5. maja so se v Dekanih začela glavna gradbena dela na drugem tiru železniške proge Divača–Koper. Pred tem je družba 2TDK, ki gradi progo, z izbranim izvajalcem, konzorcijem družb Kolektor CPG, Yapı Merkezi in Özaltin, podpisala še drugo pogodbo za izvedbo del, in sicer na odseku Divača–Črni Kal. Skupna vrednost glavnih gradbenih del je 628 milijonov evrov, končana pa bodo leta 2024. Promet po progi bo stekel dve leti kasneje po namestitvi tračnic, elektrostrojne opreme in pridobitvi vseh dovoljenj. 27-kilometrski drugi tir bo najdaljši železniški odsek v Sloveniji, ki bo dovoljeval hitrost 160 kilometrov na uro. Tako bo konkurenčen potniškemu in tovornemu avtocestnemu transportu. Obenem bo omogočil izdaten pospešek razvoju logistike in predstavljal pomembno spodbudo k razvoju trajnostne mobilnosti. Ob predsedovanju Svetu Evropske unije bo Slovenija z izvedbo projekta Drugi tir predstavljala primer države, ki učinkovito izvaja evropske strateške cilje. Promet namreč povzroča v Evropski uniji četrtino emisij toplogrednih plinov, cilj pa je do leta 2050 zmanjšati njegove emisije za 90 %. Železniški promet je edini način prevoza, pri katerem so se emisije CO₂ od leta 1990 skoraj stalno zmanjševale, hkrati pa se je obseg prometa povečal.
2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o.
www.drugitir.si