V začetku avgusta je bil objavljen predlog predpisa Zakona o varstvu okolja (ZVO-3). Od pričetka veljave sedanjega Zakona o varstvu okolja (ZVO-2) je preteklo šele dobri dve leti, kar pomeni, da bo v primeru sprejema ZVO-3 to prineslo določeno pravno negotovost v postopanju upravnih organov in sodišč, saj se ustrezna sodna praksa, ki naj usmerja in zapolnjuje rabo zakona, niti za ZVO-2 še ni izoblikovala. Predlog ZVO-3 je v določenem delu smiseln, saj sistemsko in redakcijsko ureja zakon. Kot največja pomanjkljivost predloga pa se kaže, da zakon še vedno ne predvideva enotnega integralnega postopka dovoljevanja, kar po nepotrebnem nesorazmerno podaljšuje in draži pridobivanje dovoljenj, obenem pa povečuje pravno negotovost strank upravnega postopka. Posebej gre izpostaviti tudi predlog, da bi negativno mnenje občine glede (ne)skladnosti nameravanega posega z občinskim prostorskim aktom avtomatično pomenilo izdajo zavrnilne odločbe in sprožitev upravnega spora. To bi namreč pomenilo neutemeljen prenos pristojnosti iz upravnih organov na sodstvo.
Zapisal: Jure Maffi, odvetniški kandidat
Odvetniška družba Neffat in partnerji, o.p., d.o.o.
https://neffat.si