V predorih na trasi drugega tira železniške povezave Divača-Koper se je odkrilo 88 kraških pojavov. Pet večjih kraških jam bo treba premostiti. To pomeni, da se bodo v šestkilometrskih predorih morali zgraditi tudi mostovi. Večina odkritih jam je merila okoli trideset do štirideset metrov, nekatere pa so bile daljše oziroma globlje. Najdaljša jama, ki so jo odkrili, je dolga kar 600 metrov, zato ne preseneča, da bo premoščanje nekaterih jam izredno zahtevno. Tudi z najbolj sodobno tehnologijo strokovnjaki niso mogli predvideti tako velikih razsežnosti kraških pojavov, ki prečkajo predorske cevi, krasoslovci pa si ves čas prizadevajo za največjo možno ohranitev naravnih značilnosti v kraških jamah, saj se jame praviloma ne zasipavajo. Premostitveni objekti bodo morali biti skrbno načrtovani, saj bodo zgrajeni pod predorom, ki ga bodo morali ustrezno podpirati. Rešitve torej morajo biti dolgoročno stabilne in varne, saj bodo obremenitve na železniški progi ogromne.
2TDK, d.o.o.
www.drugitir.si