Evropska komisija predlaga, da se leto 2021 razglasi za evropsko leto železnic in s tem prispeva k uresničevanju evropskega zelenega dogovora na področju prometa, ki želi do leta 2050 zmanjšati emisije toplogrednih plinov v prometu za 90 %. Nemčija namerava v modernizacijo železnic v tem desetletju vložiti rekordnih 86 milijard evrov, podobno smele načrte imajo tudi sosednje države Slovenije. Avstrija v tem trenutku gradi nove železnice (predor Semmering, predor Brenner in proga Celovec–Gradec) v skupni vrednosti 15 milijard evrov. Z njimi bo obvozila Slovenijo do severnoitalijanskih pristanišč. Namen gradenj je ekološki prevoz in razvoj logistike, ki ima izredno visoko dodano vrednost. Ta je v Sloveniji leta 2018 znašala kar 128.000 evrov. Slovenija bo z izgradnjo drugega tira med Divačo in Koprom dobila sodoben železniški odsek, ki bo omogočal hitrosti do 160 kilometrov na uro. Nova proga bo pomembno pripomogla k uresničevanju ciljev evropskega zelenega dogovora. Ob predsedovanju Svetu EU v drugi polovici leta 2021 bo Slovenija z učinkovito izvedbo projekta Drugi tir dober primer, kako po evropskih zgledih s projektnim podjetjem pospešeno izvajati zastavljene evropske strateške cilje.
2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o.
www.drugitir.si