Drugi tir železniške proge Divača–Koper bo potekal pretežno v predorih. Dolžina sedmih predorov s servisnimi in izstopnimi cevmi bo 37,1 kilometra. Apnenec in fliš, ki bosta pridobljena pri izkopu predorov, bosta večinoma ponovno uporabljena bodisi za izdelavo betonov bodisi za sanacijo kamnolomov. Na začetku gradnje predorov pa nastaja t. i. mešani material – zemeljski izkop, ki je mešanica zemlje, kamenja in mineralov in predstavlja nenevarni gradbeni odpadek. Ta material bo uporabljen za vnos v tla po postopku ravnanja z odpadki R10, za ekološko izboljšanje stanja tal degradiranega območja Bekovec v Črnem Kalu in pripravo območja za kmetijske namene. Trenutno se izvajajo vodnogospodarske ureditve, sočasno se že vnaša zemeljski izkop. Nasipavanju bo sledila rekultivacija. Del površine se bo pogozdil z avtohtonimi vrstami grmovnic in drevesnih vrst. V delu območja, ki je v lastništvu agrarne skupnosti, se bo zasadil oljčnik in se predal v upravljanje lastnikom zemljišč. Poseg na območju Bekovca v času gradnje drugega tira pomeni rekultivacijo krajine, ponovno oz. novo uporabo do zdaj neuporabnega območja za kmetijske namene.
2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o.
www.drugitir.si