Delovati je začel klicni center za obnovo po poplavah, ki je na telefonski številki 114 z informacijami na voljo vsem, ki jih je prizadela ujma. »Če imajo ljudje stisko, se lahko obrnejo na nas,« pravi Marija, ena izmed svetovalk klicnega centra.
Klicni center za obnovo po poplavah, ki na telefonski številki 114 podaja ažurne in verodostojne informacije o možnosti pomoči po katastrofalni ujmi, je delo začel ob 8. uri. Do poldneva se je nanj po navedbah vodje Andreja Štera z zunanjega ministrstva obrnilo več kot 100 ljudi. Trenutno je predvideno, da bo center deloval vsak delovni dan med 8. in 16. uro, ob sobotah pa med 8. in 13. uro.
V klicnem centru bo vsak dan telefone dvigovalo približno 20 svetovalcev. Marija, ki je sicer zaposlena na ministrstvu za zdravje, se je za delo v klicnem centru javila sama. Delodajalec je njeno pobudo sprejel z razumevanjem. »Na strani delodajalcev je pripravljenost, saj se vsi v javni upravi zavedamo, da je pomembno, da ljudje čim hitreje prejmejo kakovostne informacije.«
Po nekaj urah dela v centru je bilo precej vprašanj vezanih na denarno pomoč. »Povemo jim, da lahko vložijo vlogo za izredno denarno socialno pomoč, za občinske pomoči, lahko se obrnejo tudi na dobrodelne organizacije, kot sta škofijska Karitas in Rdeči križ.« Precej klicev prejmejo od prebivalcev, ki jim še vedno grozijo zemeljski plazovi, zanima jih, kdaj jih bodo obiskali strokovnjaki in občinske komisije.
»Veliko vprašanj je v zvezi s plačevanjem položnic za elektriko. Dobavitelji so obvestili prebivalce poplavljenih območij, da jim bodo znižali cene elektrike. Občinske komisije bodo vse, ki so utrpeli škodo, vnesli v aplikacijo Ajda, prek katere se bo distributerjem električne energije posredoval seznam gospodinjstev. Res pa je, da je rok za vnos podatkov v aplikacijo 22. september, med tem ko so ljudje že prejeli položnico za avgust. Ljudem bomo še sporočili, ali bodo znižanega plačila deležni prek poračuna. Nimamo pa še povsem točne informacije.«
»Avtonomno nam je uspelo odgovoriti na približno tri četrtine klicev, kar je po mojem mnenju zelo dober rezultat. Za tisto, kar nam ni uspelo najti in oblikovati odgovora, smo v stiku z ministrstvi, službami in organi v sestavi,« je pojasnil Andrej Šter. Dodal je, da doslej za odgovor še niso postavili roka, ki bi bil daljši od konca tega tedna, na večino vprašanj, na katera jim ni uspelo odgovoriti v istem trenutku, pa bodo odgovorili še danes. Kompleksnejše odgovore bodo pripravili v pisni obliki in se z naslovnikom dogovorili, na kakšen način jih lahko dostavijo.
Vir: MMC RTV SLO