DEI (diversity, equity, and inclusion) je krovni izraz za programe, politike, strategije in prakse, ki podpirajo t.i. raznoliko, pravično in vključujoče okolje tako v praksi zaposlovanja kot izbire dobaviteljev. Te dimenzije vključuje tudi evropska definicija ESG, zlasti z vidika družbe in upravljanja.

Čeprav je ta doktrina zadnjih 15 let dobivala veljavo v ZDA, Kanadi, Avstraliji in drugod na zahodnih trgih, pa v zadnjih mesecih  številne globalne ameriške korporacije napovedujejo novo usmeritev, saj njihovi direktorji ocenjujejo, da DEI ni več koristen za njihove blagovne znamke. Gre za korporacije kot so Amazon, McDonald’s, Walmart, Ford, John Deere, Google in Meta (matična družba Facebooka, Instagrama in WhatsAppa) …

Raznolikost predstavlja razlike znotraj organizacije in zajema: raso, etnično pripadnost, spolno usmerjenost, spolno identiteto, telesno sposobnost, vero, starost, zakonski stan, socialnoekonomski status, nacionalno poreklo, marginalizirane skupine ipd. Raznolikost pomeni, da organizacija predstavlja široko paleto ozadij, izkušenj in perspektiv. Pravičnost zagotavlja, da je vsak zaposleni obravnavan pošteno in ima enake možnosti za napredovanje kot vsi ostali. Vključenost je, ko vsak posameznik ali skupina posameznikov čuti, da pripada.

V Sloveniji smo evropsko Direktivo o uravnoteženosti spolov v družbah, ki naj bi zagotovila bolj enakopravno zastopanost spolov med direktorji družb, prenesli v naš pravni red z novembra sprejeto novelo Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1M). Ta med drugim določa, da bodo velike borzne družbe in velike družbe, v katerih ima država ali lokalna skupnost večinski delež,  morale doseči vsaj 40-odstotno zastopanost manj zastopanega spola v organih nadzora ali vsaj 33-odstotno zastopanost manj zastopanega spola skupno med člani organov vodenja in nadzora. Prehodno obdobje se zaključuje sredi prihodnjega leta.