Evropska komisija je predlagala ukrepe za učinkovitejši in bolj trajnosten tovorni promet, in sicer z izboljšanjem upravljanja železniške infrastrukture, zagotavljanjem močnejših spodbud za tovornjake z nizkimi emisijami in boljšimi informacijami o emisijah toplogrednih plinov v tovornem prometu. Cilj je povečati učinkovitost v sektorju in mu pomagati, da prispeva k cilju zmanjšanja emisij iz prometa za 90 % do leta 2050, kot je določeno v evropskem zelenem dogovoru, hkrati pa omogočiti nadaljnjo rast enotnega trga EU.
Gradnja železniških tirov je draga in v EU vse bolj preobremenjena. Predlagana uredba bo optimizirala njihovo uporabo, izboljšala čezmejno usklajevanje, povečala točnost in zanesljivost ter na koncu privabila več tovornih podjetij k železnici. Potniki bodo imeli koristi od dodatnih železniških storitev, saj bo zmogljivost omrežja bolje izkoriščena, kar bo pozitivno vplivalo na čezmejne storitve, saj bo med drugim omogočalo pogostejše povezave in zgodnejše rezervacije vozovnic.
V EU se več kot 50 % tovora prevaža po cesti (podatki za leto 2020). Ta promet pa pomembno prispeva k emisijam toplogrednih plinov. Sedanja direktiva o težah in merah določa največjo težo, širino in višino za težka vozila. Predlog spreminja ta pravila, da bi omogočila dodatno težo vozil, ki uporabljajo brezemisijske tehnologije, saj običajno povečujejo težo vozila. To bo spodbudilo uporabo čistejših vozil in tehnologij. Ko se bo tehnologija razvila in bodo brezemisijski pogonski sistemi postali lažji tudi zaradi uporabe aerodinamičnih naprav in kabin, bodo čistejša vozila imela koristi od dodatnega tovora v primerjavi s konvencionalnimi tovornjaki.
Celotno sporočilo: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sl/IP_23_3767
Vir: Evropska komisija, Predstavništvo v Sloveniji