Evropska unija je naredila še en korak v smeri vpeljave kazenskih carin na kitajske električne avtomobile, kar bi lahko povzročilo širšo trgovinsko vojno z azijsko orjakinjo. Kljub temu ostaja nekaj manevrskega prostora za rešitev s pogajanji.

V svetu EU je predlog evropske komisije za kazenske carine dobil razmeroma skromno podporo desetih držav članic na čelu s Francijo in Italijo, ki predstavljajo manj kot polovico prebivalcev. Ker se je dvanajst držav članic vzdržalo, ima evropska komisija vendarle proste roke, da izpelje postopek do konca. Proti carinam je glasovalo le pet držav: Madžarska, Malta, Nemčija (po domačih koalicijskih napetostih), Slovaška in Slovenija. Predvsem odločitev Nemčije kot vodilne avtomobilske sile na stari celini odpira številna vprašanja o neusklajenosti industrijske politike v EU.

V Bruslju so postopke za uvedbo carin začeli lani jeseni, ko je predsednica evropske komisije Ursula von der Leyen – prihaja iz Spodnje Saške, kjer je sedež Volkswagna – razglasila, da svetovne trge preplavljajo cenejši kitajski električni avtomobili. »Njihova cena je umetno nizka, saj jo omogočajo ogromne državne subvencije. To izkrivlja naš trg,« je dejala v pogovoru o stanju Unije. Preiskava evropske komisije je odkrila širok sistem subvencij na vseh ravneh in v celotni verigi, od surovin do transporta iz pristanišča.

Vir: Delo