Ljubljanske mlekarne, ki svoje mlečne izdelke izvažajo na prek 50 trgov po svetu, s premikom tovora iz cest na železnice dosegajo do 10 ton manj emisij CO₂ mesečno. Projekt Železniški promet, pri katerem med drugim sodelujeta tudi družbi Slovenske železnice in Luka Koper, je del prizadevanj skupine Lactalis, da bi do leta 2050 dosegla ogljično nevtralnost.
Ljubljanske mlekarne, največja slovenska mlekarna, je z izvozom svojih izdelkih prisotna na več kot 50 trgih po svetu. Pred svetovnim dnevom Zemlje, ki ga obeležujemo 22. aprila, izpostavljajo svoj projekt Železniški promet, s katerim z namenom zmanjševanja ogljičnega odtisa in varovanja okolja preusmerjajo izvozne pošiljke mlečnih izdelkov na železniške tire.
Preberite še: Ljubljanske mlekarne podarile 37 ton mleka
Tovornjaki, ki so nekoč iz Ljubljane v Luko Koper potovali 150 kilometrov po cesti, zdaj opravijo le 2 kilometra poti do železniškega terminala v BTC. To omogoča enemu tovornjaku, da opravi tri vožnje dnevno, tovor do pristanišča pa nato nadaljuje po tirih.
Konkretni okoljski učinki
“S preusmeritvijo našega izvoznega prometa na železnico že zmanjšujemo do 10 ton emisij CO₂ na mesec,” konkretne okoljske učinke opisuje Lea Klemenčič, vodja projektov in kontrolinga v oskrbovalni verigi. Samo v prvem četrtletju so z novim načinom transporta prihranili skoraj 25 ton emisij CO₂.
David Predovnik, vodja skladiščno distribucijskega centra pa dodaja: “Letos ciljamo še višje – do konca leta 2025 se bo 80 % naših zabojnikov premikalo z vlakom. To pomeni, da 800 zabojnikov na leto potuje na druge celine z veliko nižjim ogljičnim odtisom.”
Trajnostni projekt, ki zmanjšuje izpuste obsega 3, je ena od aktivnosti skupine Lactalis, ki si do leta 2050 prizadeva doseči ogljično nevtralnost.

Projekt prinaša tudi izboljšanje učinkovitosti in znižanje stroškov
Poleg okoljskih koristi je projekt, pri katerem poleg Ljubljanskih mlekarn sodelujeta tudi družbi Luka Koper, Slovenske železnice ter druge ladijske, železniške in špedicijske družbe, prinesel tudi izboljšanje učinkovitosti logističnih procesov, razbremenitev skladišč ob koncih tedna ter zmanjšanje stroškov.