Izšlo je poročilo koalicije Clean Cities Campaign (član koalicije je tudi okoljska organizacija Focus) »Benchmarking European cities on creating the right conditions for zero-emission mobility«, ki kaže na to, da morajo evropska mesta bistveno okrepiti prizadevanja za zmanjševanje emisij toplogrednih plinov in onesnaženosti zraka zaradi prometa. Poročilo kaže na pomanjkanje napredka v 36 večjih evropskih mestih, tudi v Ljubljani, ki se je na lestvici uvrstila na 28. mesto. Nobeno mesto ni bilo ocenjeno z odlično oceno.
Pripravljenost mest na razogljičenje prometnih sistemov je bila v poročilu analizirana skozi prizmo dostopnosti trajnostnih načinov premikanja, cenovne ugodnosti storitve javnega prometa, zastojev, polnilne infrastrukture in kakovosti zraka. Zaključek analize je, da nobeno večje evropsko mesto na področju prometa še ni blizu cilju, da bi prebivalcem zagotovilo podnebju prijazne oblike transporta do 2030. Tudi najvišje uvrščeni Oslo, Amsterdam in Helsinki so zbrali le 71-64 % točk, kar kaže, da morajo tudi mesta z veliko podporo trajnostni mobilnosti povečati napore za doseg ničelnih emisij do 2030.
Po podatkih Evropske komisije promet v mestih prispeva skoraj četrtino toplogrednih plinov v EU in je edini sektor, v katerem emisije od leta 1990 vztrajno naraščajo. Slab napredek mest za znižanje toplogrednih plinov niža kakovost bivanja za prebivalce mest, hkrati pa ogroža tudi napore EU na področju blaženja podnebnih sprememb. Raziskava med drugim izpostavlja, da je treba prilagoditi zakonodajo EU in spremeniti evropske načrte za zmanjšanje emisij tako, da bodo imela mesta večjo odgovornost za doseganje ciljev.
Ljubljana je skupno dosegla 45,7 % točk. Najslabše se je odrezala v kategorijah dostopnosti javnega potniškega prometa in kakovosti zraka. Nizko število točk je zbrala tudi v kategoriji nizkoemisijskih con, saj se le malo posveča omejevanju motornega prometa, ki se steka in generira v mestu. Po novih smernicah Svetovne zdravstvene organizacije v Ljubljani ni lokacije, kjer zdravje ljudi ni ogroženo zaradi onesnaženega zraka. Za zmanjšanje emisij iz prometa in izboljšanje kakovosti zraka mora Mestna občina Ljubljana sprejeti ukrepe, kot so brezemisijske cone in dobra parkirna politika. Pomembno je tudi, da mesto v celoti izkoristi potencial javnega prevoza in prebivalcem ponudi čim bolj učinkovit, konkurenčen sistem, ki bo obenem dobro povezan z drugimi načini mobilnosti.
City Ranking lestvico si lahko ogledate tudi na spletni strani Clean Cities Campaign, kjer lahko na enostaven način raziskujete uvrstitve mest v posameznih kategorijah.
Vir: Focus