Po reorganizaciji vlade področje upravljanja javnega potniškega prometa sodi pod ministra za okolje, podnebje in energijo. Da bi minister Bojan Kumer to področje dela spoznal iz prve roke, se enkrat na teden vozi z vlakom iz Šoštanja v službo. Po voznem redu pot z vlakom traja dobri dve uri, k temu je treba dodati še pot od doma do železniške postaje ter od postaje do ministrstva. Skupaj torej bistveno več kot enourna vožnja z avtomobilom – po praznih cestah. A vožnja z vlakom ima nekatere prednosti: je manj stresna, na vlaku lahko delaš – ali opraviš intervju. S Kumrom smo se na vlaku med Zidanim Mostom in Ljubljano pogovarjali o mobilni aplikaciji za informiranost potnikov, integraciji avtobusnega in železniškega prometa, navzgor omejenem strošku za vozovnice, tretjem pasu na avtocesti, ki naj ne bi bil namenjen avtomobilom z enim potnikom …

Kaj ugotavljate kot potnik?

Tako kot vsaka stvar ima tudi vožnja z vlakom prednosti in slabosti. Storitev javnega potniškega prometa mora biti prilagojena potnikom, denimo glede nakupa vozovnice, informiranosti. Pripravljamo mobilno aplikacijo, torej mobilnost kot storitev, da bo potnik o vsem vnaprej obveščen, tudi če gre za le minuto zamude, da bo vedel, kje točno so vlaki in avtobusi v nekem trenutku. To pripravljamo skupaj z nacionalnim centrom za upravljanje prometa. Ugotavljam, da je treba marsikaj izboljšati, denimo brezžično povezavo na vlaku. Wi-fi na vlaku načeloma je, a je treba signal in dostopnost izboljšati, kar je leta 2024 osnovni standard.

Kot ste dejali, s 1. julijem začne veljati nov koncesijski sistem za avtobuse. Kaj si od tega obetate?

Dostopnost se bo povečala za 20 odstotkov, saj se bo med konicami povečalo število linij in obratno, kjer je manj potnikov se bo pogostost voženj zmanjšala. Prek Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa, ki je bila ustanovljena lani, bomo zbirali podatke. Doslej so imeli vse podatke izvajalci avtobusnih prevozov, tako da je vozne rede in linije določal izvajalec, ne pa država, ki je plačnik. Zdaj bomo mi imeli te podatke o zasedenosti linij, lahko bomo povečevali ali zmanjševali število linij v določenem okolju ter skrbeli za informiranost potnikov. S tem bo postal javni potniški promet boljši in racionalnejši.

Vir: Delo, iz intervjuja z ministrom Bojanom Kumrom