Po upočasnitvi evropskega trga baterijskih električnih vozil (BEV) nova generacija kupcev visokega cenovnega razreda kaže potencial za ponovno oživitev trga. Kar 38 % kupcev, ki v naslednjem letu nameravajo kupiti avtomobil v vrednosti 80.000 € ali več, razmišlja o nakupu BEV. Med temi potencialnimi kupci bi jih 64 % izbralo električno vozilo pred vozilom z motorjem na notranje zgorevanje, če bi modeli ponujali enake specifikacije. Da bi proizvajalci električnih vozil uspeli pridobiti ta rastoči segment, morajo prednostno obravnavati potrebe strank in nasloviti njihove ključne pomisleke. To so glavne ugotovitve nove raziskave Evropski kupci visokega razreda ponovno razmišljajo o lastništvu EV (Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership), družbe Boston Consulting Group (BCG).
Raziskava temelji na podatkih, zbranih od več kot 5.000 potencialnih kupcev avtomobilov v petih glavnih evropskih državah – Nemčiji, Franciji, Združenem kraljestvu, Italiji in Španiji, med katerimi je 20 % kupcev iz visokega, premium+ in luksuznega cenovnega razreda.
Kljub temu pa se trg BEV sooča z izzivi. Segmenta premium+ in luksuznih vozil (s cenami med 50.000 in 80.000 EUR ali več) sta med letoma 2019 in 2022 v Evropi spodbujala rast prodaje, a se je ta v letu 2023 zmanjšala s 22 % na 19 %. To je prispevalo k splošni upočasnitvi rasti trga BEV, ki se nadaljuje tudi v letu 2024. Naslednji val kupcev premium+ in luksuznih vozil prinaša upanje, da bi se ta trend lahko obrnil – vendar le, če bodo proizvajalci originalne opreme (OEM) uspešno naslovili posebne potrebe in pomisleke tega segmenta.
Vir: Digitalk