Mario Draghi v svojem poročilu za EK o konkurenčnosti posebno poglavje namenja tudi avtomobilski industriji, kjer je zapisal vrsto priporočil za ohranitev vodilnega globalnega položaja evropskih proizvajalcev.
Da bi evropska avtomobilska industrija ostala vodilna v panogi, ohranila delovna mesta, raziskave in razvoj ter proizvodnjo v regiji, je treba slediti dvema ključnima ciljema, je zapisano v poročilu. Kratkoročno se je treba izogniti večjim selitvam proizvodnje iz evropskega avtomobilskega sektorja in večjim prevzemom evropskih tovarn, ki bi jih izvedla podjetja, subvencionirana od države. Več kot desetino lokalne proizvodnje bi namreč v prihodnjih petih letih lahko preselili, menijo nekateri strokovnjaki v industriji. Srednjeročno pa je treba zagotoviti konkurenčni položaj evropskih proizvajalcev pri proizvodnji vozil naslednje generacije in ohraniti evropsko proizvodnjo s sedanjimi tehnološkimi prednostmi. Da bi dosegli te cilje, mora evropska avtomobilska industrija zagotavljati cenovno dostopne avtomobile, je zapisano v poročilu, ki tudi ugotavlja, da so stroški proizvodnje v Evropi približno 30 odstotkov višji kot na Kitajskem. Po Draghijevih priporočilih je treba zagotoviti konkurenčne stroške. Na te vplivajo predvsem stroški dela in energije, stopna avtomatizacije in celotna produktivnost. Draghi predlaga evropski industrijski akcijski načrt za avtomobilsko industrijo z večjo koordinacijo tako vertikalno kot horizontalno po verigah vrednosti, od raziskav zagotavljanja ključnih surovin, do proizvodnje in recikliranja. Potrebne je več koordinacije med različnimi politikami glede materialov čistih tehnologij, energije, razvoja infrastrukture, umetne inteligence in trgovine. Draghi izpostavlja tudi predvidljivost regulacije, da bodo podjetja znala načrtovati investicije, raziskave in razvoj, ter revizijo dokumenta. Pripravljeni na 55, denimo dela o izpustih ogljikovega dioksida. Revizija bi morala slediti tehnološko nevtralnemu pristopu ter upoštevati tržni in tehnološki razvoj. Ponovno bi bilo treba skupaj z industrijo oceniti njene vplive.
Vir: Delo