V nemškem diskontnem prodajalcu Pennyju so začeli zanimivo akcijo ozaveščanja kupcev. Devetim izdelkov so zvišali cene za stroške, ki jih njihova izdelava povzroča okolju. Nekateri so tako celo dvakrat dražji, kot so bili doslej. Akcija bo trajala teden dni, z njo pa želijo v trgovinski verigi potrošnike opozoriti na to, da pri proizvodnji in transportu živil nastajajo stroški za okolje, ki jih končna cena ne vključuje. Akcija je že povzročila negativne odzive kmetov, ki Pennyju očitajo »greenwaching«.
Diskontni trgovec Penny ima na policah okoli 3000 različnih izdelkov, akcija pa se nanaša zgolj na devet njih. Med drugim so vanjo vključili sadni jogurt, sir, hrenovke in veganski zrezek. Cene, ki vključujejo stroške za okolje, so za trgovino izračunali raziskovalci z univerze v Greifswaldu in visoke tehnične šole v Nürnbergu. Da bi ugotovili »prave cene«, so pregledali celoten cikel nastanka živila. Izračunali so izpuste toplogrednih plinov in porabo energije v vseh fazah izdelave, dobave in prodaje izdelka, pa tudi stroške škodljivosti izdelka z vidika negativnega vpliva na zdravje.
Tako so na primer pri siru maasdamer izračunali, da negativni učinki na podnebje stanejo 0,85 evra, izraba tal 0,76 evra, negativni vplivi na zdravje 0,63 evra in izraba vode 0,12 evra. Cena sira vključenega v akcijo, se je tako zvišala za kar 90 odstotkov, na 5,80 evra. Pri veganskem zrezku se je zvišala za vsega pet odstotkov. Okoljski ekonomist Tobias Gaugler s tehnične šole je za nemške medije pojasnil, da s skupino Rewe, katere del je tudi Penny, sodelujejo že več let in da je ta iniciativa le ena od oblik sodelovanja.
Vir: Delo