Januarja 2022 je Evropska komisija predlagala priporočilo o učenju za okoljsko trajnostnost, ki ga je Evropski svet po razpravi in dopolnitvah sprejel junija lani, z naslovom Priporočilo o učenju za zeleni prehod in trajnostni razvoj  (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32022H0627(01)&from=SL). S tem dokumentom želijo evropske institucije v sodelovanju z državami članicami prispevati, da bodo lahko učeči se vseh starosti pridobili znanja, s pomočjo katerih bodo lahko živeli bolj trajnostno, in spretnosti, ki so potrebne na spreminjajočem se trgu dela, ter ukrepali za trajnostno prihodnost.

Komisija je v Evropskem zelenem dogovoru v točki »2.2.4. Zagon izobraževanja in usposabljanja« napovedala, da bo pripravila evropski okvir kompetenc za pomoč pri razvoju in vrednotenju znanja, spretnosti in ravnanja na področju podnebnih sprememb in trajnostnega razvoja. Skupno raziskovalno središče (JRC) iz Seville, ki je tudi del komisije (JRC je znanstvena služba komisije), je tako v januarju 2022 izdalo poročilo GreenComp, Evropski okvir kompetenc za trajnostnost.

Za razumevanje sistemske in kompleksne narave sedanjih in prihodnjih izzivov trajnostnega razvoja ter soočanje z njimi je potrebno razviti sistemsko znanje in razmišljanje o povezavah med družbenimi, okoljskimi in gospodarskimi trendi ter ob tem razvijati tudi stališča, vrednote, odnos in spretnosti, ki bodo posamezniku in družbi omogočili potrebno preobrazbo in odgovorno delovanje.

Okvir GreenComp tako zajema štiri medsebojno povezana področja kompetenc: „poosebljanje vrednot trajnostnosti“, „sprejemanje kompleksnosti v trajnostnosti“, „ zamišljanje trajnostnih prihodnosti“ in „ukrepanje za trajnostnost“. Vsako področje zajema tri kompetence, ki so medsebojno povezane in enako pomembne – skupaj torej 12 kompetenc.

(Vir: dr. Darja Piciga, Saša Kregar, Zavod RS za šolstvo)