Dr. Urban Žvan Baškovič: Evro 7 za osebna vozila začne veljati julija 2025, evro VII za težka tovorna vozila dve leti kasneje. Je pa treba dodati, da leta 2035 predvidoma ne bo več dovoljena prodaja novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem. Tudi zato je morda evro 7 pripravljen v nekoliko milejši obliki, kot se je pred časom pričakovalo. Pričakovalo se je, da bodo določene tudi zgornje meje izpustov metana, didušikovega oksida (smejalni plin) in formaldehida. Vse to zdaj ne bo zahtevano za osebna in lahkoa tovorna vozila (evro 7), ampak zgolj za težka tovorna vozila, za katera velja standard evro VII. Emisijski standardi evro se nanašajo na izpuste onesnažil, izpuste toplogrednega plina CO2, ki je produkt popolnega zgorevanja, pa urejajo drugi predpisi. Leta 2021 je evropska komisija predstavila zakonodajni paket Fit for 55, ki bo v prihodnje določal dovoljene izpuste CO2 v prometu. Konec letošnjega oktobra je predlog sprejel tudi evropski parlament. Cilji so: leta 2025 morajo nova osebna vozila doseči 15-odstotno znižanje izpustov CO2 v primerjavi z letom 2021, ko je bila zgornja meja za floto novih osebnih vozil posameznega proizvajalca postavljena pri 95 g/km, leta 2030 mora biti to znižanje 55-odstotno in leta 2035 stoodstotno. Nekoliko drugačne meje veljajo za lahka tovorna vozila, skupen pa je končni cilj, in sicer stoodstotno znižanje izpustov CO2 do leta 2035.

(Vir: Delo)