Evropska komisija je pripravila nove predloge ukrepov za učinkovitejši in bolj trajnosten tovorni promet. Predlaga tudi izboljšanje upravljanja železniške infrastrukture, zagotavljanje močnejših spodbud za tovornjake z nizkimi emisijami in boljše informacije o emisijah toplogrednih plinov v tovornem prometu.
Cilj je povečati učinkovitost v sektorju in mu pomagati, da pripomore k zmanjšanju emisij iz prometa za 90 odstotkov do leta 2050, kot je določeno v evropskem zelenem dogovoru, hkrati pa omogočiti nadaljnjo rast enotnega trga EU, so sporočili iz Bruslja. Izpostavili so, da je gradnja železniških tirov draga in v EU vse bolj preobremenjena. Predlagana uredba bo tako optimizirala njihovo uporabo, izboljšala čezmejno usklajevanje, povečala točnost in zanesljivost ter na koncu privabila več tovornih podjetij k železnici, so prepričani na komisiji. Komisija predlaga tudi skupni metodološki pristop za podjetja, da izračunajo svoje emisije toplogrednih plinov, če se odločijo za objavo teh informacij ali če jih morajo deliti iz pogodbenih razlogov. Predlagana metodologija temelji na pred kratkim sprejetem standardu ISO/CEN za količinsko opredelitev in poročanje o emisijah toplogrednih plinov, ki izhajajo iz delovanja prevoznih verig potnikov in tovora.
Zanesljivi podatki o emisijah od vrat do vrat bodo upravljavcem omogočili, da primerjajo svoje storitve, potrošnikom pa, da se ozaveščeno odločajo o možnostih prevoza in dostave, so še zapisali v sporočilu za javnost. Predloge komisije bosta obravnavala evropski parlament in svet po rednem zakonodajnem postopku.
Vir: STA