Letos boste postali stoodstotni lastnik Nomaga. Kakšen ponudnik mobilnosti si želite postati?
Po letu 2026 si želimo postati celovit ponudnik storitev od vrat do vrat, torej z upravljanjem postajališč, ponudbo avtobusnih in železniških ter vseh drugih prevozov, ponujanjem alternativ, izposojanjem koles in avtomobilov, ponujanjem postajne infrastrukture. Želimo si biti ponudnik celotne mobilnosti v državi in potniku ponujati, kar bo lahko dobil tudi v drugih razvitih evropskih državah.
Prejšnji teden ste dobili četrti mandat, in sicer do leta 2028. Kakšne bodo SŽ tega leta?
Pri potniškem prometu imamo cilj prepeljati 25 milijonov potnikov. Načrtujemo vzpostavitev integriranega javnega potniškega prometa, kar pomeni, da bomo SŽ z družbo Nomago in upravljavcem vseh postajališč potniku ponudile prevoz od točke A do točke B. Pričakujem, da bodo imeli vlaki po letu 2026 minimalne zamude, torej manj kot minuto na 100 kilometrov, razen ob izrednih dogodkih. Tovorni promet oziroma družba SŽ EP bo v regiji podvojila prihodke, na Hrvaškem, v Srbiji, Italiji, Avstriji in na Madžarskem bomo imeli v lasti svojega operaterja. Skupina SŽ bo upravljala Emoniko kot največji javni potniški center v Sloveniji. Dosegli bomo približno 100 milijonov evrov dobička iz poslovanja, kar je približno dvakrat več kot danes.
Skupina SŽ je lani ustvarila 613 milijonov evrov prihodkov, 103 milijonov EBITDA in 35 milijonov evrov čistega dobička. Leta 2012, ko ste prevzeli prvi mandat, so SŽ imele 450 milijonov evrov prihodka, 48 milijonov evrov EBITDA in prvič po letu 2008 je skupina poslovala s 3,5 milijona evrov čistega dobička. Verjetno se strinjate, da je že marsikateri direktor družbe v državni lasti moral oditi kljub dobrim rezultatom.
Pomembna sta tudi integriteta poslovanja in upoštevanje vseh pravil, ki veljajo za državna podjetja. Tudi če pri tem ni bilo vse optimalno, pa so bili rezultati dobri, je kakšen moral odstopiti. Težko rečem. Sam gledam bolj na SŽ. Pri takih podjetjih, kot so SŽ, Luka Koper, HSE, je gotovo stabilnost nujna, da so razvojni projekti uresničeni.
Vir: Delo, sobotna priloga – iz intervjuja z Dušanom Mesom