Nagrade za trajnostno embalažo 2018 | | |
V Göteborgu na Švedskem so razglasili zmagovalce najprestižnejšega svetovnega tekmovanja za trajnostno inovativno embalažo. Podjetje Uflex je osvojilo glavno nagrado Sustainability Award 2018, zmagali pa so tudi v kategoriji “Učinkovitosti virov. Nagrajeni so bili tudi Coca-Cola, Amcor, finsko tehnično raziskovalno središče VTT, Mayr-Melnhof Karton in James Cropper. Nagrade so podelili na sejmišču Superbrand v Scanpacku, gostila pa jo je Packaging Europe s podporo sponzorjev. | |
V uredništvo je prispelo več kot 100 inovativnih prispevkov, ki jih je ocenilo sedemnajst neodvisnih in strokovnih ocenjevalcev, ki predstavljajo vso širino evropske vrednostne verige embalaže.”Nagrade za trajnostno embalažo so od začetne iniciative vedno bolj pridobivale na pomembnosti, leta 2018 je bil vrhunec,” je komentiral Tim Sykes, vodja vsebin pri Packaging Europe. “Menim, da je to odgovor na tisto, kar so potrošniki in nadzorniki v letu 2018 zahtevali glede rešitev okoljskih problemov, povezanih z embalažo. Odraz resnega razmišljanja so tudi naložbe, ki jih je celotna embalažna vrednostna veriga namenila trajnostnemu razvoju. Po mojem mnenju letošnje nagrade za trajnostno embalažo kažejo večjo globino in večji napredek v industriji kot kadar koli prej. Poleg tega je večina inovacij vrhunec vrste raziskav in razvoja. Ponosni smo ne samo na zmagovalce, ampak na 24 finalistov in dosežke embalažnega sveta v celoti.”
Zmagovalci so naslednji:
1. Zmagovalec kategorije “Najboljša trajnostna embalažna inovacija”, kot tudi zmagovalec kategorije “Učinkovitosti virov”, je podjetje Uflex Limited za biorazgradljivo embalažo za cvetje, in sicer brez vode. Inovativnost je v tem, da embalaža znatno zmanjša porabo energije v dobavni verigi in podaljša svežino cvetja za 20 dni brez vode. Podjetje je izdelalo poseben patentiran polimerni film za pakiranje svežega sadja, zelenjave in cvetja. Rešitev temelji na posebni aktivni tehnologiji atmosferskega pakiranja (AMAP).
2. V kategoriji “Najboljša praksa” se je Coca-Cola Western Europe izkazal za zmagovitega za svoj trajnostni akcijski načrt “To je napredno krožno gospodarstvo”. Načrt se osredotoča na tri prednostne naloge vodenja: pijača, družba in pakiranje ter opisuje podroben trajnostni načrt za embalažo, cilje je treba doseči do leta 2025.
3. Zmagovalec v kategoriji “Stroji” je podjetje Amcor Rigid Plastics in The Liquiform Group za inovativno tehnologijo oblikovanja tekočin. Tehnologija LiquiForm® uporablja potrošno tekočino namesto stisnjenega zraka, da hkrati oblikuje in napolni posodo, kar pomeni, da tekoči izdelek v bistvu tvori lastno togo plastično embalažo.
4. V kategoriji “Bio osnovana embalaža” je bil zmagovalec finski Tehnični raziskovalni center VTT, ki razvija embalažni substrat iz celuloze, kompostabilnega troslojnega materiala, ki izgleda in deluje kot plastika, vendar je narejena iz naravnih surovin – celuloze.
5. V kategoriji “Krožno gospodarstvo” je sodnike najbolj navdušila rešitev James Cropper’s CupCycling™. James Cropper je razvil tehnologijo za recikliranje papirnatih skodelic za enkratno uporabo v komercialnem obsegu, pri čemer je nagovoril problem samo enega od 400 papirnatih skodelic za kavo, ki jih trenutno pravilno odstranjujemo.
6. Zmagovalec v kategoriji “Reciklabilna embalaža” je podjetje Mayr-Melnhof Karton GmbH’s s FOODBOARD ™ deviškim vlaknom. Ta naslednja generacija kartonske plošče iz deviških vlaken z inovativnim pregradnim konceptom kot jedrom komponente zagotavlja največjo varnost izdelkov.