Eko poslovna darila | | Tanja Pangerl | |
Darila z zelenim sporočilom. Aktualno, dobrodošlo, nič več modno. Ob koncu leta se podjetja in druge organizacije odločajo o poslovnih darilih za svoje poslovne partnerje in zaposlene. Odločitve niso lahke, saj tudi ponudba ni zelo izvirna. Je pa res, da je v njej vse več okolju prijaznih daril. Z dodatkom, da na odločitev najbolj vpliva cena. Priljubljena so tudi personalizirana darila, ki na obdarovanca naredijo poseben vtis. V Sloveniji je vse več podjetij s ponudbo daril bio/eko linij. | |
Poslovno obdarovanje je ob pravi izbiri darila eno od področij, ki med poslovnimi partnerji utrjuje odnose, med zaposlenimi dviga pripadnost podjetju in odpira poti za uspešno sodelovanje. Pogosto je povezano z zgodbo podjetja, a napačno je, če se zanemari karakter partnerskega podjetja ali osebe, ki ji je darilo namenjeno. K razvoju trajnostnih korakov poslovanja podjetja sodijo primerne odločitve za obdarovanje, torej trajnostne, zelene. Veča se ponudba raznovrstnih ekoloških oziroma okolju prijaznih izdelkov, kjer prevladujejo leseni izdelki, razni polnilci na solarne celice, nakupovalne vrečke za večkratno uporabo, steklenice ali plastenke za vodo, pisala iz papirja, lesa, reciklirane plastike ali blokci iz recikliranega papirja, razne rastlinice ali semena v lončku, trak za ključe iz recikliranih materialov in drugi različni izdelki iz recikliranih materialov, razni seti za varčevanje z energijo idr. Podjetje se lahko odloči tudi za povsem unikatna namenska darila, ki pri prejemnikih navadno pustijo prav poseben pečat. Močan vtis naredijo personalizirana darila. Dobra ideja so lahko tudi darilni paketi lokalnega ponudnika različnih dobrot ali naravne kozmetike, mil, lesenih izdelkov, paketi čokolade, svežega ali suhega sadja idr. Nekatera podjetja se ob koncu leta odločijo, da denar za obdarovanje namenijo okoljski organizaciji ali konkretnemu okoljskemu projektu ali v humanitarne namene. Tudi pri pošiljanju daril lahko podjetje vključi okoljsko noto in za zavijanje oziroma pošiljanje uporabi recikliran darilni papir z organskimi barvami ali reciklirane papirnate darilne vrečke, ki se jih da ponovno uporabiti idr.
Poslovno darilo je obraz podjetja
Kako se podjetja odločajo za izbiro poslovnega darila ob koncu leta in čemu dajejo prednost?
Klavdija Vidic, vodja tržnega komuniciranja pri Si.mobil: »Si.mobil vsako leto pripravi darilo s konceptom in zgodbo. Letos ne bo nič drugače. Seveda pa nikoli ne razkrijemo, kakšno bo darilo. Lahko povemo le, da bo kot vsako leto darilo s poudarkom na vsebini in estetiki, ter da pri kreaciji upoštevamo večnamenskost in filozofijo Re.misli. Darilo bo kot vedno enako za zaposlene in za poslovne partnerje. Darila imajo močno simbolično vrednost. Ne dosegajo višjih finančnih vrednosti in ustrezajo jasnim pravilom skladnosti poslovanja podjetja. Naše darilo poleg uporabne vrednosti s sabo vedno prinaša zgodbo. Lani je bila unikatna lučka s sporočili bližine, leto pred tem sodobno oblikovana pručka, ki smo ji dodelili vlogo pomočnika za vsakega družinskega člana. V naši kolekciji daril smo imeli tudi leseno gugalnico, ki v domovih vzbujala igrivost, ali pa je postala eleganten pladenj za sadje in copate, ki so klicali k domačnosti in sprostitvi in poudarjali pomen kreativne ponovne uporabe. Narejeni so bili iz odpadnega blaga. Morda bi izpostavili še darilo izpred let, ko smo povsod v podjetju popolnoma ukinili plastenke, naredili analizo vode iz vodovoda in želeli sporočiti našo skrb za čisto pitno vodo v Sloveniji. Takrat smo podarili lepo oblikovano steklenico in kozarec. Vsako darilo je vredno veselja, če je iskreno in od srca. Če nosi s seboj še uporabno vrednost in sporočilo, pa toliko bolj.«
V Termah Dobrna se pri iskanju poslovnih daril odločajo za lokalna darila, kot so med, razni čaji, kot poslovno darilo pa namenijo tudi kaj iz svoje ponudbe (masaže, savne, kopanje idr.). Sicer darila manjše vrednosti podarjajo skozi vse leto, več daril pa namenijo ob koncu leta. Pri izbiri pakirnega materiala gledajo na to, da je kar se da naraven, kot je na primer papir. Prejem darila pa jim pomeni izkazovanje pozornosti in spoštovanja.
Trend ekoloških poslovnih daril
Ponudniki raznih poslovnih in promocijskih daril so navadno proti koncu leta precej zavzeti, saj podjetja začnejo razmišljati o darilih ob koncu leta. Kakšna je ponudba ekoloških poslovnih daril, kako se podjetja zanje odločajo in kakšni so trendi, so nam povedali nekateri od ponudnikov.
Jasna Triller, direktorica podjetja IDentiks kartični sistemi d.o.o.: »V IDentiksu pri izbiri poslovnih daril prisegamo na kreativnost in unikatnost, a tudi na uporabnost. Trenutno je hit med darili v naši ponudbi prenosna rezervna baterija Power bank, ki je majhna, lahka in priročna. Napolni telefon, tablico oziroma kar koli z USB priključkom, poleg tega se ga dobi v raznoraznih barvah in oblikah. Nanjo se lahko natisne dizajn in logotip, po želji tudi ime obdarovanca. Zame osebno je še posebej pomembno, da je darilo personalizirano, saj se ob prejemu takšnega darila počutiš posebnega. S tem skušaš o osebi, ki ji darilo podarjaš, izvedeti čim več, četudi je sicer ne poznaš dobro. Tudi trendi modernega časa so bolj osebna unikatna darila, izbrana za vsakega poslovnega partnerja posebej. Na eni strani želimo obdarovanca razveseliti in mu izkazati spoštovanje, na drugi strani želimo povedati tudi nekaj o sebi. Pred leti me je lepo presenetilo darilo z ličnim kovinskim etuijem za poslovne vizitke, ki jih imam že zaradi narave mojega dela več kot sicer. Na etuiju so bile vgravirane začetnice mojega imena in priimka. Zelo sem bila vesela, saj mi je bilo darilo pisano na kožo, pa me oseba ni poznala tako dobro, temveč le poslovno.
Izbira poslovnega darila bi morala slediti viziji podjetja, celostni grafični podobi in usmerjenosti k družbeni odgovornosti – kar pomeni okolju prijazna darila. Za slednja se na naše veliko veselje podjetja in druge organizacije vedno pogosteje odločajo. Opažamo, da se za poslovna darila pogosto izbira USB ključke. Ponudba je pri nas zares velika, imamo jih več kot 400, od varnih oziroma šifrirnih, vodnih, lesenih, z biseri, mini, metalnih, usnjenih, tudi USB nakit, USB kartice ali pa naredimo USB ključek v obliki po želji. Naredili smo po naročilu že letalo in fotoaparat. Sicer pa se lahko od meje med pozornostjo in podkupnino odmaknemo tako, da energijo pri izbiri daril vložimo v idejo in trud, ne pa v vrednost. Če smo v dilemi glede očitka o podkupovanju, je najboljše, da smo pri nakupu takšnih ali drugačnih daril pozorni na določila davčne zakonodaje, da darilo ne presega 42 evrov.
V naši ponudbi ekoloških daril imamo biorazgradljive kartice, ovitke, ovratne trakove iz bambusa ali bombaža, vrečke iz lana in konoplje, pisala, beležke, USB ključke idr. Podjetja, ki bi rada pokazala, da jim ni vseeno za naravo, se vse pogosteje zanimajo za izdelke iz naše bio/eko linije iz 100 % naravnih in obnovljivih virov. Največ povpraševanja je po različnih lesenih USB ključkih. Bio/eko linijo ID dodatkov in promocijskih izdelkov smo lansirali z željo, da bi vizija, naravnanost in kultura podjetij pretehtale njihovo odločitev pri izbiri daril, da se ne bi odločali vedno zgolj na podlagi najcenejše in okolju škodljive promocije. Menim, da je tudi ekološka promocija postala dovolj cenovno dostopna, da si jo podjetja lahko »privoščijo«. Vse več je podjetij, ki so naredila korak k ohranitvi narave in želijo zmanjšati svoj vpliv na okolje. Poslužujejo se zelene promocije in se zavedajo, da je njihova lastna promocija hkrati tudi pošiljanje eko impulzov širokemu krogu ljudi. S pogostejšimi eko dejanji prispevajo velik delež k ozaveščanju ljudi in vzpodbujanju splošne okoljske zavesti v vsakdanjem življenju posameznika. Izdelki iz naše bio/eko linije so iz recikliranih, organskih in drugih okolju prijaznih materialov ter ob razkroju ne puščajo toksičnih učinkov, prispevajo k varčevanju z energijo oziroma za delovanje izrabljajo energijo iz obnovljivih virov. Mnogi bio izdelki so v dejansko še atraktivnejši ter prijetnejši na otip in za uporabo kot ostali izdelki. Žal je tako, da je cena še vedno na prvem mestu, pa čeprav govorimo o varovanju okolja in družbeni odgovornosti. Se pa na tem področju tudi v IDentiksu zelo trudimo spodbujati, sponzorirati, promovirati in biti zgled z našo ponudbo.«
Eva Jelnikar Mrak, direktorica podjetja Axis Mundi, d.o.o.: »Vsekakor lahko rečemo, da večina podjetij išče predvsem uporabna darila, če je le možno pa naj bi bila tudi kreativna. Po zelo uspešno zaključenem prvem sejmu trajnostnih promocijskih idej FERFER1, ki smo ga imeli v začetku meseca, vsekakor lahko potrdimo, da so bili naši obiskovalci zelo navdušeni nad predstavljenimi idejami in so izrazili željo po še več informacijah o možnostih in prednostih odgovornega in okolju prijaznega promocijskega obdarovanja. Luksuznih daril nismo nikoli ponujali, saj močno zagovarjamo personalizirana družbeno odgovorna in okolju prijazna darila, ki sporočajo vrednote podjetja, ki jih podarja. Ko govorimo o sporočilni vrednosti, zagotovo ne moremo govoriti o podkupovanju. Vedno bolj pogosto posamezna darila tiskamo ali graviramo tudi z imenom prejemnika. Ko podarjamo personalizirano darilo, prejemnik ve, da je bilo namenjeno prav njemu.
Naš spletni portal Ekoman naročnikom ponuja preko 700 okolju prijaznih izdelkov, narejenih iz različnih recikliranih ali reciklažnih materialov, FSC certificiranega lesa in papirja. S prodajo ekomanovih izdelkov smo ugotovili, da večina ljudi, ki išče tovrstna darila, išče tudi trajnostno naravnano zgodbo. V tem duhu smo razvili blagovno znamko Little Steps, katere izdelki skozi igro izobražujejo otroke, spodbujajo pogovor in pozitiven odnos do perečih ekoloških težav. Celotno kolekcijo izdelkov Little Steps smo oblikovali in izdelujemo v Sloveniji. Sodelujemo tudi z več lesarskimi delavnicami, ki za nas izdelujejo lesene izdelke, katere vse bolj pogosto izvažamo našim partnerskim podjetjem iz poslovnega združenja IPPAG. V sklopu FERFER1 smo pričeli sodelovati tudi z varuhi semen in Slovensko filantropijo.«
Bojan Dobravc, direktor podjetja Magma poslovna darila d.o.o.: »V malih podjetjih, s.p.-jih, d.o.o.-jih izbirajo predvsem uporabna in praktična ter predvsem promocijska darila. V javnem sektorju se odločajo predvsem za izdelke iz recikliranih materialov, bio izdelke, USB ključke in tudi kakšne zahtevnejše produkte. V velikih podjetjih pa se odločajo za uporabna, kreativna in unikatna darila. Izbira darila je povezana tudi s priložnostjo oziroma je odvisno od letnega časa. Za kakšno množično promocijo se izbirajo predvsem obeski za ključe, kemični svinčniki, poleti kakšne majice, jeseni dežniki, pozimi strgala za led. Izjemno malo je povpraševanja po luksuznih, dražjih produktih. Vse bolj se veča tudi povpraševanje po ekoloških produktih. Povečanje smo opazili predvsem v lanskem in letošnjem letu. Sicer pa so najbolj iskana darila izdelki iz umetnih mas, saj so najugodnejša. Trenutno je povezovanja z lokalnimi ponudniki produktov z naše strani bolj slabo, saj za to še ni dovolj povpraševanja.«