Infrastruktura Bled, d. o. o. | | |
Občina Bled je najbolj zelena občina v Sloveniji v kategoriji občin z več kot 5000 prebivalci. Naravne danosti in dolgoletna skrb za okolje sta zato občini prinesli prestižno priznanje in v okviru natečaja za Naj zeleno občino, ki ga je v sodelovanju z okoljskim ministrstvom in slovenskimi občinami letos prvič organizirala Fit media. Med najzaslužnejšimi za dobro uvrstitev pa je zagotovo javno komunalno podjetje Infrastruktura Bled, d. o. o., ki ga že desetletje vodi metalurg Mirko Ulčar. | |
Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2000 kot posledica delitve občin v devetdesetih letih, ima dva programa, in sicer turistično infrastrukturo ter komunalno infrastrukturo. Na turističnem področju skrbi za upravljanje in vzdrževanje turističnih infrastrukturnih objektov Grajsko kopališče, Športna dvorana, smučišče in poletno sankališče Straža, Športni park z nogometnim igriščem in atletskimi površinami ter Mini golf. »Ob programu turistična infrastruktura smo pred devetimi leti pričeli izvajanje dejavnosti na programu komunalna infrastruktura, najprej z urejanjem kraja in pokopališko dejavnostjo, pred osmimi leti pa še z oskrbo z vodo in ravnanjem z odpadki,« pojasnjuje prvi mož podjetja. Pove, da so na področju komunale dejavni v dveh občinah, in sicer v občinah Bled in Gorje. Nad obema programoma skupaj bdi 63 zaposlenih.
Ločeno zberejo 50 odstotkov odpadkov
»Okoli 90 odstotkov občine je opremljene s kanalizacijo, imamo tudi centralno čistilno napravo, zelo kvalitetno pitno vodo, ločeno zberemo okoli 50 odstotkov odpadkov, gradimo moderen zbirni center,« razlaga Mirko Ulčar. Prav urejeno zbiranje in ločevanje odpadkov je prispevalo k zmagi na letošnjem zelenem natečaju. Uspešne okoljevarstvene aktivnosti za ohranjanje čistega in človeku prijaznega naravnega okolja dokazuje tudi vsakoletna pridobitev okoljskega priznanja modra zastava, ki je na ogled v Grajskem kopališču in potrjuje dolgoletna skupna prizadevanja za čisto okolje. Rezultat je med drugim čista jezerska voda.
Zberejo 5.400 ton odpadkov letno
Podjetje ima na komunalnem področju 4.500 rednih odjemalcev, od tega 3.200 gospodinjstev, ki jim ločeno zbiranje ni več tuje. Letno zberejo skupaj okoli 5.400 ton vseh odpadkov, od tega na deponiji odložijo le 2.800 ton, 2.600 ton pa je ločeno zbranih odpadkov.
Učinkovitost ločenega zbiranja povečujejo z aktivnostmi in zagotavljanjem pogojev, ki občanom omogočajo enostavno in dostopno oddajo odpadkov. V obeh občinah je 80 eko otokov, gospodinjstvom enkrat mesečno odvažajo papir od vrat do vrat, dvakrat mesečno plastiko od vrat do vrat, tedensko pa skrbijo za odvoz mešanih komunalnih odpadkov. Podjetje ima začasno zbirno dvorišče, ki je ob delovnikih občanom na razpolago cel dan. Za kosovne odpadke so uvedli odvoz po sistemu bonov, s katerimi občani tudi naročajo storitev. »Na področju ravnanja z odpadki je še precej nerešenih problemov zaradi neučinkovitega urejanja, in sicer od državnega nivoja navzdol, zaradi nejasnih navodil pa občutimo posledice v obliki velikih težav pri izvajanju operativnih nalog. Bolj centralistična in sistematična ureditev ravnanja z odpadki bi povečala učinkovitost dejavnosti in posledično vplivala na zniževanje stroškov. Kvalitetno urejeno področje ravnanja z odpadki je zagotovo zelo pomembno tako za prebivalce kot za razvoj turizma. Vsak slovenski kotiček je zanimiv za turizem in bo še bolj, če bomo primerno skrbeli za okolje,« poudarja Mirko Ulčar.
Uvedli bodo registracijo odvoza odpadkov
»Na področju ravnanja z odpadki bomo nadgradili obstoječ sistem zbiranja odpadkov z registracijo odvoza odpadkov. Vsi zabojniki bodo opremljeni s čipi, smetarska vozila pa s čitalci, ki bodo odčitali, kdaj in kje bomo pobrali odpadke. Občani bodo tako lahko sami delno odločali, kolikokrat bodo oddali odpadke in tako vplivali na svoj strošek na položnici,« je povedal sogovornik. S čipi bodo opremili tudi zabojnike za plastiko in papir za natančnejše evidentiranje odvozov in količin. Uvedba registracije odvozov naj bi dodatno motivirala občane za ločeno zbiranje in posledično zmanjševala odložene količine odpadkov, s tem zmanjševala obremenjevanje okolja ter vplivala na nižje stroške za občane. Upajo, da bo občina prihodnje leto dokončala gradnjo novega zbirnega centra.
, kar bo rešilo prostorsko stisko, zagotovilo normalne delovne pogoje in omogočilo še kvalitetnejše možnosti izvajanja dejavnosti. Na področju oskrbe z vodo, ki je izredna naravna danost, z eno najkvalitetnejših izvornih pitnih voda, načrtujejo v naslednjem letu ureditev sistema telemetrije za nadzor stanja na izviru in v celotnem vodovodnem sistemu. Na dolgi rok pa želijo občanom in zunanjim obiskovalcem zagotavljati čim boljši servis tako na področju komunale kot turizma.