Zeleno omrežje Slovenije


V 10-letnem obdobju HOFERjeve iniciative Danes za jutri se je izvedlo že veliko projektov, številni imajo že 10-letno tradicijo. Kot je povedal Bor Trček, vodja za trajnost in zagotavljanje kakovosti izdelkov pri HOFER-ju, prisegajo predvsem na dolgoročna sodelovanja, za katera verjamejo, da imajo pozitiven vpliv na družbo. Z majhnimi, a tudi pomembnimi koraki, pa omogočajo kupcem trajnostno izbiro izdelkov.


V 10-letnem obdobju HOFERjeve iniciative Danes za jutri se je izvedlo že veliko projektov, številni imajo že 10-letno tradicijo. Kot je povedal Bor Trček, vodja za trajnost in zagotavljanje kakovosti izdelkov pri HOFER-ju, prisegajo predvsem na dolgoročna sodelovanja, za katera verjamejo, da imajo pozitiven vpliv na družbo. Z majhnimi, a tudi pomembnimi koraki, pa omogočajo kupcem trajnostno izbiro izdelkov.

Letos je 10 let od začetka HOFERjeve trajnostne iniciative Danes za jutri. Kateri so vaši ključni dosežki?

Ponosni smo, da smo lani na prvem izboru Trgovinske zbornice Slovenije prejeli srebrno priznanje za trajnostno poslovanje podjetij, kar pomeni, da smo na pravi trajnostni poti. Med dosežki želim izpostaviti 10-letno podporo Zvezi Anita Ogulin in ZPM, ki smo ji namenili že skoraj 1 milijon evrov in 10-letno sodelovanje s Čebelarsko zvezo Slovenije (ČZS). K temu dodajam naša projekta Hrana na dobri poti, prek katere ljudem v stiski doniramo viške hrane iz vseh 92 HOFER trgovin, in Embalaža na HOFER misiji, v sklopu katere zmanjšujemo količino odpadne embalaže. Tu so še majhni, a izjemno pomembni koraki, kot so umik plastičnih vrečk in jajc iz baterijske reje iz prodaje, uporaba le certificiranega kakava v izdelkih naših lastnih blagovnih znamk in prodaja rib le iz trajnostnih virov. Vse to skupaj z našimi projekti zaokrožuje bistvo iniciative Danes za jutri.

Pod to iniciativo torej izvajate trajnostne in družbeno odgovorne projekte. Kateri so pomembnejši?

Ob zgoraj naštetih bi izpostavil še projekt Skrbimo za medeno prihodnost, pri katerem sodelujemo s ČZS in ki letos prav tako praznuje 10 let. Letos smo znova razdelili 100.000 vrečk semen medovitih sončnic, s katerimi bi lahko skupaj ustvarili polje sončnic v velikosti 14 stožiških nogometnih stadionov. V enem desetletju smo za lepšo prihodnost čebel namenili več kot 200.000 evrov, sodelovali pri obnovi gozda na Krasu, imamo svoj raziskovalni čebelnjak, podpiramo mlade čebelarje in še bi lahko našteval.

Katere pristope izvajate na področju zmanjševanja odpadne embalaže?

Pri HOFERju si želimo čim manj obremenjevati okolje, zato npr. za transport mesa, sadja in zelenjave ter kruha, ko je le mogoče, uporabljamo zabojčke za večkratno uporabo. Ob tem si nenehno prizadevamo za bolj trajnostno in okolju prijaznejšo embalažo. Pri embalaži izdelkov naših lastnih blagovnih znamk uporabljamo reciklirane ali reciklabilne materiale, kupce pa spodbujamo k uporabi embalaže za večkratno uporabo.

Kakšni so rezultati?

Kupci so ukrepe dobro sprejeli. Lanski izračun je pokazal, da smo že z optimizacijo embalaž pri samo 10 izdelkih, ki jih kupci pogosto kupujejo, kot sta mleko in voda, prihranili 26 ton embalažnega materiala. In to v enem samem letu.

V iniciativi pozornost posvečate tudi družbeno odgovornim projektom, s katerimi finančno podpirate otroke in mladostnike iz socialno ogroženih družin, donirate hrano idr. Kako se odločate, katere projekte boste podprli in koliko finančno namenite temu?

Prisegamo predvsem na dolgoročna sodelovanja, za katera verjamemo, da imajo pozitiven vpliv na družbo. S ČZS ter z Zvezo Anite Ogulin in ZPM sodelujemo že 10 let. Leta 2022 smo ustanovili Sklad za FER otroštvo, s katerim podpiramo otroke in mladostnike iz programa Botrstvo s plačilom počitnic, nakupom šolskih potrebščin, pokrivanjem vadnin in oskrbnin v dijaških domovih. V desetih letih smo za Botrstvo prispevali že skoraj milijon evrov. Tudi preko projekta Donirana hrana pomagamo socialno ogroženim, tako da viške hrane, ki je še primerna za uživanje, doniramo socialnim organizacijam, ki hrano razdelijo med pomoči potrebne. Letno doniramo okoli 1.000 ton hrane, organizacije, s katerimi sodelujemo, pa podpremo tudi finančno. Prek Centra IRIS pomagamo slabovidnim v Sloveniji, z Lions klubom Ljubljana Barje zbiramo očala za slabovidne v manj razvitih državah, s Slovensko karitas zbiramo izdelke za družine v stiski, skupaj s sodelavci pa z božičnimi darili razveselimo oskrbovance Doma upokojencev Domžale in socialno ogrožene starejše iz Slovenske filantropije.

Kakšni so načrti iniciative za naprej?

Naša vizija 2030 je zagotavljati trajnost, dostopno kupcem, z izdelki, pridobljenimi na odgovoren način. Zastavili smo si tudi konkretne cilje glede embalaže. Med drugim bomo do konca leta 2025 pri izdelkih naših lastnih blagovnih znamk zmanjšali količino embalaže za 15 odstotkov, vsa embalaža bo primerna za recikliranje, ponovno uporabo ali kompostiranje. Projekte in trajnostne rešitve ves čas nadgrajujemo s ciljem, da bi že danes prispevali k temu, da bo jutri lepši za življenje.