Zapni me s selotejpom |
 
Atraktivna razstava Zapni me s selotejpom v BTC-ju v Ljubljani. Posebnost. Obleke iz embalažnih materialov priznanih blagovnih znamk, med drugim Droge Kolinske, Ljubljanskih mlekarn, Krasa, Radgonskih Goric in drugih, so rezultat izobraževalno-promocijskega projekta Embalaža – Proizvod – Potrošnik – Zaščita okolja. Toda posebnost razstave oblek iz odpadnega embalažnega materiala so bile avtorice, priznane slovenske modne oblikovalke. Med njimi je stilistka in modna oblikovalka Barbara Turk z glasovi obiskovalcev razstave zmagala z obleko iz embalaže za kavo Barcaffe. Pravi, da beseda rabljeno ni več tabu in da je bilo oblikovanje obleke iz odpadne embalaže kreativni izziv.
 
Barbara Turk

Barbara Turk

Zakaj ste se odločili za sodelovanje na razstavi Zapni me s selotejpom in kaj je pri vaši obleki za Barcaffe najbolj navdušilo obiskovalce?
Za sodelovanje pri projektu sem se odločila, ker pozdravljam projekte z ekološko noto. Sem zagovornica odgovornega ravnanja z odpadki, tako ločevanja odpadkov kot tudi ponovne uporabe in predelave. Projekt izdelave obleke iz embalažnega materiala mi je predstavljal prav poseben kreativni izziv, saj embalaža ponuja povsem drugačne razsežnosti oblikovanja kot tekstil.

Kot material ste uporabili embalažo kave Barcaffe. Kaj je bil prvi ustvarjalni izziv in kako komentirate trend, da se tudi tekstilni odpadki uporabijo za nove oblikovalske modne rešitve? Kakšen pomen vidite v tem projektu?
Oblikovanja obleke sem se lotila večplastno. V prvi fazi sem se fokusirala na oblikovne lastnosti embalažnega materiala, v drugi fazi pa na lastnosti izdelka, torej embalaže, iz katere je oblačilo. Navdih je bila seveda kava, kavni cvetovi in kavna zrna, ki so se med seboj prepletli v čudovit in bogat vzorec. Vse skupaj je nastajalo pod vplivom latinskega melosa, od koder je kava doma. Seveda pa sem bila ob ustvarjanju osredotočena tudi na čim večjo porabo posamezne embalaže, da je količina odpadka čim manjša.

Trend ponovne uporabe in predelave tekstilnih odpadkov se mi v današnjem času zdi nujen, saj smo zelo potrošniško naravnana družba, podvržena trendu poceni nakupovanja oblačil. Posledica je tu, ogromna količina zavrženega tekstila. Redizajn oblačil, second hand trgovine in izmenjava oblačil so prakse, ki so v tujini aktualne že leta in so tudi zelo cenjene. So eden od učinkovitih načinov zmanjševanja in ločevanja odpadka na področju tekstila. Pri nas je takšna ideologija še v povojih, se pa že kažejo prvi pozitivni odzivi, predvsem med mladimi.

Kreacija - Zapni me s selotejpomNa razstavi z oblekami iz embalaže in embalažnih materialov so sodelovale znane modne oblikovalke. Kaj bi lahko izpostavili pri njihovih rešitvah? Na katere elemente so bili najbolj pozorne, saj je znano, da se v zadnjem času bolj poudarja ena funkcija embalaže, to je zaščitna. Kako pa lahko oblikovalci izrazite identifikacijsko, informacijsko, prodajno in okoljsko funkcijo, vse bolj aktualna je tudi ekonomičnost embalaže?
Vsaka oblikovalka se je izbrane embalaže lotila na povsem samosvoj in edinstven način. Vsem pa je bila skupna rdeča nit, in sicer da gre za večerne toalete, katerih idejni reaktor je kreativna funkcija, likovno dojemanje embalaže kot take ter razpon možnosti ustvarjanja, ki ga odpadna embalaža dopušča. V tem spektru ozaveščanja so seveda vpete tudi vse ostale funkcije, saj jih embalaža ponuja že sama po sebi.

Kako bi opredelili zeleno modo?
Zeleno modo bi opredelila kot ekološko usmerjeno modo, katere filozofija temelji na recikliranju odpadkov in njihovi ponovni uporabi. Pri zeleni modi ne gre za kratkoročni trend, temveč za vizijo, s katero vplivamo na ekološko ozaveščanje populacije na področju tekstila in mode.

Kot znana oblikovalka in stilistka lahko ocenite, ali je v oblikovalskih kreacijah v Sloveniji dovolj prepoznavna misel, da moramo drugače ravnati z naravnimi viri?
Zavedanje, da je potrebno spremeniti odnos do potrošništva in do kopičenja odpadkov, je med oblikovalci vsekakor prisotno. Vedno več je modnih dogodkov, ki so ekološko naravnani. Mladi oblikovalci v svojih kolekcijah predelujejo stara oblačila in jih prevajajo v nove zgodbe, v novo življenje. Vedno več je tudi trgovin z rabljenimi izdelki in beseda rabljeno ni več tabu.

Katere projekte pripravljate?
Ker se približuje čas praznovanj in obdarovanja, sem trenutno povsem okupirana z naročili. Za naročnika organiziram tudi novoletno zabavo, pripravljam pa tudi prve modne osnutke za snemanje nove tv oddaje, ki prihaja na male zaslone naslednje leto.