Voda prvič na sejmu |
 
V ponudbi sejemskih dogodkov v Sloveniji je bližnji sejem VODA AQUA nekaj posebnega. Podjetje ICM je sicer znano predvsem po organizaciji strokovnih sejmov za pametno industrijo. Na letošnjem sejmu na Gospodarskem razstavišču so poskrbeli za presenečenje, saj so sejmom IFAM in INTRONIKA dodali še trendovska sejemska dogodka, in sicer Robotika in ICTK Industry. Od spomladanskega sejemskega četvorčka, kjer so se strokovnjaki lahko seznanili, kaj se dogaja z avtomatizacijo, proizvodno informatiko, tehnologijo pogonov, avtomatizacijo označevanja, s profesionalno in industrijsko elektroniko in drugimi procesi pametne industrije, se je podjetje ICM odločilo za še bolj specializirane sejemske dogodke. CleanME bo namenjen industrijskemu in komercialnemu čiščenju, sejem VODA AQUA pa je B2B sejem, ki želi povezati vse, kar se dogaja z vodo. In kaj pravi o tem Toni Laznik, direktor podjetja?
 
Toni Laznik

Toni Laznik

Od specializiranih strokovnih sejmov k še bolj specializiranim sejemskim dogodkom, kot sta CleanMe in VODA AQUA. Zakaj? Je tržni prostor za takšne poslovne zamisli?

Vizija podjetja ICM je, da smo najboljši organizatorji strokovnih (B2B) sejemskih prireditev v Sloveniji in širši regiji. Zato smo poleg zelo uspešnih sejmov IFAM, prihodnje leto praznuje petnajstletnico, INTRONIKA, ROBOTICS in tudi novinca ICT4Industry razvili še B2B prireditvi. Trg kaže interes za to vrsto strogo specializiranih prireditev v našem prostoru. Torej trg je, vendar je bistveno bolj zahteven kakor za običajne sejemske prireditve (B2C), ki so usmerjene k širši publiki in jih poznamo v Sloveniji.

Kot organizator strokovnih sejmov morate upoštevati drugačna merila in marketinške poteze kot pri sejmih, ki niso ciljni. Kako prepričate potencialne razstavljavce in katere prednosti izkoristijo vaši partnerji, saj je obisk širše javnosti na specializiranih sejmih praviloma skromen? Kakšno je zadovoljstvo razstavljavcev in od kot prihajajo?

Res je. Naša merila in marketinški mix so popolnoma drugačni, usmerjeni od drugih organizatorjev sejemskih prireditev. Delamo bistveno bolj intenzivno, visoko strokovne, komunikacija je zahtevnejša. Vsak segment zahteva individualni pristop. Naši procesi in delo z dogodki so maksimalno avtomatizirani oziroma, lahko bi rekli tako, digitalizirani. To razstavljavcem, ki želijo in izkoristijo naša orodja, precej pripomore k njihovim sejemskim nastopom na naših prireditvah. Za naše sejme lahko povem, da je zadovoljstvo razstavljavcev na zelo visoki stopnji. Redno se vračajo in vsi naši poslovni kazalci so v porastu.

Kaj pričakujete od bližnjega sejma VODA AQUA in kakšen odziv ste doživeli pri podjetjih, strokovnih inštitucijah, državnih organih in drugih? Kakšna bo vsebina sejma in katere spremne dogodke boste pripravili?

Sejem VODA AQUA je zelo zanimiv, a tudi zahteven projekt. Pripravljamo ga za trg Slovenije, Hrvaške in širše regije. V osnovnem konceptu smo si ga zamislili kot prireditev, ki se ukvarja z vodo v povezavi z industrijo. A kmalu smo ugotovili, da je bilo naše razmišljanje preozko. Ponudba vsebine mora biti bistveno širša ter zelo kompleksna. Če bi na grobo povzel B2B sejem VODA AQUA, bi najprej zajel proizvode, storitve in rešitve v celotnem, širšem spektru voda. Drugi segment je namenjen reciklaži in komunali, od strategije in upravljanja do operative na terenu. Podjetja so v osnovi zelo naklonjena vsebini sejma VODA AQUA. Podpirajo ga s sodelovanjem kot razstavljavci ali kot udeleženci, predavatelji, v okviru t.i. Business Foruma, ki je namenjen edukativnemu delu naših sejemskih prireditev.

Zakaj posebej izpostavljate reciklažo vode? Kaj lahko stroka pridobi na takšnem sejmu?

Voda je eden najpomembnejših naravnih virov. Zato ocenjujem, da si tudi v praksi zasluži vidnejše mesto. Stroka lahko veliko pridobi na strokovnih sejmih B2B, saj se običajno razstavljavci v času trajanja sejma izjemno strokovno pripravijo za nastop, za predavanja ali prezentacije. Zavedajo se, da je obiskovalec na takšnem strokovnem specializiranem sejmu strokovnjak in profesionalec ter ve, zakaj je tam. Nič ni prepuščeno naključju.

Tematika vaših sejemskih dogodkov je zanimiva in aktualna za prostor širše regije. Razmišljate o širitvi v druge države ali jih vabite na dogodke v Ljubljano?

Vsebine naših sejmov izbiramo zelo skrbno in jih planiramo dolgoročno z upoštevanjem vpliva na širšo regijo in tudi vpliva regije na njihov razvoj. V začetku koncepta imamo že jasno opredeljen cilje. Predvsem, katere od vsebin sejmov B2B je potencialno lahko usmerjena v t.i. izvoz in na kateri trg. Drugi pa so zaradi različnih razlogov usmerjeni v to, da privabljajo strokovnjake iz tujine v Slovenijo.

Vsi ti razvojni cilji seveda niso odvisni samo od nas, ampak predvsem od naših ter tudi od tujih podjetij, ki sodelujejo z nami. Pa seveda od tega, kako uspešna so ta podjetja v izvozu.

Kako se da preživeti s specializiranimi sejmi? Pripravljate novosti?

Osebno sem prepričan, da se s specializiranimi strokovni sejemskimi prireditvami lahko preživi, a na dolgi rok. Vsekakor to ni enostavno saj priprava in organizacija strokovnih sejemskih prireditev zahteva veliko angažiranja in vlaganj, strokovne kadre, znanje, volje do spoznavanja in razvijanja novih vsebin. Priložnosti za takšne sejemske dogodke so.

V našem portfelju je vedno nekaj projektov, ki jih domišljamo, dokler ne ocenimo, da so primerni za lansiranje na določeno tržišče. V tem trenutku je naša ciljna usmeritev izboljšanje storitev za razstavljavce in obiskovalce, ki jih zahteva selitev naših specializiranih sejmov v Ljubljano. In seveda k novim letošnjim projektom, da jih v naslednjih dveh, treh letih utrdimo kot ciljne in obvezne meeting-pointe, kot poslovno stičišče podjetjem, na katerih nikakor ne smejo manjkati, v kolikor delujejo na posameznem vsebinskem segmentu sejmov B2B v naši organizaciji.