Embalaža in blagovna znamka |
 
Simona Koren, ki v Atlantic Grupi skrbi za Donat Mg, pojasnjuje, da so po več kot desetih letih predvsem zunanji trgi zahtevali prenovo embalaže pijače, ki tržno nedvomno postaja mednarodna blagovna znamka. Embalaža, prodajni kanali, mobiliziranje posebnih ciljnih skupin, nosečnice so samo ena izmed njih, odpirajo Donatu Mg, ki ima med vsemi naravnimi mineralnimi vodami v EU največ magnezija, nove prodajne mreže. Zdaj postajajo zanimivi trgi Savdska Arabija, Kitajska, Japonska. Ruski trg je po prodaji na drugem mestu, Slovenija je prva. Donat Mg je dobil mladostno podobo po španskih zamislih, konj Pegaz, kot pripoveduje legenda o nastanku izvira rogaške mineralne vode, pa bo zagotovo s svojim kopitom poskrbel za neusahljivost vrelca.
 
Koren Simona; foto: Aleš Beno

Koren Simona; foto: Aleš Beno

Za prenovo embalaže Donat Mg, ki je v vseh pogledih vaša paradna pijača, ste se odločili po več kot desetletju. Ali ni tak premor za inoviranje embalaže nekoliko dolg? Koliko je odločitvi za novo embalažo botrovala nadaljnja internacionalizacija prodaje Donata in kaj ste z novo embalažo želeli doseči?
Embalažo za naravno mineralno vodo Donat Mg smo prenovili po dvanajstih letih in treh mesecih. Prenova je bila nujno potrebna, saj smo v zadnjih letih začeli intenzivno osvajati trge zunaj regije bivše Jugoslavije. Gre za trge, kjer je Donat Mg višje cenovno pozicioniran in star izgled plastenke ni bil več primeren. Zavedali smo se, da po funkcionalnosti in kvaliteti tržimo Ferrari med naravnimi mineralnimi vodami in da naša zunanja podoba tega ne odraža. S prenovo smo želeli Donat Mg diferencirati od ostalih naravnih mineralnih vod ter poudariti njegovo funkciolnalnost oziroma zdravilnost. To pa je bilo potrebno združiti z večstoletno tradicijo in z zdraviliščem v Rogaški Slatini.

Donat Mg kupci sprejemamo na trgu kot pijačo z zdravstvenimi vrednostmi. Kako ga uspete tržiti – bolj kot zdravilno mineralno vodo ali samo kot naravno mineralno vodo? Kakšne zahteve postavljajo kupci na tujih trgih pri informacijah na nalepkah?
Saj je ”pijača” z zdravstvenimi vrednostmi. V Nemčiji smo priznani kot Heilwasser, kot zdravilna voda, prav tako na Madžarskem. Že več kot 400 let zdravilišče v Rogaški Slatini izvaja tretmaje na osnovi naravne mineralne vode Donat Mg. Žal se pri trženju naša zgodba precej zakomplicira. Imamo izgled vode, v večini držav smo registrirani kot naravna mineralna voda, dejstvo pa je, da smo po funkcionalnosti bliže OTC-ju, torej zdravilom brez recepta. Zakonodaja in pravila oglaševanja so strogi, trenutno v večini evropskih držav komuniciramo dejstvo, da ima Donat Mg med registriranimi naravnimi mineralnimi vodami v EU najvišjo vsebnost magnezija.

Prenovo embalaže ste naročili pri španski firmi. Zakaj? Ali ste jim določili material, torej plastiko, ali ste jim prepustili izbiro pri materialu? Plastiko del stroke označuje kot okolju neprijazen material. Zakaj ne steklo?
Prenovo embalaže nam je pripravilo špansko podjetje Pointblue, izbrani so bili zaradi fantastičnih idej. Pripravili so nam kar nekaj izjemnih rešitev, ki smo jih natančno analizirali in testirali pri potrošnikih. Lahko rečem, da je bila končna verzija skupek mnenj zaposlenih v Atlantic Grupi, podjetja Pointbleu in potrošnikov na slovenskem, ruskem in avstrijskem trgu. Steklo v našem portfoliju predstavlja okoli 15 %. Zaenkrat smo menjali samo etiketo, medtem ko je oblika steklenice ostala enaka.

Trženje in prodaja Donata je fenomen, saj dosegate na vseh trgih rast, posebej v Rusiji, odločate pa se za nove trge. S katerimi tržnimi prijemi in prodajnimi kanali ste najuspešnejši? Ali pri Donatu Mg prodajate največ posamičnih plastenk ali vezov (po šest steklenic)?
Prodajni kanali se po državah razlikujejo. V regiji nekdanje Jugoslavije je glavni kanal prodaje še vedno retail. V Franciji, Rusiji, na Siciliji smo naprodaj v lekarnah. V Franciji je pomembna tudi prodaja na spletu. Naša strategija gre v smer različnih prodajnih kanalov – želimo se pojavljati tam, kjer nas ljudje potrebujejo, pa naj govorimo o avtomatih v domovih za ostarele, čakalnicah na letališčih, bolnišnicah ali čem drugem. Pri trženju skušamo biti čim bolj pogumni. Lahko omenim, da smo ena redkih blagovnih znamk iz regije bivše Jugoslavije, ki oglašuje na nacionalnih TV postajah v Rusiji in Avstriji. Lahko omenim, da imamo eno večjih nosečniških skupnosti na Facebooku, kjer smo združili 370. 000 nosečnic, od tega jih je več kot 20.000 na strani dnevno aktivnih. Naj še dodam, da v regiji naredimo več kot 300 promocijsko izobraževalnih obiskov zdravnikov mesečno. Če zaokrožim – strateško gledano bo takšno oglaševanje vključno s prodajnimi kanali Donata Mg v prihodnosti precejšne presenečenje.

Proizvajalci pijač so se zaradi nižjih stroškov v zadnjem obdobju večkrat odločali za dematerializacijo embalaže. Kako ste zmanjševali stroške za embalažo? Ali ste razmišljali tudi o plastenkah iz reciklatov?
Razmišljamo o plastenkah iz reciklatov. Trenutno preverjamo regulative glede reciklatov na 26 trgih, kjer se Donat Mg prodaja in analiziramo različne % reciklata.

Kako je trg sprejel novo embalažo za Donat Mg in kje vse prodajate Donat?
Donat Mg je naprodaj na 26 trgih. Močan položaj ima v regiji nekdanje Jugoslavije, v Rusiji, ki je po prodaji že na drugem mestu – takoj za Slovenijo, v Italiji, Avstriji, Ukrajini in Franciji. Oglašajo se distributerji iz različnih držav, ki prepoznavajo vrednost te edinstvene naravne mineralne vode in se zanimajo za uvoz in distribucijo. V zadnjem času so zelo zanimivi trgi Savdska Arabija, Kitajska, Japonska. Trg je novo podobo do tega trenutka odlično sprejel, tako distributerji kot tudi trgovci in potrošniki. Zavedamo pa se, da je pri proizvodu najpomembnejša njegova funkcionalnost. Na eni izmed raziskav ob pripravi nove embalaže nam je eden od potrošnikov rekel, da bi Donat Mg kupoval tudi v plastični vrečki, če ne bi šlo drugače, saj mu ob zaprtju ne pomaga nič drugega.