Obraz | | |
Podjetje Termo-tehnika je iz domače delavnice zraslo v evropsko podjetje, ki je inovativno in proizvaja visokotehnološke naprave za varčno in okolju prijazno ogrevanje. Tudi hlajenje. Zdaj, ko se Slovenija odloča za še močnejšo finančno podporo za URE, za učinkovito rabo energije, se braslovškemu družinskemu podjetju Termo-tehnika kažejo nove priložnosti. Kajti lani so evropski trg prepričali z zelo varčno in nizkotemperaturno črpalko. Najbolj znani strokovni inštituti so jim priznali najvišjo kakovost. Vendar direktor Bogdan Kronovšek, ki v podjetju skrbi za razvoj in operativne naloge, z očetom Rudijem Kronovškom sta si skrb za firmo razdelila, ve, da trg kar naprej pričakuje novosti. In pravi, da ves dobiček že nekaj let vlagajo v razvoj podjetja. Bogdan je v poslu borec. Zaradi poškodbe na snegu, bilo mu je štirinajst let, opravlja vsa dela na vozičku. | |
Vaša toplotna črpalka je na evropskih testih dosegla zelo visoke ocene in je ta vaš izvozni proizvod iskan na najzahtevnejših trgih EU. V EU in v Sloveniji pa je v energetski politiki v ospredju URE. Katere konkurenčne prednosti svoje črpalke lahko izpostavite?
Naša super varčna in nizkotemperaturna toplotna črpalka je na švicarskem inštitutu NTB dosegla trenutno največjo učinkovitost toplotnih črpalk v Evropi, hkrati pa iz nje lahko dobimo največ uporabne toplote. Konkurenčno prednost vidimo v veliki izbiri izvedbe toplotne črpalke, saj lahko vsak najde primerno za svoje prostore. Prav tako naše toplotne črpalke odlikuje napreden dizajn in uporabniku prijazna uporaba.
Razvoj na področju ogrevalne in hladilne tehnike je izjemno hiter, pomembne so najboljše tehnološke rešitve, odlični materiali. Kako ste organizirali razvojno in raziskovalno delo, kadre in povezovanje s strokovnimi institucijami?
V podjetju že od samega začetka najbolj poudarjamo razvoj in z njim povezano kakovost, zanesljivost in tehnološko dovršenost naprav, ki so naša velika konkurenčna prednost. V razvojnem oddelku imamo kar osem visoko izobraženih razvojnih inženirjev, ki skrbijo za razvoj naprav na različnih segmentih, kot so konstrukcija, hladilni stavek, regulacija, laboratorij, varnost naprav itd. Pri razvoju naprav vključujemo v proces tudi druga slovenska podjetja in strokovne institucije, npr. Fakulteto za strojništvo Univerze v Ljubljani.
Pred kratkim ste spet presenetili trg z novostjo.
Poleg nagrajene sanitarne toplotne črpalke, ki je naš paradni konj v izvozu, smo leta 2013 predstavili in ponudili uporabnikom ogrevalnih toplotnih črpalk najnaprednejše upravljanje udobja v domu prek oddaljenega nadzora Cloud.kronoterm.com s katere koli pametne mobilne naprave ali računalnika z domačega kavča ali dopusta na Karibih.
In kako slovenski trg sprejema inovativne, kakovostne izdelke novih standardov? Ali država dovolj podpira domačo proizvodnjo zelenih izdelkov ali se raje zadovolji z uvozom in tam zapravlja sredstva?
Glede na dolgoletno prisotnost toplotnih črpalk na slovenskem trgu in ozaveščanje slovenskih kupcev lahko trdim, da je slovenski trg zrel oziroma zahteven in loči zrno od plevela. Prav tako se kupci zavedajo, kaj pomeni kupiti kakovost z dolgo življenjsko dobo, višjo učinkovitostjo in kakovostno servisno-tehnično podporo. Vse bolj je pomembno zavedanje, da se z nakupom našega izdelka ustvarjajo slovenska delovna mesta, krepijo domače znanje, razvoj in izvozne zmožnosti. Seveda je tudi kar nekaj kupcev, ki se ne pozanimajo dovolj o kakovosti naprav in storitev ponudnikov. Zato z izdelki po nizki ceni kupijo mačka v žaklju. Slaba, neučinkovita naprava, neodzivnost podpore ponudnika in podobno pokažejo, da je pogosto nakup najcenejšega sistema na koncu najdražja investicija. Država ima seveda veliko vzvodov, prek katerih bi lahko vsaj malo spodbudila in zaščitila domačo proizvodnjo, vendar tega ne izkoristi.
Niti pri gazelah ne? Pred kratkim je bilo vaše podjetje razglašeno za bronasto gazelo. Kaj izstopa v vašem poslovanju in poslovnih odločitvah? Kaj je pokazala lanska bilanca?
Izredno smo ponosni na priznanje bronaste gazele, saj potrjuje naše dobro in transparentno delo, razvojno in izvozno naravnanost ter skrb za finančno stabilnost. Glede na izredno visoko rast, ki smo jo dosegli leta 2012, je rezultat leta 2013 približno enak rezultatu prejšnjega leta. Letos pa načrtujemo večodstotno rast predvsem na račun razvoja tujih trgov.
Odločate se za novo naložbo, ker vam zmanjkuje prostora. Kaj boste zgradili in kje boste dobili sredstva? Ali načrtujete tudi nove zaposlitve?
Glede na trenutno situacijo in obseg dela smo precej prerastli svoje prostorske zmožnosti, zato je za nadaljnji razvoj podjetja in izzive tujih trgov investicija v nove prostore nujna. Prav pred tednom dni nas je obiskal potencialni poslovni partner iz Italije. Ni mogel verjeti, da lahko na tem prostoru naredimo toliko naprav, zato je želel dokazila z dokumenti.
Kako boste nastopali na trgu? Kot Termo-tehnika ali kot Kronoterm?
Lansko leto smo vpeljali novo blagovno znamko Kronoterm, pod katero se bomo tudi v prihodnje predstavljali, za zdaj pa je ime podjetja še vedno Termo-tehnika d.o.o.
Vaše podjetje je družinsko. Kako sta si z očetom razdelila naloge?
Že od mojega prihoda v podjetje je potekala razdelitev nalog dokaj evolucijsko. Zato zdaj upravljam operativno in razvojno delo podjetja, oče pa delno finance, kadre in novo investicijo.
Kaj si želite od vladne gospodarske politike?
Od vladne gospodarske politike pričakujemo že vrsto let ureditev plačilne discipline v Sloveniji in sprostitev bančnega krča. To bi omogočilo gospodarstvu in preostalim segmentom slovenske družbe nujno potrebne investicije. Drugačna zakonodaja zaposlovanja pa naj omogoča fleksibilno in hitro prilagajanje razmeram in poslovnim priložnostim.