Izjave zdeležencev seminarja (članek)
|
 
 
Aljoša Muženič; foto: Boštjan Čadej

Aljoša Muženič; foto: Boštjan Čadej

Aljoša Muženič, Droga Kolinska d.d.

»Pri razvoju embalaže skrbimo predvsem za to, da embalažo približamo potrošniku, da je čim lažja za odpiranje, za uporabo izdelka, ki je v embalaži, da je učinkovita za predstavitev na prodajni polici. Skrbimo tudi, da z njo čim manj obremenjujemo okolje. Predvsem zmanjšujemo gramaturo embalaž, trudimo se, da bi uporabljali razgradljive materiale, razmišljamo celo o biorazgradljivi embalaži.«

Estera Pristovnik; foto: Boštjan Čadej

Estera Pristovnik; foto: Boštjan Čadej

Estera Pristovnik, Tovarna olja Gea d.d.

»Glede embalaže ves čas spremljamo trende glede kartonske embalaže – mislim na zapiranje kartonov, sestavo kartonov. Pomembno nam je, da je to embalažni material, ki se ga da reciklirati, da je primeren za prehrambeno industrijo. Ravno se odločamo o tem, da bi menjali kartonsko embalažo, pri čemer skušamo izboljšati predvsem zapiranje, saj nas k temu spodbujajo naši kupci. Vendar pa mora kartonska embalaža hkrati izdelek, ki je v stekleni embalaži, dovolj ščititi, saj našo blagovno znamko Gea izvažamo, tudi izven EU.«

Jana Svoljšak

Jana Svoljšak

Jana Svoljšak, Belinka belles d.o.o.

»Pri razvoju embalaže se načeloma najprej obračamo k temu, kakšen izdelek bomo embalirali, torej kakšne zahteve ima posamezni izdelek. Nato vedno pogledamo, kakšno embalažo nam nudi trg, tako slovenski kot tuji proizvajalci. Zelo je pomembno, da je embalaža ekološko usmerjena. V Belinki belles uporabljamo za standardni program kovinsko embalažo, iz katere se lahko izlije celotna količina premaza. Dobra lastnost te embalaže je, da je za embalažo uporabljenega precej manj materiala, kar pomeni, da varčujemo tudi pri kovini. Lahko rečem, da se v osnovi vedno usmerjamo na lepše, boljše okolje, kajti Belinka je zavezana k svojemu geslu »zeleno je modro«, kar pomeni, da ni zelena barva modra, ampak da skrbimo za okolje. Ena od trajnostnih smernic, ki jih upoštevamo, je, da mora biti blagovna znamka zaznamovana, da se porabi čim manj energije za materiale, ki gredo v naše izdelke, in seveda tudi to, da so naši izdelki okolju čim bolj prijazni.«

Lili Peklar; foto: Boštjan Čadej

Lili Peklar; foto: Boštjan Čadej

Lili Peklar, Pivovarna Laško d.d.

»Pri razvojnih smernicah se trudimo, da spremljamo trende in novosti na področju pivovarske in industrije brezalkoholnih pijač, redno obiskujemo vsa izobraževanja, sejme, spremljamo marketinške aktivnosti, kaj si želi potrošnik, in potem združimo želje potrošnika, naše možnosti in trende na trgu v razvoj embalaže. Trajnostne smernice uvajamo predvsem pri zmanjševanju gramature embalaže za nepovratno embalažo, pri povratni embalaži pa trenutno delamo predvsem na tem, da bi znova zvišali nivo povratne embalaže. Potrošnika bi želeli nazaj navaditi na to, da začne uporabljati povratno steklenico. Vemo, da je obrat povratne steklenice možen več kot 30-krat, s čimer se bistveno zmanjšajo komunalni odpadki, manjša je poraba energije, surovin. Tako manj obremenimo okolje in se obnašamo odgovorno tako mi kot končni potrošnik. Je pa to v Sloveniji dokaj težko, ker smo dolga leta navajali potrošnika na nepovratno embalažo. Tu mislim predvsem na pločevinke in je ta delež v Skupini Laško čez 40 %.«

Matic Ceglar; foto: Boštjan Čadej

Matic Ceglar; foto: Boštjan Čadej

Matic Ceglar, Žito d.d.

»Pri razvojnih smernicah zaradi velikosti naše skupine sledimo poenotenju embalaže, želimo manj odpade embalaže, nižje stroške za embalažo idr. Uvajanje trajnostnih smernic v trenutnem obdobju je malo težje, vendar morda navedem to, da smo pred kratkim prešli na stretch folije za zavijanje palet, ki so tanjše in postopoma imamo s tem tudi manjši odpad ter manj stroškov.«

Miro Pintar; foto: Boštjan Čadej

Miro Pintar; foto: Boštjan Čadej

Miro Pintar, Niko Železniki d.o.o.

»Smo največji proizvajalec mehanizmov za registratorje v Evropi in v glavnem uporabljamo samo transportno embalažo. Problem pri naši embalaži je nosilnost. Kartoni so premalo nosilni, ker nakladamo vse škatle preko roba palete zaradi količine na kamionu in problem je posedanje kartonov. Zato pri rešitvah poskušamo močnejše kartone ter prilagoditi velikost palete – ali z večjim tlorisom, z dodatno iverko ali s čim podobnim.«

Peter Frelih; foto: Boštjan Čadej

Peter Frelih; foto: Boštjan Čadej

Peter Frelih, Paletka d.o.o.

»Ponujamo embalažo iz valovitega kartona, glavni produkt so kartonske palete, individualne prilagoditve boksov in kombinacije s paleto skupaj. Celovite rešitve so logistične. Uporabljamo izključno valoviti karton, ki nadomešča uporabo materialov v industrijah, kjer je to najbolj problematično z vidika zagotavljanja higieničnosti (prehrambena, farmacevtska industrija), pomemben pa je tudi  z ekološkega vidika, ker je ta material znanega izvora in je razgradljiv. Tudi lepila, ki se uporabljajo, so organska. Tako pri paletah nadomeščamo klasične materiale s kartonom. V Sloveniji ima pri nakupu embalaže glavni pomen cena. Večina stvari je pakirana v karton, pri nas pa ta karton uporabimo še za potrebe logistike, kar pomeni, da gre lahko to v isti koš kot kartonska embalaža. Trenutno delamo izključno palete različnih dimenzij, za različne potrebe naročnikov, tudi za pralne stroje. Poleg tega, da je karton lažji, ima še druge učinke, saj je zelo prilagodljiv izdelku, kar je pomembno predvsem pri občutljivih izdelkih.«

Peter Kavčič; foto: Boštjan Čadej

Peter Kavčič; foto: Boštjan Čadej

Peter Kavčič, Amba Co. d.o.o.

»V naši ponudbi fleksibilne embalaže pri razvoju  gledamo na to, da zamenjujemo materiale, ki so bolj trajnostni, da stanjšamo materiale, s čimer dobimo manjšo težo in tako dosežemo večjo učinkovitost embalaže. Embalaža je pri naših kupcih predvsem marketing, embalaža prodaja izdelke, velikega pomena pri izbiri oziroma nakupu embalaže pa je še vedno cena. To pomeni, da začnemo tanjšati materiale, da znižamo ceno, vendar zato kvaliteta embalaže počasi pada, , a iščemo ustrezne rešitve. Trend naj bi bil v trajnostni embalaži, ki pa je še vedno precej dražja od trenutno standardne plastične embalaže. Največ delamo trislojne folije za prehrambeno industrijo iz poliestra, aluminija, polietilena, poskušamo pa uvesti samo dvoslojne materiale namesto trislojnih.«

Stanko Kunst; foto: Boštjan Čadej

Stanko Kunst; foto: Boštjan Čadej

Stanko Kunst, Steklarna Rogaška d.d.

»Pri razvoju embalaže sledimo najprej zahtevam kupcev, ki precej natančno definirajo obliko, konstrukcijo embalaže, tudi vrste materialov, lakov, barv idr. Tujci so na te stvari zelo pozorni, Steklarna je namreč svetovno podjetje, izvažamo večino izdelkov in vidimo, da so tujci zelo občutljivi na materiale, in sicer, da se dajo reciklirati skoraj 100 %. Steklo samo po sebi je zelo lomljivo, zato je najprej pomembna varnost izdelkov. To omogoča, da izdelki pridejo varno do kupca skozi vse transportne poti. Druga pomembna zadeva pa je ekologija in reciklabilnost materialov, ki so vgrajeni.«