Med logisti |
 
Fersped želi s kadrovskimi in drugimi spremembami, pa tudi s pomočjo novega lastništva, postopoma izboljšati poslovanje. Letošnja bilanca, kot pravi novi direktor Tomaž Martin Jamnik, še ne bo dobra, za prihodnje leto pa načrtujejo boljše čase. Tomaž Martin Jamnik je doslej profesionalno delal predvsem na morju in v pomorski logistiki, največ v Luki Koper, njegove mednarodne poslovne izkušnje pa bodo dobrodošle pri iskanju novih partnerjev na tujih trgih.
 
Tomaž Martin Jamnik

Tomaž Martin Jamnik

Kaj bodo pokazali poslovni rezultati na koncu leta, kako je z rastjo prevozov in realizacije?
V zadnjih dvanajstih mesecih je družba Fersped doživela kar nekaj velikih sprememb, ki so bistveno vplivale na poslovanje. Ponovno so 100 % lastnik postale Slovenske Železnice. Zaradi akumulirane izgube iz preteklih let in odpisov poteka program finančnega prestrukturiranja. Število zaposlenih bo do konca leta zmanjšano za skoraj deset odstotkov, v tem letu smo izvedli notranjo reorganizacijo itd. Posledično ne pričakujemo dobrih poslovnih rezultatov.

Koliko se Fersped uspe tržiti na evropskem trgu?
Več kot polovico naših storitev opravimo za tuji trg. Rast v naslednjem letu pričakujemo prav na tujem trgu, saj je slovenski trg majhen in zasičen.

V vaši ponudbi so multimodalne dostave. V koliki meri je to storitev, znana na globalnem trgu, tržno zanimiva?
Organiziranje mutimodalnih prevozov je ena osnovnih dejavnosti naše družbe. Večinoma gre za kombinacijo pomorskega in kopenskega prevoza, na primer ladja – železnica-tovornjak, kakor tudi kombinacije raznih kopenskih prevozov. Poleg tega organiziramo letalske prevoze v povezavi s kopenskimi prevozi. Zaenkrat ne ponujamo kombinacij z rečno plovbo.

Promet okolju ni prijazen in evropska logistika želi manj obremenjevati ceste in zrak, zlati aktualni so zeleni energenti. Kako je v procese zelene logistike vključen Fersped?
Fersped se v procese zelene logistike vključuje predvsem preko skupine Slovenske Železnice, in sicer v nekatere projekte. Več kot polovica naših storitev je povezana z železniško logistiko, večino prevozov pa organiziramo prav z železnicami.

Kot dodatne storitve naročnikom omogočate skladiščenje, pakiranje in embaliranje. Kakšna je vaša tehnološka oprema za te storitve?
Sami smo lastniki ali pa imamo v najemu več skladišč (Koper, Nova Gorica, Ljubljana, Celje in Maribor), v katerih nudimo strankam skladiščenje in pretovor. Poleg tega imamo v lasti silose za cement, v katerih hranimo in pretovarjamo cement, ki ga prevažamo z najetimi železniškimi vagoni. Ostale storitve opravljamo v manjši meri v lastni režiji in s pomočjo ostalih podjetij v skupini SŽ, npr. SŽ Express, sicer pa to za nas opravijo zanesljivi podizvajalci.

Pri katerih panogah, s katerimi poslovno sodelujete, ste uspeli povečati obseg poslovanja?
Obseg poslovanja smo povečali v energetski panogi.

Kako uspešni ste pri sledenju blaga?
Ker nimamo lastnega voznega parka, uporabljamo sledenje, ki ga ponudijo prevozniki. Smo pa v fazi začetnih pogovorov s slovenskim ponudnikom opreme, ki jo za to potrebujemo, saj vrednosti pošiljk, katerih prevoze organiziramo in zanje izdajamo tranzitne garancije, vse bolj naraščajo. Poleg tega bomo z lastno ali najeto opremo strankam lahko zagotovili zanesljiv in neodvisen servis.

Kakšne načrte sprejemate za leto 2014? Ambiciozne? Previdne?
V naslednjem letu imamo ambiciozne načrte. Predvidevamo rast za okoli deset odstotkov, kot sem že povedal, predvsem na tujih trgih.

Kaj je narobe s slovensko prome­tno in­fra–­strukturo?
To, kar že vsi vemo. Zaradi vse manjšega obsega vzdrževanja je vse bolj izrabljena tudi železniška infrastruktura. Zaradi premajhnih vlaganj sčasoma, v kolikor se kaj ne spremeni, ne bo več zadoščala za rastoče potrebe našega in evropskega gospodarstva.