Položaj panoge | | Jože Volfand | |
Pred kratkim je embalažno podjetje K.M.K BOX prejelo priznanje primorske regije za gospodarske dosežke. Čeprav je proizvodni program tega podjetja raznovrsten, začne se pri transportni embalaži, kjer povpraševanje še vedno raste, Valter Krmac, solastnik in komercialni direktor podjetja, pravi, da je proizvodnja vendarle že specializirana. Pri tem misli predvsem na embalažo, v kateri kombinirajo svoj material kartonplast z drugimi materiali, na primer s tekstilom. Še več – v podjetju se razvojno usmerjajo v inženiring. Letos sicer pričakujejo 15-odstotno rast, čeprav je trg nepredvidljiv, prisegajo pa na konkurenčno prednost v materialu in hitri odzivnosti od ideje do vzorca. | |
Je letos trg živahnejši v primerjavi z lanskim? Kakšni so vaši poslovni načrti za leto 2013?
V prvih mesecih letošnjega leta je bila rast enaka kot leta 2012, se pravi do 15-odstotna. Težko napovedujemo, kako bo letos, saj so razmere še bolj nejasne kot lani. Naš načrt je še bolj ambiciozen kot doslej, saj smo v strategijo podjetja zapisali, da moramo na nova področja, kjer vidimo možnost izjemne rasti, kako uspešni bomo, pa je odvisno samo od nas. O številkah ne bi govoril, še zlasti ne o dobičku, ki je za naše podjetje drugotnega pomena. Za nas imajo prednostno vlogo zadovoljstvo delavcev in nova delovna mesta z mladimi kreativnimi ljudmi.
Vaš proizvodno-prodajni program je raznovrsten. Za katere vrste izdelkov je največ povpraševanja in kje so vaše konkurenčne prednosti?
Naš proizvodni program je res raznovrsten. V programu imamo transportno embalažo, ki jo delimo na zložljivo in nezložljivo, embalažo za končne izdelke, vgradne elemente, protikorozijsko zaščito, izdelke za široko potrošnjo in izdelke za marketinške storitve. Naša prednost sta material in hitra odzivnost. Od ideje do vzorca ne sme miniti več kot 24 ur, izjemoma 48 ur. Vzdražljivost, ki jo ponuja naša embalaža, upravičuje začetni strošek, ki je lahko višji. Program transportne embalaže še vedno raste kljub veliki konkurenci, ki jo imamo predvsem na nemškem trgu. Odzivni čas in hitre rešitve so prednost, ki jo želimo kar najbolj izkoristiti.
Manjša embalažna podjetja iščejo na trgu priložnost s specializacijo. Ali je vaš cilj, da do leta 2016 razvijete prepoznavno embalažo iz kartonplasta kot evropsko blagovno znamko, del vaše specializirane poslovne usmeritve?
Že zdaj lahko govorimo o specializaciji. Za nekatere naše kupce izdelujemo embalažo, ki jo težko dobite na trgu. Govorimo o kombinaciji našega materiala kartonplasta z drugimi materiali, kot sta tekstil in penjeni PE. Uporabljamo tudi razne dodatke, ki ustvarjajo materiale za posebno uporabo, kadar karton ni primeren. Govoriti o blagovni znamki je težko, lahko pa govorimo o prepoznavnosti našega podjetja, ki želi postati referenčno v embaliranju za zahtevne kupce. Naša poslovna usmeritev je inženiring – kupcu svetovati, ponuditi in izdelati najboljšo embalažo za njegov proizvod.
Med materiali, ki jih uporabljate za izdelke in embalažo, izpostavljate enoslojni polipropilen ali EPLAK. V čem sta prednost in posebnost tega materiala? Za kakšen izdelek je najbolj uporaben?
Enoslojni polipropilen Eplak je uporaben predvsem za komercialno embalažo. V transportni embalaži se uporablja samo kot dopolnilni element pri sestavljeni embalaži, kot so separatorji. Veliko ga potrebuje farmacevtska industrija. Prednosti tega materiala so kompaktnost in gibljivost za obdelavo ter uporabnost pri komercialni embalaži in papirotehniki.
Med vašimi naročniki so podjetja iz različnih panog. Kakšne zahteve so pri proizvodnji embalaže najpogostejše? So poudarjene predvsem racionalizacija, zmanjševanje stroškov, osnovna funkcija embalaže ali reciklabilnost materiala, življenjski ciklus izdelka in oblikovanje?
Vse navedeno velja. Če začnemo z racionalizacijo, je naš material idealen nadomestek za embalažo, ki je večkrat uporabna, hkrati pa preprosta in varčna za povratni transport. Zato je zložljivost zelo velika prednost embalaže in pomemben dejavnik pri ponudbi, saj nam zmanjšuje stroške transporta in skladiščenja. Reciklabilost je nujna in naše podjetje v popolnosti upošteva načelo treh R (reduce, reuse, recycle). Videz embalaže je pomemben z vidika uporabnosti, saj lahko na primer z različnimi barvami embalaže ločujemo izdelke, razvrščanje in prepoznavanje izdelkov pa sta veliko lažja.
Na katere svoje izdelke ste najbolj ponosni, saj v poslovni filozofiji stavite na inovativnost?
Ponosni smo na vsak svoj izdelek, ki odgovarja zahtevam naših kupcev. Vsak izdelek zahteva celosten pristop, da lahko zadovolji zahtevam dobre embalaže. Oskarja za embalažo smo dobili za sestavljeno zložljivo satovje, na kar smo seveda ponosni, želim pa poudariti, da je vsako novo naročilo za nas izziv. Eden naših zahtevnejših kupcev je tudi Hela. Embalaža, ki jo izdelujemo za to podjetje, meji že na unikate. Lahko trdimo, da je naše podjetje specializiramo za unikatno embalažo. Strojno opremo imamo prilagojeno za en kos ali deset tisoč kosov.
Kolikšen delež v realizaciji predstavlja proizvodnja in koliko trgovina? Kaj je v ospredju v trgovinski ponudbi?
Načelno se ukvarjamo s proizvodnjo. Trgovina je naš bodoči izziv. Razvijamo skupino izdelkov za široko potrošnjo, ki jo bomo poskušali sami prodajati v spletni trgovini. Veliko stavimo na to tržno nišo. Videli bomo, koliko bomo uspešni. Izdelki so oblikovno in cenovno zelo zanimivi.
Svoje poslanstvo na trgu opredeljujete kot kreacijo novih dimenzij plastike na okolju prijazen način. Na kaj pri tem mislite?
Plastika je veljala za material, ki onesnažuje prostor, okolico in naravo. Material, ki sicer spada k plastiki in o katerem takoj pomislimo na onesnaževanje, ponuja povsem drug način razumevanja plastike. Polipropilen je razgradljiv in zelo pomembno je njegovo enostavno recikliranje, ker ne zahteva veliko energije ali dodatkov. Zato lahko rečemo, da je plastika okolju prijazna. Tudi z ekonomskega stališča je ta odpadek zelo iskan, saj dosega zanimivo ceno pri odkupu in ga tudi zato redko najdemo v naravi.