Zeleno omrežje Slovenije


V Lidlu Slovenija pri svojem delovanju veliko pozornosti namenjamo trajnosti. Naša trajnostna strategija temelji na šestih temah, med katerimi je v ospredju tudi varovanje podnebja – s tem postavljamo nove standarde trajnostnega poslovanja.


O ukrepanju v smeri varovanja okolja se danes veliko govori, a ko pridemo do oblikovanja konkretnih ukrepov in zavez na tem področju, so številna podjetja šele v fazi raziskovanja. A to ne velja za Lidl. Lidl ima na ravni skupine že od leta 2021 opredeljene podnebne cilje do leta 2030, ki sledijo metodologiji Science Based Targets (SBT). V Lidlu Slovenija pa smo ob koncu lanskega leta potrdili še nacionalno podnebno strategijo, ki se naslanja na skupinsko opredeljene cilje, z določenimi specifikami in nacionalnim akcijskim načrtom.

Ogljični odtis Lidla Slovenija smo prvič objavili že v trajnostnem poročilu za poslovni leti 2020 in 2021. Glede na izhodiščno leto 2019 smo zabeležili napredek v zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov pri lastnem poslovanju, kar vključuje ukrepe, kot so zmanjšanje porabe fosilnih goriv ter vlaganje v zeleno energijo in obnovljive vire energije. S 100-odstotnim prehodom na zeleno elektriko na vseh naših lastniških lokacijah so se izpusti toplogrednih plinov v tem času zmanjšali za več kot 76 %. V okviru zmožnosti si vsako leto dodatno prizadevamo postaviti nove sončne elektrarne na strehe naših trgovin, prav tako je s sončno elektrarno pokrita streha Lidlovega centralnega logističnega centra v Arji vasi.

Vsi ti ukrepi so bili le koraki na poti oblikovanja naše lastne podnebne strategije s konkretnimi podnebnimi cilji (postavljenimi po metodologiji pobude Science Based Targets).

Zmanjšanje skupne vrednosti izpustov za 80 %

S podnebno strategijo smo v Lidlu opredelili naš prispevek k ohranjanju globalnega segrevanja, in sicer pod 1,5 °C, ter v uresničevanje tega cilja vključili tudi svoje deležnike vzdolž dobavne verige – zaposlene, dobavitelje, kupce in druge poslovne partnerje, pa tudi vladne in nevladne organizacije. Na ravni Skupine Lidl smo si zastavili ambiciozen cilj: do leta 2030 zmanjšati skupno vrednost obratovalnih emisij v vseh državah, kjer deluje Lidl, za 80 % v primerjavi z letom 2019 – in s tem aktivno nasloviti negativne vplive na podnebje, ki jih povzroča Lidl.

»Lidlova zaveza varovanju podnebja temelji na znanstveni podlagi, s čimer so naša prizadevanja za ohranjanje planeta še toliko bolj relevantna in seveda merljiva. Postavljanje podnebnih ciljev, ki sledijo metodologiji SBT, predstavlja odločen korak Lidla k prevzemanju odgovornosti za bolj trajnostno prihodnost.« Saša Vidmar, svetovalka za družbeno odgovornost in trajnostni razvoj v Lidlu Slovenija

Zmanjševanje emisij obsega 3

Poleg prehoda na zeleno elektriko se Lidlova pozornost v prihodnjih letih osredotoča na zmanjšanje emisij obsega 3, ki predstavlja najzahtevnejšo nalogo. V okviru tega spodbujamo svoje dobavitelje k zavezovanju podnebnim ciljem na osnovi SBT in iščemo načine za zmanjševanje emisij. V ta namen želimo, da se dobavitelji, odgovorni za 75 % izpustov, povezanih z izdelki in emisij obsega 3, do leta 2026 zavežejo podnebnim ciljem v skladu z merili pobude SBT. V okviru Skupine Lidl vzpostavljamo tudi skupno platformo, ki dobaviteljem nudi pomoč pri oblikovanju lastnih trajnostnih ciljev, v skladu z merili SBT. Ta povezovanja z dobavitelji so ključna za učinkovito zmanjšanje celotnih emisij v dobavni verigi, hkrati pa poudarjajo pomen sodelovanja z vsemi našimi deležniki.

V Lidlu Slovenija s svojo podnebno strategijo ne le sledimo načelom trajnostnega poslovanja, temveč postavljamo nove standarde v prizadevanjih za ohranjanje okolja in zmanjšanje ogljičnega odtisa. Z zavezo k znanstveno utemeljenim ciljem odpiramo pot k trajnostni prihodnosti ter spodbujamo tudi druga podjetja k prevzemanju odgovornosti za dobrobit ljudi, planeta in posameznikov.