39. Slovenski oskar za embalažo
| Avtorica: Tanja Pangerl |
V organizaciji Pomurskega sejma in pod pokroviteljstvom Gospodarske zbornice Slovenije je potekal 39. Slovenski oskar za embalažo 2022. Na natečaju je sodelovalo 6 prijaviteljev z osmimi modeli embalaže. Prejemnica najvišjega priznanja je Oljarna Kocbek, Gorazd Kocbek s.p., za embalažo Luxury Kocbek Gourmet – Escargot Pearls, polnitev 30 g polžji kaviar. Namen natečaja je bil oceniti in nagraditi najuspešnejše dosežke na področju vseh vrst embalaže, njenih sestavnih delov, prototipov, izumov in izboljšav ter prispevati k boljšemu odnosu med embalažo, izdelkom, logistiko, med proizvajalci in končnimi uporabniki ter k večjemu sožitju med človekom in okoljem.
Na strokovnem ocenjevanju, ki je potekalo junija v Gornji Radgoni, je strokovna žirija v sestavi prof., univ. dipl. obl. Vladimir Pezdirc (predsednik) ter člana žirije oblikovalec Jani Bavčer in dr. Gregor Radonjič, redni profesor in predstojnik Katedre za tehnologijo in podjetniško varstvo okolja Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru, v skladu s pravilnikom natečaja v ožji izbor nominirala dve embalažni rešitvi:
Izdelek: Merkur eko škatla za e-poslovanje
Prijavitelj: DS Smith Slovenija d.o.o.
Avtor: DS Smith / Miha Toplišek, Špela Stergar
Razred: E, prototipi, izumi, izboljšave embalaže
Kategorija: 7, drugo
Izdelek: Luxury Kocbek Gourmet – Escargot Pearls, polnitev 30 g polžji kaviar
Prijavitelj: Oljarna Kocbek, Gorazd Kocbek s.p.
Avtor: Ideja in dizajn – Agencija VBG, Grega Žakelj; izvedba pokrova – Tehnior
Razred: A3, prodajna, primarna embalaža, sestavljena embalaža
Kategorija: 3, prehrana
Avgusta, na jubilejnem, 60. mednarodnem kmetijsko-živilskem sejmu AGRA v Gornji Radgoni, je bila kot prejemnica najvišjega priznanja razglašena Oljarna Kocbek, Gorazd Kocbek s.p., za embalažo Luxury Kocbek Gourmet – Escargot Pearls, polnitev 30 g polžji kaviar. Embalaža po oceni strokovne žirije predstavlja visoko profesionalen pristop v oblikovanju embalaže za proizvode v razredu najvišjih cenovnih vrednosti.
Gorazd Kocbek, Oljarna Kocbek:
»Ob popotovanju po svetu sem spoznal, da je v svetu kulinarike še veliko neraziskanega področja, sploh kar se tiče bučnega olja, s katerim se naša družina ukvarja že vse od leta 1929. Ko sem s svojo Luxury black bottle stekleničko bučnega olja v Dubaju predstavil novo kulinarično specialiteto, me je želja po novih izzivih gnala naprej. Tako sem začel iskati nove možnosti in izdelke, ki bi jih lahko kombinirali z bučnim oljem. Naletel sem na polžji kaviar (oz. Escargot pearls) ali Afroditine bisere, kot jim tudi pravijo. Poskusili smo jih v kombinaciji z bučnim oljem in začela se je razvijati ideja po novem vrhunskem izdelku, ki si zagotovo zasluži naziv Luxury.
Sledim viziji, da je vsak izdelek, ki ga želim podati kupcem in potrošnikom, nekaj posebnega. Tako kot je zgodba našega bučnega olja. Tako sva v sodelovanju z oblikovalcem Gregorjem Žakljem zasnovala stekleničko v posebni embalaži. Pri estetskem vidiku dizajna embalaže smo se osredotočili na izhodišča naše celostne grafične podobe. Ker je vsebina polžji kaviar, kar v svetu pomeni določeno eleganco, prestiž, višjo cenovno vrednost, smo želeli narediti korak dlje in se izogniti tradicionalnim embalažam, kot jih poznamo za ribji kaviar. Ker gre za izdelek, ki je v svetu redkost, smo temu primerno iskali nove rešitve. Menimo, da smo s tem zadeli tržno komunikativnost same embalaže, kot je edinstvena tudi njena vsebina.
Luksuzna embalaža je sestavljena iz treh komponent: steklo, aluminij in karton. Vse tri sestavine se lahko reciklirajo in so trajnostne, kar je ključnega pomena pri doseganju okoljskih meril in jih upoštevamo pri naši proizvodnji in predelavi. Izvirnost zaščitne embalaže je izhajala iz izhodišča, da je embalaža namensko oblikovana za potrebe zaščite steklenega kozarčka. Pri sestavi smo se osredotočili na notranjost, kjer je posebej prirejena okroglina izreza, zaradi katerega kozarček ostaja fiksiran na mestu. To preprečuje, da bi se kozarček med transportom v embalaži obračal ali dodatno premikal. S tem preprečujemo tudi, da bi prišlo do hitrejšega loma stekla oz. omogočimo, da tudi vsebina v kozarčku ostane na mestu. Pokrov embalaže nudi dodatno zaščito celotne komponente in hkrati prekrije celotno spodnjo prvotno embalažo. Na vrhu je prav tako izklesana okroglina, ki uporabniku omogoči, da vsebino, torej kozarček, potisne iz embalaže. Vse skupaj lahko uporabnik naredi z eno roko v kateri drži škatlico in s kazalcem potisne vsebino notranjosti. Navaden prvotni pokrovček steklenega kozarčka smo dodatno nadgradili s posebej oblikovanim aluminijastim pokrovčkom, ki služi kot dvojno zapiralo. S tem preprečimo dodatne poškodbe in zagotovimo še boljšo tesnost embalaže. Hkrati pa dodamo celotni embalaži elegantnejši videz.«
Gregor Žakelj, Agencija VBG – ideja in dizajn zmagovalne embalaže:
»Gre za prestižen segment tako pri nas kot v tujini, kjer je potrebno združiti posebnosti izdelka in zelo zahtevno ciljno publiko. Kocbeku smo že pred leti oblikovali celotno identiteto, ki v svoji strukturi dopušča izjemno aplikativnost na različne izdelke, s tem da ohranjamo visoko prepoznavnost. Tako da je bila rešitev, kar se tiče grafičnih elementov, zelo jasna in hkrati bolj zapletena glede drugih elementov embalaže, kjer je bilo treba zaščititi izdelek in ga predstaviti z uporabo naravi prijaznih gradnikov. Nadgradnja uporabniške izkušnje stika z embalažo sovpada z izjemno zanimivo vsebino belih polžjih »biserov«.
Kocbek je ena redkih blagovnih znamk, ki skrbi, da ima 100% izkoristek v celotnem procesu pridelave. Doseganje tega je že skoraj unikatno samo po sebi. Tako delikaten produkt ima seveda določene lastnosti, ki jih je treba upoštevati. Pri tem izdelku smo se odločili, da lahko s posebnim oblikovnim in tehničnim posegom nadgradimo standardno embalažo v prestižen izgled, ki nagovarja našo ciljno skupino z uporabo samo naravi prijaznih materialov z odličnim izkoristkom (steklo, aluminij, papir), ki jih je moč reciklirati. Na ta način smo ohranili zelo jasno vizijo Kocbekovih izdelkov.«
Ostale sodelujoče embalažne rešitve so bile:
Izdelek: Ovojni (bio razgradljiv) rokav s »cold foil« apliciranjem in perforacijo
Prijavitelj: Cetis Flex, fleksibilna embalaža in etikete d.o.o.
Avtor: Cetis Flex, fleksibilna embalaža in etikete d.o.o.
Razred: A2, prodajna, primarna embalaža
Kategorija: 1, pijače
Izdelek: Embalaža Smart Grow
Prijavitelj: DS Smith Slovenija d.o.o.
Avtor: B.S.H. / Aleš Plohl, Vitko Remšak, Klavdia Schwinger; DS Smith / Miha Krnc
Razred: A4, prodajna, primarna embalaža, kartonska zloženka
Kategorija: 2, elektronika
Izdelek: SRP Leone Alive
Prijavitelj: DS Smith Slovenija d.o.o.
Avtor: DS Smith / Miha Toplišek
Razred: B 1, ovojna, sekundarna embalaža, razstavna embalaža
Kategorija: 3, prehrana
Izdelek: Družina embalaže banjic za sladoled Leone 2000 ml
Prijavitelj: Incom d.o.o.
Avtor: Incom d.o.o.
Razred: A1, družina embalaže
Kategorija: 3, prehrana
Izdelek: Družina embalaže Rok’s nut butter, nosilka za namaze (4-pack) in kambučo (3-pack)
Prijavitelj: Dodopack d.o.o.
Avtor: Andreja Pogačar
Razred: B2, ovojna, sekundarna embalaža, skupinska embalaža
Kategorija: 1, 3, prehrana
Izdelek: Družina kartonske embalaže za kmetijske pridelke Zadružne zveze Slovenije: zadružna shramba, cekar, arhiv …
Prijavitelj: Zadružna zveza Slovenije z.o.o.
Avtor: AANIMA, Mojca R. Hruševar in Mateja Podmenik Osole
Razred: F, vizualna identiteta embalaže
Kategorija: 3, prehrana
Vsi sodelujoči izdelki so bili predstavljeni na posebni razstavi v sklopu sejma AGRA 2022.