38. Slovenski oskar za embalažo
V organizaciji Pomurskega sejma in pod pokroviteljstvom Gospodarske zbornice Slovenije je v Gornji Radgoni potekalo strokovno ocenjevanje za 38. Slovenskega oskarja za embalažo. Na natečaju je sodelovalo devet prijaviteljev z 18. modeli embalaže. Ocenila jih je strokovna žirija v sestavi prof., univ. dipl. obl., Vladimir Pezdirc (predsednik) ter člana žirije oblikovalec Jani Bavčer in dr. Gregor Radonjič, redni profesor in predstojnik Katedre za tehnologijo in podjetniško varstvo okolja Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru.
Merila, ki jih je strokovna žirija upoštevala pri vrednotenju, so:
- izvirnost, inovacija;
- zaščita vsebine: mehanska, kemijska, fizikalna, skladnost z veljavnimi predpisi in standardi;
- okoljevarstvena merila (EU): zmanjšanje volumna/mase, vračanje embalaže, recikliranje, viri energije, kompostiranje in varen sežig zavržene embalaže, izvor surovin, dematerializacija, sposobnost razgradnje;
- praktičnost uporabe (ravnanje, polnjenje, zapiranje, odpiranje, ponovno zapiranje);
- napredek pri varnosti in higieni izdelka;
- estetika, izzivalnost, učinkovitost, tržna komunikativnost embalaže;
- skladnost: izdelek – embalaža – tržno sporočilo (strokovno navodilo) – trgovanje;
- tehnični vidiki proizvodnje embalaže in tehnike pakiranja z zapiranjem.
Žirija je skladno s pravilnikom natečaja sprejela odločitev, da v ožji krog za najvišjo nagrado nominira osem modelov embalaže. Embalaže so navedene po abecednem vrstnem redu prijaviteljev.
Izdelek: Luxury Black Bottle
Prijavitelj: Oljarna Kocbek, Gorazd Kocbek s.p.
Avtor: ideja in design Agencija VBG Gregor Žakelj; izvedba: Steklarna Hrastnik (steklo črno, satinirano), vstavljeno v leseno škatlo iz več kot 100 let stare hrastovine; polnitev: 350 ml bio bučno olje
Razred: A7, prodajna – primarna embalaža, steklena embalaža
Kategorija: 3, prehrana
Izdelek: Družina embalaže prijavitelja Bohinjska sirarna: triglavski planšarski sir, bohinjska sirarska skuta, bohinski jogurt, kefir, kislo mleko
Prijavitelj: Bohinjska sirarna d.o.o.
Avtorica: Nataša Šušteršič Plotajs
Razred: A1, prodajna, primarna embalaža, družina embalaže; F, vizualna identiteta embalaže
Kategorija: 3, prehrana
Med osmimi nominiranimi izdelki je žirija za najvišja priznanja, prejemnike 38. Slovenskega oskarja za embalažo, izbrala tri. To so Reusable E-Com Box (prijavitel DS Smith Slovenija d.o.o.), Luxury Black Bottle (prijavitelj Oljarna Kocbek, Gorazd Kocbek s.p.) in Airless Plus, 100% reciklabilna brezzračna embalaža (prijavitelj Plastika Virant d.o.o.).
Obrazložitev nagrajenih modelov embalaže
Reusable E-Com Box
Embalaža za spletno prodajo, ki so jo oblikovali in razvili v podjetju DS Smith, je namenjena distribuciji izdelkov spletne trgovine. Z inovativno konstrukcijsko rešitvijo plašča v enem kosu omogoča enostavno sestavljanje in rokovanje z embalažo in njeno večjo odpornost med transportom skozi celotno oskrbovalno verigo do kupca. Poseben »Tamper evident« zatič ščiti izdelek pred nepooblaščenim odpiranjem embalaže, in kar je posebej pomembno, omogoča ponovno uporabo in zapiranje embalaže brez dodatnega lepljenja v primeru vračila izdelka.
Luxury Black Bottle
Že tretjo generacijo, od leta 1929, družina Kocbek prideluje bučno olje izjemne, vrhunske kvalitete, ki je našlo svoje mesto v najboljših restavracijah po celotnem svetu. Moč tradicije in izredno kvaliteto bučnega olja Kocbek je prepoznal tudi oblikovalec Gregor Žakelj ter ustvaril čudovit preplet in sozvočje vsebine in njenega ovoja. Oblikovna zasnova steklenice in pipete s svojo podobo in izraznostjo dopolnjuje izredno kvaliteto olja in ga umešča v najvišji razred posebnih in enkratnih kulinaričnih doživetij.
Airless Plus, 100% reciklabilna brezzračna embalaža
V podjetju Virant so zasnovali nov, inovativen sistem brezzračne embalaže za potrebe kozmetične in farmacevtske industrije. Sestavljena je iz minimalnega števila sestavnih delov (»airless dispenser« iz samo štirih). Uporablja poenotene materiale in jo je možno 100% reciklirati. Njena forma je oblikovno in ergonomsko urejena in zaključena, a hkrati prilagodljiva posebnim potrebam kozmetične in farmacevtske industrije v smislu končnih oblikovno vizualnih rešitev kot tudi doziranja. Zaradi svoje enostavnosti in inovativnih rešitev posameznih detajlov je cenovno dostopna za vse izdelke široke potrošnje.