Prevozi po morju | | |
Europacific razvija več dejavnosti. Ni ostal le v ladijski in kopenski logistiki. Z ustanovitvijo poslovne enote na Brniku želi dobiti delež tudi v letalski logistiki, podjetja iščejo za prevoz najučinkovitejše poti. Zdaj so to ladijski prevozi, čeprav so poti precej daljše. Rok Kobal, direktor Europacifica, gleda v Azijo, kjer je poslovni partner Korejcem, ozira pa se proti Kitajski. V bližnjih državah išče strateške partnerje, tudi na Hrvaškem, ki je po njenem vstopu v EU omogočila podjetju nove posle. | |
Kako kaže poslovanje v tem letu v primerjavi z lani? Se znaki gospodarskega oživljanja kažejo tudi v logistiki?
Trenutno kaže, da bomo v tem letu zmerno rastli, v kolikor ne bomo kakšnega posla izgubili. Trenutno se koncentriramo na japonske poslovne priložnosti, torej se še vedno širimo s krepitvijo naših mednarodnih možnosti. V logistiki je na splošno, za tiste, ki so se dovolj hitro »obrnili«, rast vedno možna. Potrebno je samo iskati posel, ker se še nikoli ni zgodilo, da bi posel potrkal na naša vrata.
Europacific ponuja več vrst logističnih storitev. Kako uresničujete vizijo, da postanete vodilni igralec v letalski logistiki? Je v slovenskem gospodarstvu, ki je izrazito usmerjeno v cestni promet, postopoma več zanimanja za letalski promet?
Začetki Europacifica so v ladijski in kopenski logistiki, vendar smo sčasoma spoznali, da smo konkurenčni tudi v segmentu letalske logistike. Vsekakor pa ta predstavlja le 20 % delež, pri tem je ključna naša PE na Brniku. Trenutno gospodarsko stanje narekuje, da se vedno več podjetij otepa letalskih prevozov, saj so ta zelo draga na enoto prevožene teže. Precej podjetij sedaj prevoze raje naroča kot LCL (less than container load) oziroma ladijski zbirnik. Transportna pot je časovno daljša, je pa dosti bolj poceni.
Kot pomemben poslovni partner Luke Koper in drugih jadranskih pristanišč najbrž niste spregledali srečanja evropske prometne komisarke z njihovimi predstavniki. Kakšne so lahko sinergije v razvoju pristanišč na tem območju in kaj bi morala Slovenija storiti za razvoj Luke Koper?
Konkurenčnost Luke Koper je v naslednjih letih odvisna od prisluha vlade SLO glede ureditve že »prežvečene« problematike izgradnje 2. tira. Severnojadranska pristanišča že sodelujejo v okviru NAPA.
Na trgu ponujate logistične rešitve za transportne poti iz Azije na trge EU. Kako ste uspešni in kaj za razvoj teh poti pomenijo intenzivni gospodarski stiki EU s Kitajsko?
Kitajska je ogromen trg in zagotovo velika priložnost, vendar večina kitajskega tovora potuje še vedno preko severnih pristanišč EU. Koper je pomembna točka za korejsko blago. Europacific je že vrsto let zanesljiv partner v dobavni verigi iz Koreje za trge Slovaške, Češke, Poljske in Madžarske, kjer imajo svoje proizvodne obrate.
A ste z vstopom Hrvaške v EU izgubili del poslov?
Europacific ni imel izpostav na slovensko/hrvaških mejah in zato ni utrpel nobene škode pri vstopu Hrvaške v EU. Kvečjemu nasprotno, saj se lahko sedaj v SIoveniji opravljajo carinski postopki za Hrvaško. To so tako imenovani uvozni postopki 4200, kjer Hrvaška pravna oseba uvozi blago v Slovenijo, in ima odloženo plačilo DDV ob tem, da plača dajatve v SIoveniji. Taki postopki pomagajo Hrvaškim pravnim osebam do boljše likvidnosti, saj bi morali DDV in carinske dajatve sicer plačati takoj ob uvozu.
Organizator prevozov v mednarodnem prometu mora zagotoviti tudi kakovostno embalažo – zabojnike. Na kaj morate biti pri zabojnikih, kontejnerjih posebej pozorni?
Europacific sprejema na prevoz le tovorke, ki so pravilno zapakirani in opremljeni z vso potrebno dokumentacijo. Ne ukvarjamo se s pakiranjem in embaliranjem tovorkov.
Niste samo logist, ste tudi pomorska agencija. Kaj daje ta komplementarnost?
Kot logist smo želeli obdržati nevtralnost na trgu. Ko logist postane tudi agent linijskega ladjarja, ta dobi na vpogled vse podatke krcateljev. Ker se zavedamo, da bi v takem primeru ladjar, ki ga zastopamo, prejel manj naročil za prevoz, smo se odločili podjetja ločiti fizično in papirnato. Trenutno je agent Europacific v povojih, zato tudi nima zaposlenih. Je pa naš cilj, da pridobimo status agencije linijskega ladjarja, ki ga trenutno v Kopru še ni. S tem bi potem imeli že vso infrastrukturo, pripravljeno za hiter start-up. Moramo razmišljati za naprej. Poudarjam, da je predpriprava velikokrat levji delež potrebnega dela.
Načrti in razvoj?
Širiti se nameravamo izven Slovenije, na azijske trge in znotraj CEE. Na Hrvaškem in Slovaškem iščemo strateškega partnerja. Velik pomen dajemo tudi razvoju naših IT aplikacij, ki nam omogočajo večjo prožnost do naših kupcev, tam, kjer drugi ponudniki logističnih storitev velikokrat zaspijo.