Materiali in izdelki | | |
Kakšna je formula za poslovni uspeh družinskega podjetja s skoraj polstoletno tradicijo, ki že dolgo razvija različne blagovne znamke, a vztraja na dveh področjih proizvodnje izdelkov – pri svečah in darilnih vrečkah. Razvija, inovira, išče, izvaža. Nenadoma, lani so sicer zrasli za skoraj 20 %, pa na trgu preseneti s povsem novo blagovno znamko Lunay, z izdelki za žensko higieno. In, tako kaže prodaja, se niso zmotili. Tatjana Potokar, direktorica podjetja EMMA iz Radovljice, prisega na razvoj, na nove trge, izdelke iz materialov, ki so vse bolj zeleni, a še posebej na notranje dobre odnose. V teh časih se to ne sliši prav pogosto. | |
Kakšno je bilo minulo poslovno leto za podjetje EMMA d.o.o.?
V letu 2015 je naše poslovanje raslo. Imeli smo okoli 19-odstotno rast, predvsem v segmentu sveč in darilnih vrečk. To sta naši znani blagovni znamki Vestina in Papilu. Skladno z našimi strateškimi usmeritvami smo veliko energije namenjali širitvi poslovanja na tuje trge. Tudi tam se postopoma krepimo. Še vedno pa je Slovenija naš najpomembnejši trg.
Pravite, da so sveče in darilne vrečke vaša prodajno najmočnejša segmenta. Ne čutite vpliva poceni konkurence iz tujine prav pri tej vrsti izdelkov?
Konkurenca iz tujine, predvsem z vzhodnih trgov, seveda vpliva na poslovanje celotnega slovenskega gospodarstva. V podjetju EMMA ne glede na to sledimo svojemu poslovnemu konceptu. Mislim na razvoj inovativnih rešitev, ki temeljijo na znanju in izkušnjah naših sodelavcev. Razvijamo kakovostne blagovne znamke z dodano vrednostjo. V proizvodnji uporabljamo ekološke materiale. Zato so naši izdelki tudi višje cenovno pozicionirani in neprimerljivi s konkurenco, ki jo omenjate. In tudi v prihodnje bo naša strategija usmerjena v razvoj in prodajo blagovnih znamk, ki temeljijo na odgovornosti do okolja in družbe ter trajnostnem razvoju.
A tudi najboljši izdelki potrebujejo dobre prodajne poti. Kakšen je vaš model poslovanja na domačem in tujih trgih?
Na domačem trgu delamo brez distributerjev. To pomeni, da s sodelavci gradimo neposredno sodelovanje z našimi kupci, z različnimi trgovskimi verigami. Pri tem se veliko naučimo. Včasih tudi v sodelovanju s kupci iščemo nove rešitve, spoznavamo trende. Naš trg je majhen in je to mogoče. V tujini je drugače. Tam praviloma poslujemo prek distributerjev, ponekod pa tudi neposredno s trgovci. Najti pravega distributerja ni lahko. Tukaj nam pomagajo dolgoletne izkušnje in znanje s področja prodaje, sodelovanje na sejmih v tujini, tako da postopoma vstopamo na vse več novih tujih trgov.
Pri vaših izdelkih, ste rekli, ne morete mimo zahtev trajnostnega razvoja. Poglejva vaše ekološke elektronske sveče, ki so vse bolj priljubljene. Kako na obseg prodaje vplivajo vse pogostejši pozivi, naj prižigamo manj sveč?
Ti pozivi gredo z roko v roki z našim delom. Z uporabo elektronskih sveč lahko namreč za do šestkrat zmanjšamo količine odpadnih nagrobnih sveč, saj elektronska sveča gori minimalno 30 dni. To je šestkrat več kot običajna voščena sveča, ki v povprečju gori pet dni. To vse bolj razumejo tudi potrošniki, ki v spomin na preminule vse pogosteje prižigajo elektronske sveče. Izjemno rast prodaje pa smo letos zaznali pri naši inovativni solarni sveči Vestina Solar, ki se polni s sončno energijo in gori tudi do 1.000 dni.
Ste trajnostni tudi pri materialih, iz katerih so izdelane sveče?
Seveda. Za razliko od voščenih sveč, ki so večinoma izdelane iz materiala PVC, so vse sveče Vestina izdelane iz okolju prijaznejših umetnih materialov, in sicer plastike PET (Polietilen tereftalat), iz katere so izdelana ohišja naših sveč, in plastike PP (polipropilen), iz katerih so izdelani pokrovi. Razvili smo tudi sveče s steklenim ohišjem. Te so po obliki zelo drugačne od običajnih in postavljajo nove trende na področju sveč. To sta Vestina Prestige in Vestina Solar.
Lani ste poskrbeli za presenečenje na trgu. Predstavili ste novo blagovno znamko Lunay, izdelke za žensko higieno. Zakaj ste se odločili za povsem nov izdelek, zunaj vaše osnovne dejavnosti?
To ni naključje. V našem podjetju nenehno iščemo izboljšave in rešitve za boljše življenje ljudi in čistejše okolje. Ko smo razvijali blagovno znamko Lunay, smo na prvo mesto postavili zdravje žensk in odgovornost do okolja. Ugotovili smo, da veliko žensk ne pozna sestave in materialov, iz katerih je narejena večina sodobnih izdelkov za žensko higieno. Ti materiali so lahko škodljivi za zdravje in okolje. Lunay združuje izdelke za žensko higieno iz 100-odstotnega naravnega bombaža. Vsi izdelki Lunay so brez klora, dioksina, super absorbentov in kemikalij v stiku s kožo. Zadeli smo. Naše izdelke pozna in uporablja vse več žensk. Zdaj jih lahko kupijo v lekarnah, trgovinah Sanolabor in Mercator ter drogerijah Tuš. Kmalu bodo še na drugih prodajnih policah.
Načrti v letu 2016?
Veliko dela nas čaka. V drugi polovici minulega leta smo uvedli tri nove blagovne znamke – Lunay, Vestina Prestige in Vestina Relax. S to vstopamo v nov segment. Gre za sveče za sprostitev, za dom in za segment restavracij in hotelov. Letos bomo te znamke še intenzivneje predstavili našim kupcem in končnim potrošnikom. Uvedli bomo nekatere nove poti in orodja komuniciranja. Nadaljujemo s širitvijo tujih trgov. Verjamemo, da imajo naše blagovne znamke velik potencial. In seveda imamo vedno odprte oči za nove ideje.
Vaša formula uspeha?
Uspeh gradimo s sodelovanjem. Seveda mora vsak posameznik opraviti svoje delo, razmišljati kreativno, iskati rešitve. A končni uspeh je plod skupnega dela. In takšno kulturo gradimo v našem podjetju. Spodbuja nas formula uspeha, ki jo je zasnoval dr. Ichak Adizes, eden vodilnih svetovnih strokovnjakov za management in vodenje sprememb. V svoji formuli, če poenostavim, uspeh opredeli kot povezavo med internim marketingom, kjer je ključno zaupanje in medsebojno spoštovanje, in zunanjim marketingom, ki govori o tem, da znamo prepoznati priložnosti in jih spremeniti v zmožnosti. Torej, boljše kot je sodelovanje v timu, več časa in energije nam ostaja za usmeritev navzven, za ukvarjanje s trgom. S tem pa gradimo uspešno poslovanje. To je naša pot.