Digitalni tisk etiket | | |
V 21. stoletju je težko govoriti o tehnologijah, ki niso digitalne. V proizvodnji embalaže se veliko govori o digitalnem tisku nalepk. »Ljudje imajo visoka pričakovanja, kar se tiče digitalnega tiska, čeprav ni nujno, da vedo zakaj,« pojasnjuje Will Parker iz podjetja Reflex Labels. Podjetje je kot prvo opravilo nakup inovacije proizvajalca Landa, in sicer na letošnji Drupi. To je vrsta nanografičnega tiska, ki naj bi izpolnjeval vse zahteve dobrega digitalnega tiska. | |
»Blagovne znamke se borijo za privlačnost na policah,« dodaja Parker. »Digitalizacija nam omogoča dodano vrednost, saj deluje hitreje.« Z njim se strinja tudi Stuart Kellock, upravni direktor podjetja Kellock Apeel, ki je mnenja, da uporaba digitalnega tiska etiket omogoča manjšim blagovnim znamkam, da se postavijo ob bok velikim, vsaj kar se tiče kakovostnega označevanja. Obenem pa opozarja, da to ne pomeni potrebe po celotni prestavitvi konvencionalno tiskanih etiket na digitalni tisk. »Ustvariti je treba nov trg. To ni več le tisk, ampak marketinško orodje, niste več le proizvajalec, ampak tudi tržnik.« Ta premik v vlogi tiskalnika jasno zahteva spremembe poteka dela in načrtovanje. »Potrebno je točno razdelati, kaj natančno lahko ustvarite s takšnim tiskom, potrebno se ga je navaditi,« dodaja Stuart Kellock. Še vedno pa ni digitalizacija primerna za vsak proces, čeprav so bile na tem področju nedvomno dosežene precejšnje izboljšave. John Bambery, predstavnik skupine BPIF Labels razlaga: »Digitalizacija postaja zrelejša, omogoča hitrejši proces in zadovoljivo kakovost.«
»Še vedno je pred nami veliko dela z izobraževanjem strank na področju razlik med procesi,« je mnenja Simon Smith, direktor podjetja CS Labels. Smith se strinja, da se je digitalni tisk občutno izboljšal, vendar pa niso vse vrste etiket primerne za tako vrsto tiska. »Pri digitalnem tisku je odtis procesnih barv zelo dober, medtem ko so pri tisku posebnih dodanih barv možne omejitve. Stranke morajo razumeti, da nekateri dizajni pač bolje delujejo na digitalnem tisku, drugi pa na konvencionalnem.«
V široki uporabi je še vedno izjemno veliko konvencionalnih procesov, predvsem kar se tiče končne obdelave. Izdelovalci konvencionalnih tiskarskih strojev, ki ciljajo na označevalni sektor, se zavedajo svojih omejitev, zato jih pospešeno odstranjujejo oziroma izboljšujejo z uvajanjem digitalnih tehnologij, krajšajo nastavitvene in menjalne čase.
Zmanjšani stroški tako glede časa kot materiala so gotovo velike prednosti, ki jih ponuja digitalni tisk. Gotovo je to področje, kjer slednji najbolj odgovarja potrebam označevalnega trga. Adrian Steele, upravni direktor podjetja Mercian Labels je mnenja, da je čas izvajanja definitivno krajši, to pa je strankam všeč, saj nihče ne mara ob uvedbi novitet še dodatnih zapletov in dolgotrajnih postopkov. »Digitalni tisk nam omogoča več eksperimentiranja,« je prepričan Steele. »Pred digitalizacijo so ljudje kupovali cele serije materiala, med procesom je bilo veliko izgub. Sedaj ne naročajo več takšnih količin, ampak samo tisto, kar trenutno potrebujejo. Naročila sicer prihajajo bolj redno kot včasih, vendar so manjša.«
Digitalni tisk je stroškovno ugoden
Čeprav obstaja problem s presežkom zmogljivosti na trgu, se krajši čas izvajanja ni pokazal kot velik problem. Bambery dodaja, da je to v bistvu prednost za tiskalnik. »Pred desetletjem se je dogajalo, da so prodajni zastopniki poslali povpraševanje po metrskih etiketah, vendar v serijah po 100.000. Tako stranka zniža ceno naročila s kvantiteto, tiskar pa se mora odločiti, ali bo financiral tako obsežno izvajanje in tvegal spremembe ali pa bo stranka ostala brez naročila, mogoče celo brez dela,« nadaljuje Bambery. »Pri digitalnem tisku tiskaš tisto, kar je trenutno potrebno, spremembe so lahko dodane naknadno. To omogoča podjetjem, da zvišajo cene, saj so tudi naročila manjša.« Postaviti pravo ceno je očitno problematika vseh podjetij v vseh panogah. V primeru digitalno potiskanih etiket se sektor mogoče celo prodaja pod ceno. Smith dodaja: »Ker ni izvornih stroškov, je digitalni tisk etiket stroškovno učinkovitejši.« Vendar pa digitalnega tiska ne smemo prodajati zato, ker je cenovno ugodnejši, ampak predvsem zaradi njegove kakovosti in vsestranskosti. Kellock se strinja, a opozarja, da trenutno niti ni dovolj dela za pravo ceno. To problematiko velja izpostaviti predvsem sedaj, ko se dogajajo visoke investicije v digitalno opremo, ki jo je treba nadgrajevati in vzdrževati vsaj tri, štiri leta, če želi podjetje ohraniti konkurenčno prednost. Bambery nagovarja podjetja, naj ne zapravijo takoj vseh prihrankov, ki jih bodo pridobili z uvedbo digitalnega tiska. »To je nekaj, kar industrija nujno potrebuje za napredek. Razlike v cenah so velik izziv. Vsi vpleteni v embalažno industrijo vedo, da je strojna oprema draga,« razlaga Bambery. »Svoje investicije moraš odplačati, tehnologija danes pa hitro zastari, zato je treba upoštevati razlike v ceni in cenovno tekmovati tudi s tistimi, ki so vložili manj.«
Personalizirane etikete v modi
Popularen trend v digitalnem tisku se nagiba k tisku etiket in personalizaciji. »Čeprav še ne obstaja masiven trg tiska personaliziranih etiket, je to definitivno trg, ki bo v bližnji prihodnosti doživel porast,« je prepričan Bambery. Kaže se tudi potencial za izkušene digitalne tiskarje, ki bi lahko svoje veje delovanja razpredli tudi v druge oblike embalaže. Prostora na trgu označevanja je za digitalni tisk dovolj, tudi tehnologija je primerna sektorju. Če bodo tiskarji znali izkoristiti to, kar ponuja in se ob tem izogniti zaračunavanju pod ceno, lahko digitalni tisk prinese dobre rezultate.
Vir
www.packagingnews.co.uk