Bioplastika | | Urška Košenina | |
Podjetje Biotec iz Nemčije je eno izmed vodilnih podjetij, ki razvija in proizvaja trajnostno bioplastiko iz rastlinskih obnovljivih virov. Fleksibilne in trde aplikacije segajo od vrečk do farmacevtskih kapsul, vključno z omoti za živilsko industrijo, embalažo za kozmetiko in drugo. Direktor razvoja poslovanja Remy Jongboom meni, da mora biti kompostabilna plastika uporabljena le pri smiselnih aplikacijah. Poleg tega trdno verjame, da lahko ti materiali uspešno prispevajo h krožnemu gospodarstvu tudi zato, ker ne vsebujejo GSO in so brez mehčal. Dobavljajo lahko materiale, ki imajo za osnovo škrob in hrani ne predstavljajo konkurence. Evropske države zakonodajo v podporo bioplastiki že spreminjajo. | |
V seriji izdelkov BIOPLAST želite doseči najvišji možni delež bioosnovanega materiala. Odstotek biomateriala se začne pri 23 % v materialu BIOPLAST GF 106/02, več kot 50 % v BIOPLAST 500 in tudi do 69 % pri BIOPLAST GS 2189. Kot dober primer v najvišjem odstotku, 100 %, ponujate material BIOPLAST TPS®. To so proizvodi, ki zahtevajo visoko stopnjo strokovnega, razvojno-raziskovalnega dela in velika vlaganja. Koliko sredstev namenite razvoju?
Sredstva, ki jih namenjamo za razvoj, so zaupna informacija podjetja. Kar lahko povem, je, da dajemo visoko prioriteto sredstvom za razvoj in da so naši laboratoriji opremljeni z najsodobnejšo tehnologijo. Investirali smo v najnovejšo analitično opremo in v nadaljnjo obdelavo naših spojin na pilotni lestvici podjetja. Da bi lahko v popolnosti podprli naše kliente, moramo razumeti in izmeriti vse, kar je zanje relevantno.
V podjetju izboljšuje te karakteristike materialov BIOPLAST, njihove mehanične lastnosti in bariere, da izpolnjujete zahteve različnih industrij, kot so kozmetična, prehrambna, agrikulturna, farmacevtska in druge. Za katere izdelke je vaš material najprimernejši in v koliki meri lahko v teh industrijah nadomesti doslej uporabljene materiale?
Verjamemo, da lahko naši materiali BIOPLAST uspešno prispevajo h krožnem gospodarstvu. Naš glavni trg so aplikacije fleksibilnega filma. Kompostabilna biorazgradljiva plastika je logično nadomestilo tradicionalne plastike. Še posebej pri aplikacijah, ki jih ni mogoče enostavno reciklirati, ker so na primer kontaminirane s hrano pri kmetijskih filmih (folijah) ali za ultra tanke vrečke, ki so prelahke za reciklažo. Kompostabilni filmi lahko pripomorejo k temu, da higiensko poberemo več organskih odpadkov, ki jih je mogoče pretvoriti v bioplin ali kompost, gre za organsko recikliranje. Lastnosti filmov, ki temeljijo na materialih BIOPLAST, so enake ali včasih celo boljše kot pri standardni plastiki.
Pri BIOTECu ste razvili unikatno znanje v združevanju raznovrstnih materialov iz obnovljivih virov. Za katere različne materiale gre in kakšen izziv so bili tehnološki procesi?
Uporabljamo nekatere unikatne tehnologije za uporabo škroba in večino drugih biorazgradljivih poliestrov. Materiali so brez vsebnosti GSO in ne vsebujejo mehčal (!).
Tudi EU komisija je ugotovila, da je biorazgradljiva plastika zelo pomemben trg zaradi nižjega ogljičnega odtisa. Kateri so vaši najpomembnejši trgi in katera industrija po vašem materialu največ povprašuje, se poraba povečuje?
Fleksibilni filmi, folije, so zagotovo naš največji trg. Naš glavni trg, geografsko, je Evropa, kjer je že nekaj držav implementiralo zakonodajo, ki podpira našo vrsto materiala, druge pa imajo pripravo zakonodaje v teku.
Trenutno najbolj razširjen material za proizvodnjo bioplastike je termoplastični škrob, kar je tudi eden glavnih očitkov proizvajalcem bioplastike, saj hrane marsikje primanjkuje oziroma se draži. Kaj menite o tej problematiki in kakšne so možnosti za uporabo drugih materialov?
Dobavljamo lahko materiale, ki imajo za osnovo škrob in hrani ne predstavljajo konkurence, saj so osnovani na neživilskih stranskih proizvodih. Pomembno si je zapomniti, da v industriji papirja uporabljajo škrob v ogromnih količinah, pa jih o tem nikoli nihče ne sprašuje.
Biorazgradljiva plastika je dražja od plastike iz sintetičnih polimerov? Kako se odziva trg, potrošniki sprejemajo višjo ceno?
Če primerjaš ceno na kilogram, je biorazgradljiva plastika še vedno malce dražja. Pomembno bi bilo, da tu dodamo še zmanjšanje stroškov predelave odpadkov. Bioplastika je med 30 do 40 % cenejša, kot je bila pred 10 leti, zaradi tega, ker se razpoložljive količine povečujejo. Pomaga torej ekonomija obsega. Za potrošnika je cena bioplastike večinoma samo majhen delež izdelka, ki ga kupuje.
Udeležujete se vseh večjih svetovnih sejmov. Kateri trendi v razvoju biorazgradljive plastike prevladujejo in kje se lahko zdaj in v razvoju v primerjavi s konvencionalno plastiko potrdijo njene konkurenčne prednosti?
Vidimo, da končno mnogi drugi proizvajalci bioplastike pričenjajo razumeti, da mora biti kompostabilna plastika uporabljena pri smiselnih aplikacijah. Menimo, da je zelo pomembno, če razumemo naše stranke in trg, da bi jim zagotovili najboljšo možno alternativo za tradicionalne plastike, torej nove materiale z novimi funkcijami.