Upravljanje trajnostnosti


Trajnostniki v podjetjih razkrivajo, da so trajnostni timi ključni gradnik trajnostnega razvoja podjetja. Trajnostnost zahteva strateški pristop in razvoj kompetenc vseh zaposlenih. Kako je organizirano področje trajnostnosti v podjetju, čemu dajejo poudarek in katere trajnostne kompetence so za njih ključne, tokrat razkriva Urška Butolen, vodja korporativnega upravljanja trajnosti v Gorenje d.o.o.


Kako je v vašem podjetju organizirano področje trajnostnosti?

Ustanovili smo poseben oddelek Korporativno upravljanje trajnosti, ki bdi nad trajnostno strategijo in vodi ključne projekte za implementacijo strategije in ciljev, zastavljenih v njej. Sestavljen je iz zaposlenih, ki so polno zaposleni v oddelku, in predstavnikov ključnih funkcij v podjetju, kot so področja nabave, razvoja, kadrovskih zadev, logistike in servisa, ki skrbijo za ustrezno implementacijo trajnosti znotraj svojega področja. Oddelek je direktno odgovoren izvršnemu podpredsedniku uprave, kar zagotavlja, da so trajnostne tematike obravnavane na najvišjem strateškem nivoju.

Kaj je vaš fokus na področju trajnostnosti (ESG)?

Naša trajnostna strategija je zastavljena v šestih stebrih, in sicer steber proizvodnje (zajema okoljske vplive iz lastne proizvodnje), steber razvoja izdelkov, steber vrednostne verige (zajema področje nabave in logistike), steber zaposlenih, korporativnega državljanstva in steber upravljanja trajnosti.

Katere trajnostne kompetence so za vas ključne?

Ključne trajnostne kompetence, ki jih prepoznavamo, so:

  • sistemsko razmišljanje, ki je ključno za razumevanje vplivov, povezav med procesi in vpliva poslovanja na okolje, družbo in gospodarstvo,
  • strateško razmišljanje in pristop k upravljanju trajnosti,
  • inovativnost in digitalna usmerjenost, ki sta ključni za razvoj rešitev in orodij, ki omogočajo prehod na trajnostne prakse,
  • kultura trajnostne odgovornosti in ozaveščenosti,
  • analitične in tehnične kompetence,
  • sposobnost prilagajanja spremembam.