Upravljanje trajnostnosti


V reviji ESG odpiramo prostor za prepoznavanje in pozicioniranje trajnostnikov v podjetjih, ki nam predstavljajo, kako je pri njih organizirano področje trajnostnosti, kaj je njihov fokus in katere trajnostne kompetence so za njih ključne. Želimo povezati izkušnje in znanja različnih pristopov, za učenje iz prakse za prakso. Vse trajnostnike v podjetjih vabimo k sodelovanju! V tokratni številki predstavljamo Blaža Ferenca, direktorja korporativnih komunikacij in trajnosti v podjetju A1 Slovenija, d.d., in mag. Alenko Recelj Mercina, vodjo trajnostnega razvoja v NLB d.d.


Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacij in trajnosti, A1 Slovenija, d.d.
Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacij in trajnosti, A1 Slovenija, d.d.

Kako je v vašem podjetju organizirano področje trajnostnosti?

V A1 Slovenija verjamemo, da mora biti trajnost vpeta v vse strukture podjetja. V podjetju je zaposlena oseba, ki za ESG področje skrbi s strateškega vidika. Njena naloga je, da so naši procesi ves čas skladni z regulativo in zakonodajo, hkrati pa je izjemnega pomena, da je njena vloga tudi svetovalna. Aktivno sodeluje z vodstvom in zaposlenimi, pri čemer spodbuja ter pomaga pri uvajanju trajnostnih praks. Veliko vlogo pri tem ima tudi zavedanje in podpora našega lastnika – A1 Telekom Austria Group, ki ESG področju posveča veliko pozornosti. Na nivoju celotne Skupine A1 deluje oddelek, ki strateško načrtuje izvajanje trajnostnih politik na nivoju vseh trgov, kjer je Skupina prisotna. Pomemben korak smo naredili pred tremi leti, ko smo ESG cilje vključili v sistem nagrajevanja vodstva – vsak član vodstva ima v svojih letnih ciljih vsaj en cilj, povezan s trajnostnim prehodom.

Kaj je vaš fokus na področju trajnostnosti (ESG)?

Do leta 2030 je cilj na ravni celotne Skupine A1 postati neto ogljično nevtralni, zato bomo še naprej aktivno iskali načine, kako zmanjšati emisije CO₂ v okviru strategije energetske učinkovitosti. Delež recikliranih in obnovljivih naprav smo že povečali za skoraj 50 odstotkov, si pa želimo delež v prihodnjih letih še povečati. Kot ponudnik telekomunikacijskih storitev, ki našim uporabnikom omogočajo dostop do spleta, je naša dolžnost to početi z veliko mero odgovornosti. V sklopu programa Spletne brihte bomo tako v izobraževanje o varni rabi spleta in digitalni pismenosti vključili še večje število otrok, pedagogov in staršev. Eden izmed naših najprepoznavnejših družbeno odgovornih projektov je tudi program prostovoljstva zaposlenih. V letu 2024 smo naredili pomemben korak k vključevanju zaposlenih v prostovoljske akcije, saj smo v program vključili več kot 20 % vseh zaposlenih. V letu 2025 si želimo to številko še povečati, hkrati pa razširiti področja, na katerih delujemo s prostovoljnim delom. S kulturo stalnega učenja bomo aktivno spodbujali sodelavce v pridobivanje novih znanj. V lanskem letu je vsak sodelavec vsaj 1 uro namenil učenju, v povprečju pa se je vsak zaposleni izobraževal kar 53 ur. Izobraževanja so na voljo vsem zaposlenim, pri čemer veliko poudarka dajemo predvsem vsebinam, ki so povezane z ESG področjem. Ponosni smo tudi na naše delovanje na področju urbanega čebelarstva, kjer bomo tudi v prihodnje ozaveščali o pomenu čebel za našo prehransko varnost.

Katere trajnostne kompetence so za vas ključne?

Za potrebe doseganja ESG ciljev je izjemnega pomena, da znamo meriti učinkovitost naših aktivnosti. Analitičnost je zato ena izmed kompetenc, ki jo še posebej razvijamo. Oseba, ki v podjetju pokriva področje ESG, mora prav tako ves čas slediti trendom in izpopolnjevati svoja znanja znotraj zakonodajnega in regulatornega okvirja. Vodjem ekip omogočamo redna izobraževanja in pridobivanje certifikatov, kar predstavlja velik doprinos njihovem znanju in opolnomočenju na področju ESG tematik. Želimo si, da trajnostnih kompetenc ne bi gradili samo pri vodjih posameznih področij in znotraj okvirjev rednih delovnih procesov. Naš fokus je zato trenutno usmerjen v prepoznavanje potenciala vpeljave specifičnih ESG procesov v vsako posamezno področje našega delovanja. Ta proces zahteva vključevanje vseh zaposlenih, zato razvoj trajnostnih kompetenc omogočamo tudi ostalim sodelavcem in sodelavkam. V letih delovanja na tem področju se je namreč izkazalo, da smo kot podjetje na trajnostnem področju lahko najbolj učinkoviti, če razvoj trajnostnih kompetenc ni samo cilj vodstva podjetja, pač pa vsakega posameznika znotraj organizacije.


Mag. Alenka Recelj Mercina, vodja trajnostnega razvoja, NLB d.d.
Mag. Alenka Recelj Mercina, vodja trajnostnega razvoja, NLB d.d.

Kako je v vašem podjetju organizirano področje trajnostnosti (ESG)?

V NLB Skupini je področje trajnostnosti (ESG) organizirano celostno in vključuje več ključnih stebrov:

  • Trajnostno financiranje: NLB Skupina se osredotoča na financiranje projektov, ki prispevajo k trajnostnemu razvoju, vključno z zelenimi obveznicami in drugimi oblikami trajnostnega financiranja.
  • Trajnostno poslovanje: Skupina si prizadeva za zmanjšanje svojega okoljskega odtisa z različnimi ukrepi, kot so zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in izboljšanje energetske učinkovitosti.
  • Prispevek k družbi: NLB Skupina aktivno sodeluje v lokalnih skupnostih in podpira projekte, ki prispevajo k družbeni blaginji, kot so izobraževalni programi in humanitarne dejavnosti.
  • Upravljanje ESG tveganj: Skupina ima vzpostavljen sistem za upravljanje ESG tveganj, ki vključuje ocenjevanje in spremljanje tveganj, povezanih z okoljem, družbo in upravljanjem.
  • Integracija ESG ciljev: ESG cilji so vključeni v poslovne strategije in politike nagrajevanja, kar spodbuja odgovorno ravnanje na vseh ravneh organizacije.
  • Bančna skupina je zavezana k doseganju podnebne nevtralnosti do leta 2050 in aktivno sodeluje v različnih pobudah za trajnostni razvoj.

Kaj je vaš fokus na področju trajnostnosti (ESG)?

V NLB Skupini se osredotočamo na trajnostno financiranje, zmanjšanje ogljičnega odtisa, družbeno odgovornost in upravljanje ESG tveganj. Poseben poudarek dajemo ciljem, vezanim na UNEP FI iniciativi Principles for Responsible Banking (PRB) in Net Zero Banking Alliance (NZBA), kjer si prizadevamo uskladiti svoje kreditne in naložbene portfelje z ničelno stopnjo neto emisij do leta 2050 ali prej. Skupina aktivno sodeluje z različnimi deležniki, da bi pospešila prehod v nizkoogljično gospodarstvo in podprla trajnostni razvoj v regiji.

Katere trajnostne kompetence so za vas ključne?

Ključne kompetence za področje upravljanja trajnostnega razvoja v banki vključujejo temeljno znanje s področja trajnostnega razvoja, kar pomeni razumevanje okoljskih, družbenih in upravljavskih vidikov trajnosti. Pomembna je tudi sposobnost strateškega razmišljanja, ki omogoča prepoznavanje in izkoriščanje strateških priložnosti za trajnostni razvoj. Močno vodstvo nedvomno olajša učinkovito izvajanje trajnostnih strategij na več ravneh organizacije. Verjetno ni potrebno poudarjati, da so podatkovne spretnosti še posebej potrebne za zbiranje, analiziranje in uporabo podatkov za spremljanje in izboljšanje trajnostnih praks. Ustvarjalno reševanje problemov pa omogoča iskanje inovativnih rešitev za trajnostne izzive, medtem ko je jasno poudarjanje namena bistveno za učinkovito komuniciranje ciljev in dosežkov na področju trajnosti z vsemi deležniki.