Novosti na trgu pijač |
 
Trg pijač je zelo dinamičen, saj je izredno segmentiran, pojasnjuje direktor podjetja Dana, Marko Hren. Vsak segment ima svoja pričakovanja tako z vidika vsebine kot embalaže. Letos je Dana presenetila z inovativnimi izdelki, novimi embalažami in svežimi marketinškimi prijemi.
 
Marko Hren

Marko Hren

Vodo Dana polnite v 0,33 L, 0,5 L, 1 L in 1,5 L. Katere doze prodate največ?
V letošnjem letu beležimo porast prodaje Dana naravna mineralna voda vseh volumnov, največ v 1,5 L plastenkah.

Kako uspešno se je izkazala litrska plastenka?
V 1 L plastenki vodo tržimo tri mesece in s prvimi rezultati smo zelo zadovoljni.

Kako pogosto želijo potrošniki »novo dozo« vode, tudi tiste z okusom?
Največ direktnih informacij s strani potrošnika dobimo na degustacijah, o lansiranju novih okusov pa se odločimo na osnovi več dejavnikov. Opažamo, da se potrošnikove želje, navade, potrebe zelo razlikujejo in spreminjajo glede na kategorije pijač. Drugačna so njihova pričakovanja, ko gre za vodo s sokom v primerjavi s 100 % sokom, nektarjem, sadno pijačo ali sirupom. Sledimo tudi trendom na področju industrije pijač (dobavitelji surovin), seveda pa se držimo visokih standardov kakovosti, všečnosti okusa, primernosti embalaže in cene.

V zadnjem času nismo opazili, da bi gramaturo PET plastenke zniževali. Na otip so plastenke slovenskih vod še vedno občutno debelejše od nekaterih tujih ponudnikov vod. Kakšno strategijo ima Dana na tem področju?
Gramaturo plastenke za vodo smo za 25 % znižali pred dvema letoma. Znižali smo jo do mere, ki še dopušča stabilnost in trdnost plastenke glede na našo obliko plastenke in obdrži praktičnost uporabe. Letos smo trgu ponudili novo plastenko volumna 1 L za sirupe, kateri pa nismo zniževali gramature, saj jo vsebina (pijača) ne dopušča. Pri zniževanju gramature je potrebno upoštevati obliko plastenke, praktičnost uporabe in na koncu tudi percepcijo potrošnika, ki jo ima do blagovne znamke.

Kakšne strategije imate na področju dodatnega komuniciranja s potrošniki v povezavi z mobilno telefonijo – QR koda …?
To je področje, kjer nas čaka še kar nekaj izzivov. V letošnjem letu smo prenovili našo spletno stran www.dana.si, tako da je dostopna tudi preko mobilnih in tabličnih naprav. O sami uporabi QR kode smo v preteklosti že veliko razmišljali, vendar se za njeno uporabo nismo odločili. Mogoče v prihodnje.

Kupcem ponujate vodo v plastenki PET 0,5 L pod njihovo blagovno znamko. Kakšno je zanimanje za to storitev? Kdo so predvsem naročniki?
Ocenjujemo, da je polnjenje vode pod blagovno znamko naročnika v porastu. Običajno se za to odločijo večja podjetja ali društva, organizacije, mediji, ki izvajajo dogodke in se želijo na ta način dodatno promovirati.

Če pogledamo celoten izdelčni portfelj Dane, vidimo pestro paleto embalaž. Kaj je kriterij za izbiro določene vrste embalaže, tako z vidika materiala kot količine, za posamezen izdelek? Ali lahko govorite o neposredni korelaciji med tržno uspešnostjo določenega izdelka in njegovo embalažo?
Naloga vsake embalaže je, da varuje proizvod in ga ohrani v celem roku trajanja. Zato imamo zagotovljene visoke standarde kakovosti in vsi naši dobavitelji embalaže morajo dokazovati kakovost embalaže z ustreznimi certifikati, da je embalaža iz zdravstveno ustreznih materialov, ki prihajajo v stik z živili. Izvajamo redni interni nadzor. Pri embalaži smo pozorni tudi na to, da je embalaža enostavna za transport, zlaganje na police in podobno. Potrošniku mora omogočati enostavno uporabo – hranjenje, odpiranje, točenje. Pozornost posvečamo tudi racionalizaciji stroškov embalaže, saj si s tem ustvarjamo konkurenčno prednost. Seveda pa mora biti embalaža prijazna okolju.

Kakšno strategijo imate na področju uporabe reciklatov pri embalaži vaših izdelkov? Svetovni trend je, kot je znano, krožno gospodarstvo, kar pomeni tudi kroženje materialov. Imate na tem področju kakšne konkretne cilje?
Glede kroženja materialov smo v dogovorih z dobavitelji, da uporabljamo čim več povratne embalaže – npr. uporaba povratnih kovinskih zabojev namesto kartonskih in podobno. Na področju uporabe reciklatov smo trenutno v fazi testiranja uporabe 30 % reciklata v epruvetah.

Katere novosti ste uvedli v zadnjem letu? Kaj načrtujete v prihodnji sezoni?
Letos smo trgu ponudili kar nekaj novih izdelkov. Naravno mineralno vodo polnimo v 1 L plastenko. V kategoriji sadnih pijač smo lansirali na trg sadne pijače pod blagovno znamko Dana Fruty. Dana Fruty sadne pijače so na voljo v treh okusih: multivitamin, limonada in višnja. So osvežilne in prijetno odžejajo. Na voljo so v 0,5 L in 1,5 L PET plastenki.

Dana je v kategoriji sirupov med vodilnimi blagovnimi znamkami, zato smo letos sprejeli odločitev za investicijo v novo orodje za 1 L PET plastenko. Na novo smo opredelili portfelj in arhitekturo blagovne znamke za sirupe. Skupini osmih okusov Dana sadni sirupi z 9 % sadnim deležem smo dodali štiri nove okuse, in sicer: ledeni čaj z okusom breskve, jagoda z aloe vero, sliva z aromo cimeta in figa z aromo medu.

Z novo kategorijo Dana sirupov – 100 % iz sadja, želimo trgu ponuditi sadne sirupe, ki jih na trgu še ni. To so sadni sirupi, ki vsebujejo le naravne sladkorje iz sadja, so brez dodanega sladkorja, sladil in konzervansov. Pri izboru okusov smo želeli obdržati okuse »tradicionalnih« sadežev, da bi kupci v njih prepoznali domačnost okusa maline, gozdnih sadežev in bezga. V trgovinah bodo sirupi na voljo v 0,7 L stekleni embalaži.

Letos imamo v načrtu trgu ponuditi tudi gazirano vodo pod našo blagovno znamko. Do konca leta načrtujemo investicijo v linijo za polnjenje sokov, nektarjev in sadnih pijač v večslojno kartonsko embalažo in linijo za polizdelke.