Center PackRight v Brestanici | Urška Košenina |
 
V Brestanici so odprli razvojni center PackRight, ki je eden izmed 40tih tovrstnih centrov po svetu. Razvojni centri so posebnost skupine DS Smith. Po besedah generalne direktorice DS Smith Slovenija Majde Androjna so izbrali lokacijo v Sloveniji zaradi že obstoječega kvalitetnega prodajnega servisa. S posebnimi metodami dela se na osnovi dobrih praks v embalažnih centrih ovrednotijo prihranki v procesu dobavnega cikla. Manipulacija se poenostavi in s tem poveča produktivnost. Orodja v centru strankam omogočajo hiter zajem 3D objektov s sodobnim 3D skenerjem, oblikovanjem in izrisom embalažne rešitve, paletizacijo ter konkretnim preizkusom rešitev narejenih z orodji za tisk in izrezom modelov. Sodelujejo tudi z inštituti. Pomen nove embalažne pridobitve, ne le Slovenije, temveč cele regije, je predstavila Majda Androjna.
 
Majda Androjna

Majda Androjna

Podjetje DS Smith je združilo Corrugated in Laminated embalažo, to je tri lokacije: Brestanico, Logatec in Rakek, v enotni prodajni strategiji. Podprl jo je novi razvojni center PackRight, kar ste opredelili kot investicijo v trg. Kakšna so pričakovanja? Katere konkurenčne prednosti prinaša in kaj dajete kupcu?

Družba DS Smith Slovenija že mnogo let izvaja storitve z dodano vrednostjo kreiranja embalaže. Tako smo že v 90-tih letih investirali v prvi ploter, kjer smo strankam omogočali izdelavo prototipov. Razvojni center PackRight prinaša dodano vrednost predvsem našim strankam zaradi dostopa do globalne baze znanja o rešitvah embaliranja, dobrih praksah in oblikovnih rešitvah. Z znanjem, kompetencami in dostopom do informacij za kreiranje embalažnih rešitev naši tehnologi in oblikovalci skupaj s strankami razvijajo rešitve, ki se kažejo v manjši izrabi transportnega prostora, lažji manipulaciji od proizvodnje do kupca ali dizajnu. To pomeni večjo prepoznavnost in s tem večjo prodajo strankinih artiklov. Naše stranke se torej razlikujejo od konkurence po tem, da z nami pridobijo znanja in izkušnje celotne skupine DS Smith že v fazi snovanja embalaže. S strankami redno izvajamo delavnice in konkretne projekte v najsodobneje opremljenem okolju PackRight razvojnega centra. Z rezultati potrjujemo naše kompetence oblikovanja učinkovitih embalažnih rešitev.

Gre za novost. Kako boste z novim centrom uveljavljali koncept, ki ga opredeljujete kot »razmišljanje od police nazaj?«

Ne glede na vrsto embalaže ali industrijo imamo dostop do znanj celotne skupine DS Smith. Napredna orodja nam omogočajo, da upravljamo s celotnim dobaviteljskim ciklom od proizvodnje preko prodajne police in kupca do recikliranja, kjer se cikel ponovi. Zato govorimo o dobavnem krogu. V razvojnem centru PackRight imamo za delo razstavljena okolja kot npr. prodajne police, kjer s pridobljenimi dobrimi praksami simuliramo učinkovite embalažne rešitve. Proces dobavnega kroga lahko simuliramo nazaj, od potrošnika do kreiranja izdelka. Okolje strankam omogoča takojšen preizkus posameznih projektov, ki jih opremimo še s poslovnimi analizami za odločanje. Pri tem upoštevamo sodobne trende embaliranja, kjer je poleg okoljskega zavedanja izredno pomembno tudi informiranje kupca, končnega potrošnika. V konkurenčnem okolju je ravno dobra informiranost tista, ki zagotavlja, da se kupec odloči za nakup določenega proizvoda.

Katere prednosti torej prinaša postavitev PackRight centra vsem enotam DS Smitha v Sloveniji in kako se boste usmerili na ciljne trge upoštevaje logistične izzive?

Razvojni center PackRight prinaša prednosti strankam v Sloveniji in v regiji. Dostop do vseh razvojnih centrov PackRight skupine DS Smith in orodja, ki so na razpolago, strankam omogočajo, da koristijo izkušnje različnih trgov. Dobijo povratne informacije o uporabljenih rešitvah na trgu in dobrih praksah, kar jim predstavlja bistveno konkurenčno prednost. Pridobitev razvojnega centra PackRight v Brestanici je rezultat dobrega dela ter kompetenc vseh lokacij DS Smith v Sloveniji. Je pa hkrati priložnost reševanja logističnih in embalažnih izzivov regije v hitro dostopnem okolju. Vse tri lokacije, Brestanica, Logatec in Rakek, uporabljamo center za skupinsko delo, saj se strokovnjaki v razvojnem središču povezujejo in projektno delujejo kot tim. Različne proizvodne in skladiščne lokacije ponujajo dodatno prednost glede logistike transporta proizvodov, ki jih lahko predhodno kreiramo in hkrati preizkusimo v razvojnem centru.

Centri PackRight so DS Smithova posebnost. Kar nekaj jih je po Evropi, ki pomagajo kupcem inovirati najbolj optimalno embalažo. Kakšni so učinki?

Potrditev našega dobrega dela je sodoben razvojni center v Sloveniji. Tovrstnih centrov je le okoli 40. Morda se komu zdi številka velika, vendar se je potrebno zavedati raznolikosti trga predvsem v Evropi in dodatno še razlik različnih industrij oziroma branž. Razvojni centri so sicer res DS Smithova posebnost, vendar imamo v Sloveniji že dolgo zgodovino tovrstnega načina dela. Stranke te storitve pričakujejo, saj jih v obliki enakega prodajnega servisa prejemajo od nas že vrsto let.

Se z otvoritvijo poveča povpraševanje, zadovoljstvo kupcev, produktivnost?

Rezultati razvojnih centrov PackRight dodajajo vrednost našim strankam. Z metodološkim izvajanjem dela na osnovi dobrih praks v razvojnih centrih PackRight so ovrednoteni prihranki strank v procesu dobavnega cikla. Manipulacija se poenostavi in s tem poveča produktivnost. Za zadovoljstvo kupcev poskrbimo z oblikovanjem, ki omogoča hitro identifikacijo artiklov ter enostavno nakupno izkušnjo. V določenih primerih ovrednotimo tudi povečano povpraševanje neposredno vezano na celotni dobavni cikel. Zato si seveda prizadevamo, da povečamo sodelovanje z našimi strankami, partnerji, kupci. Predvsem s storitvami z dodano vrednostjo že v fazi snovanja embalaže.

Kaj bo vaš center konkretno ponudil kupcem za učinkovite oblikovne rešitve, izvedbena orodja, najboljše pakirne stroje in svetovanje?

Kupci bodo imeli v PackRight razvojnem centru dostop do kompetentnih strokovnjakov DS Smith Slovenija s področja tehnologije in oblikovanja, ki imajo dostop do izkušenj celotne skupine DS Smith. Orodja v centru strankam omogočajo hiter zajem 3D objektov s sodobnim 3D skener orodjem, oblikovanjem in izrisom embalažne rešitve, paletizacijo ter konkretnim preizkusom rešitev narejenih z orodji za tisk in izrez modelov. Seveda je proces podprt s svetovanjem ob snovanju različnih rešitev, kar je dodana vrednost naših strokovnjakov. A to ni vse. Pri procesu snovanja in izdelave koristimo orodja za grafično oblikovanje, strukturalno oblikovanje, vizualizacijo, optimizacijo, paletizacijo ter poslovno vrednotenje rešitev. Prvič je uporabljena tudi naša že ustaljena praksa, da imamo kontrolo kakovosti že vključeno v fazo razvoja rešitve in ne šele po pričetku proizvodnje. Opravljene meritve omogočajo preizkus materialov in prototipov že pred vstopom v proizvodnjo. To prakso bo skupina DS Smith razširila še na ostale, novoustanovljene razvojne centre.

Zakaj nove rešitve pri prodajni embalaži in embalaži za prodajne police povezujete s pojmom nova znanost embalaže?

Embalaža je prvi stik uporabnika z izdelkom. Ekonomija se hitro spreminja in s tem tržne poti, dostop do informacij, nakupni modeli ter način dobave izdelkov. Temu mora slediti tudi moderno zasnovana embalaža, ki omogoča kupcu prijeten stik ob dobavi in hkrati ščiti proizvod od mehanskih, mikrobnih, temperaturnih in drugih vplivov. Nenehno razvijamo nove načine embaliranja ali embalažnih rešitev. Pri tem sodelujemo tudi z zunanjimi partnerji, na primer z inštituti, kjer trenutno posvečamo več pozornosti tehnologiji 3D tiska s prahom kartona kot stranskim produktom proizvodnje.

V današnjem sodobnem konkurenčnem okolju pa ni več dovolj zadovoljiti osnovne potrebe, niti več praktične, ampak je bistveno zadovoljstvo, vznemirjenje. Zato je poleg funkcionalnosti embalaže izredno pomembna informiranost, kjer z obliko, potiskom, vonjem, občutkom na dotik končnemu uporabniku sporočamo vrednost. Novi poslovni modeli prodaje proizvodov, kot je prodaja preko spleta, za embalažo predstavlja svojevrstne izzive, kjer se s tehnikami virtualne realnosti nagovarja kupce k uporabniški in nakupni izkušnji.

Kako je razvoj embalaže prilagojen različnim trgom, kjer je prisoten DS Smith?

Metodologija razvoja embalažnih rešitev je enaka. Rešitve so seveda prilagojene zahtevam posameznih strank oziroma trgov. Zakonitosti so podobne. Ker so pomembne podrobnosti poznavanja lokalne zakonodaje, razvitost posameznega trga in s tem tržnih pristopov, imamo centre v različnih regijah. S konceptom razvoja embalaže se v DS Smith skupini ukvarjajo različni centri z različnimi nameni in cilji ter tako omogočajo, da se upoštevajo posamezne zakonitosti in soustvarjajo trendi v embaliranju.

V poslovni viziji DS Smith je izpostavljeno, da želi postati vodilna družba na področju recikliranja embalaže za blago široke potrošnje. Kolik delež reciklirane embalaže proizvedete in kaj kaže uporaba te embalaže, saj so reciklirani materiali bolj ranljivi?

V našem procesu proizvodnje uporabimo več kot 78 % recikliranih materialov. Sicer sam delež reciklirane embalaže kot kazalec ne pokaže veliko. Ranljivost recikliranih materialov ni težava, če uporabljamo rešitve, ki so že ob snovanju preizkušene. Ravno vpliv na oblikovanje celotne rešitve je prednost, ki jo imajo naše stranke ob sodelovanju z nami v razvojnem centru PackRight. Dodatno še povezava kontrole kakovosti, kjer testiramo posamezne rešitve že v prototipni fazi in v razvoju. To je ključno, da v proizvodnjo in do potrošnika ne pride embalaža, ki zmanjšuje vrednost proizvoda.

Leta 2014 je 270 zaposlenih v takratnem Duropacku ustvarilo 43,3 milijona evrov prihodka in 1,3 milijona evrov čistega dobička. Kakšni so rezultati poslovanja po prevzemu DS Smitha in katere vrste embalaže boste razvijali v Sloveniji. Boste ostali pri kartonu?

Do združitve v skupino DS Smith je prišlo lani sredi leta in zato interpretacija rezultatov ni enoznačna. Vsekakor nam sprememba lastništva prinaša dostop do novih znanj, kompetenc in izkušenj. Osnovna dejavnost družbe v Sloveniji, ki deluje na treh lokacijah, se odlično dopolnjuje s skupino DS Smith in tako vsebinsko ostajamo pri obstoječem programu, ki ga nameravamo razvijati naprej. Celotna skupina DS Smith omogoča našim strankam tudi dostop do drugih rešitev embalaže in sinergijske učinke ponujamo že danes.