Reciklabilna paleta za več delovnih ciklov
PG1090 je nova večplastna logistična paleta podjetja Plasgad, ki je bila po navedbah podjetja zasnovana tako, da ustreza transportnim trakom in avtomatiziranim sistemom, hkrati pa ponuja »največjo moč« in »brezkompromisno varnost«. Plasgad pravi, da lahko nova paleta prenese številne delovne cikle in da jo je mogoče tudi v celoti reciklirati – prednost za podjetja, ki se zavzemajo za trajnost in varstvo okolja. Velikost palete je 1.200 x 1.000 mm in je na voljo v številnih konfiguracijah z odprtim ali zaprtim krovom. Medtem ima rešitev zmogljivost regala do 750 kg brez kovinske ojačitve, vendar je po potrebi zmogljivost palete mogoče nadgraditi z dodajanjem kovinskih palic. Paleta je lahko opremljena tudi s tehnološkimi dodatki za zagotavljanje pomembnih informacij o blagu v celotnem tranzitnem postopku. Možnosti za sledenje vključujejo dodajanje nalepke s črtno kodo, vdelavo QR kode ali vstavljanje nalepke RFID v določeno območje na paleti. Kupci imajo tudi možnost, da dodajo sledilno napravo GPS / IOT.
Posebna serija čokolade zavite v papir
Podjetje Ritter Sport v sodelovanju s svojim maloprodajnim partnerjem Billo v Avstriji ponuja posebno izdajo čokolade, ovite v papir. Po prvem prototipu »In Papier« v začetku leta 2020 je Alfred Ritter GmbH & Co. KG naredil nadaljnji korak k primarni embalaži iz papirja. Nemško družinsko podjetje upa, da bo praktični test omogočil nov vpogled v delovanje papirnate embalaže med samodejnim pakiranjem, transportom in navsezadnje na policah. Embalažni material je v skladu s prototipom, vendar ima nekoliko težjo gramaturo, zaradi česar je močnejši. »Naš cilj je razviti embalažni material iz obnovljive surovine, ki jo je mogoče reciklirati, hkrati pa ustreza našim visokim zahtevam glede zaščite in varnosti izdelkov,« pojasnjuje Katja Binder, vodja razvoja embalaže pri Ritter Sport. »Po izkušnjah prototipa smo optimizirali nekatere funkcije, ki jih zdaj preizkušamo v praksi na večjem številu enot. Kar sedaj šteje, je, ali se papir dokaže na svoji tipični poti od proizvodnje do potrošnika,« pravi Binderjeva. Pakirana čokolada v papirju je Schoko & Gras, mlečna čokolada s konopljinimi semeni.
Embalažni material za živila iz odpadkov sladkornega trsa
W-Cycle, izraelski živilski Startup, je razvil SupraPulp, embalažo brez plastike iz odpadkov sladkornega trsa, ki je popolnoma kompostabilna, varna, vendar dovolj trpežna, da se lahko uporablja za mastno, mokro ali vročo hrano. Pakirana živila s SupraPulpom lahko zamrznete in ogrevate s pečico, konvekcijsko pečico, parnim štedilnikom ali mikrovalovno pečico. Izdelek je izdelan iz 100 % obnovljivih vlaken sladkornega trsa, imenovanih bagasse – suha, kašasta vlaknasta snov, ki ostane po drobljenju stebel sladkornega trsa in soka, ki priteče iz stebel. SupraPulp je tako kot CPET primeren za pripravljene jedi, saj se lahko uporablja v zamrzovalniku in mikrovalovni pečici. Sveže meso, perutnino in morske sadeže, ki so zaradi odtekanja sokov običajno pakirani v plastiko (PE, PET, stiropor), lahko tudi embaliramo z novim materialom. Po letih raziskovalnih in razvojnih prizadevanj lahko novi material SupraPulp podjetja W-Cycle zamrznemo na – 40° C in ponovno ogrejemo na 270° C. Po uporabi lahko embalažo odstranite med organske odpadke. »Pakete SupraPulp zavrzite na enak način kot svojo solato,« pravi Lior Itai, izvršni direktor in soustanovitelj podjetja W-Cycle. »Ta embalaža, primerna za živila, je popolna zamenjava za plastični izdelek.«
Ko komunicirajo zlatorog in čebele
Pivovarna Laško je predstavila omejeno serijo medenega piva. Želeli so združiti dva lokalno pridelana »zlata« -zeleno (hmelj) in rumeno zlato (med). Ob letošnji postavitvi čebelnjaka v Laškem so ponudili prostor čebelam. Z namenom narediti (zvariti) poseben izdelek in s spoštovanjem do starih pivovarjev je nastala omejena količina (7.000 steklenic) medenega piva. Pivske steklenice polnijo, etiketirajo in pakirajo ročno. Kot je povedala Maja Mežan, vodja blagovne znamke Laško, se je ideja »zvarila« v glavah zaposlenih oziroma »nekje med oddelkom Laško znamke, oskrbovalne verige ter razvoja inovacij in oddelkom za trajnostni razvoj«. »Vsi, ki smo bili trdno vpleteni v ta projekt, namreč ne samo govorimo o strategiji podjetja »Varimo boljši svet«, ampak jo živimo. In ker vedno poudarimo, da delamo več kot samo pivo, smo se tu lahko res kreativno izživeli, povezali ohranjanje starih tradicij, vpletli lokalne akterje in naredili tako sladko zgodbo, ki jo bomo z veseljem pripovedovali tudi svojim vnukom. Ti pa jo bodo, če ohranimo čebelice, dejansko lahko slišali in ponosno predajali naprej,« pojasnjuje Mežanova. Avtorica podobe je ilustratorka Nea Likar, ki so jo k sodelovanju povabili skupaj z ostalimi ilustratorji (Anja Kralj, Dejan Kralj, Roman Ražman in Matija Cipurič). Upodobila je zgodbo varjenja Laškega piva na čebelnjaku. Njeno podobo so izbrali sledilci na družbenih omrežjih z glasovanjem na profilu Laško in je upodobljena tudi na steklenički medenega piva. V tradicionalno oblačilo pivovarja je tako odela kar zlatoroga samega, v vlogo nadzornic pa je umestila čebelice in »glavo« njihove družine, matico. »V ozadju se prepletajo barve Laškega – cvetu hmelja, ki ga uporabljam v detajlih, dodam tudi cvetove, brez katerih bi bilo delo čebelic onemogočeno. Šestkotnike uporabljam v simboliki čebelic in tudi zato, ker je ta najmočnejši lik, kot sta močni zgodba in tradicija laškega piva. Kaj se lahko zgodi, ko komunicirata zlatorog in čebela? Nova, močna in tradicionalna zgodba,« je povedala Nea Likar.