Radenska zasaditve dreves

Radenska z akcijo za »bolj zeleno Slovenijo«

Radenska bo v sodelovanju z Zavodom za gozdove Slovenije pomagala zasaditi 10 tisoč novih dreves. Po podpori lokalom in kavarnam ter restavracijam se je v okviru svoje trajnostne naravnanosti zavzela tudi za obnovo gozdov. Z akcijo »Bolj zelena Slovenija« bo namreč med avgustom in oktobrom od vsake prodane povratne litrske steklenice Radenske (Kraljevi vrelec, Petanjski vrelec ali Naturelle) prispevala za posaditev 10 tisoč novih dreves v slovenskih gozdovih, večinoma v Pomurju. »Akcija pogozdovanja je zgolj prva v nizu dejanj, s katerimi bomo znižali naš ogljični odtis, prispevali k obnovi naravnih virov in poskrbeli za lepši jutri tudi za bodoče generacije. Že eno samo drevo namreč daje dovolj kisika za življenje dveh ljudi,« je povedal Marian Šefčovič, direktor Radenske. V poslovanju je napovedal vrsto trajnostnih sprememb še v tem letu. Kot regionalno podjetje Radenska Adriatic podobno akcijo obnove gozdov načrtuje tudi na Hrvaškem. V sodelovanju z društvom skavtov v okviru projekta Boranka bodo jeseni zasadili 10 tisoč dreves na najbolj kritičnih predelih Dalmacije, kjer so gozdove v minulem obdobju prizadeli uničujoči požari.

WaveGrip plasticni nosilec

Nosilec s 50 % vsebnostjo reciklirane plastike

V podjetju WaveGrip, blagovni znamki Berry Global, so predstavili nov nosilec za več pločevink. Vsebuje več kot 50 % reciklirane plastike. Izdelek je mogoče reciklirati v shemah za pobiranje folij iz polietilena (PE) in tehta manj kot 4 g za standardnih šest pločevink. Trenutno vključuje več kot 50 % recikliranega (PCR) polimera Sustane NXG. Poleg trajnostne rešitve vsebuje tudi ročaj za izboljšanje funkcionalnosti, kar potrošnikom olajša, da vzamejo zavojček s police in ga odnesejo domov. Z ustvarjanjem dodatne površine na embalaži se lahko preko prilagojene natisnjene etikete dodajo sporočila blagovnih znamk in promocije.

Quadpack za kozmetiko embalaza

Bio razgradljiva embalaža za kozmetiko

Podjetje Quadpack, mednarodni ponudnik embalažnih rešitev za lepotno industrijo, in podjetje Sulapac, proizvajalec embalažnega materiala, sta skupaj razvila novo biološko razgradljivo embalažo za kozmetiko. Zbirka Sulapac Nordic iz nemške proizvodnje je biološko razgradljiva, primerna za industrijsko kompostiranje in popolnoma brez mikroplastike. Ustvarjanje novega asortimana temelji na izkušnjah Quadpack-a na področju tehnologij vbrizgavanja in dvojnega vbrizgavanja vlaken. Nordic kolekcija je na voljo v prostorninah 15 ml, 30 ml in 50 ml in je najbolj primerna za izdelke na osnovi olja, ne na osnovi vode. Kolekcija Nordic je na voljo v devetih barvah in jo lahko okrasite s sitotiskom in tampotiskom. Dappled tekstura lesa lahko ostane vidna, da poudari tisto, kar Quadpack opisuje kot trajnostno naravo paketa. To lahko blagovnim znamkam pomaga poudariti njihovo zeleno zavezo. V zvezi s trajnostnimi podatki o izdelku je v sporočilu za javnost, ki ga je izdala družba, zapisano: »Sulapac material se hitro razgradi v CO2, vodo in biomaso in ne pušča mikroplastike. Popolnoma varen in nestrupen, surovine se pridobivajo na trajnosten način, les pa izvira iz industrijskih tokov.”

Zooplus embalaza Mondi

Pasja hrana v reciklabilni embalaži

Podjetje Mondi dobavlja mono-material, embalažo, ki jo je mogoče reciklirati, za novo linijo izdelkov za suho hrano za živali podjetja Zooplus AG, vodilnega evropskega spletnega prodajalca hrane za hišne živali. Materiali, ki sestavljajo embalažo – vnaprej izdelani reciklabilni FlexiBag in BarrierPack reciklažni materiali za polnjenje in zapiranje (FFS) kolut – so certificirani za recikliranje s strani Inštituta HTP, ki je specializirano za razvrščanje, oceno in potrdilo o reciklablinosti embalaže. »Mondi uporablja svoj pristop EcoSolutions, da ustvari trajnostno embalažo po dizajnu brez ogrožanja kakovosti. Z uporabo našega obsežnega znanja o materialih smo lahko ponovili videz brez uporabe kovinskih snovi za izdelavo embalaže, ki jo je mogoče reciklirati,” je dejal Thomas Kahl, vodja projekta EcoSolutions v Mondi.

Magnum

Našli rešitev za reciklirano embalažo za stik z živili

Unileverjeva blagovna znamka sladoleda Magnum je po lanskem uspešnem poskusnem lansiranju v Španiji, Belgiji in na Nizozemskem napovedala predstavitev več kot 7 milijonov skledic za sladoled, ki jih je mogoče reciklirati in so izdelane iz reciklabilnega polipropilena (rPP). Čeprav so že nekaj časa na voljo možnosti rPP za kozmetične izdelke in izdelke za osebno nego, predhodno ni bilo odobrenih rešitev za uporabo v embalaži za živila. V podjetju pravijo, da rPP, ki se uporablja v Magnumu, ni pridobljen s tradicionalnim mehanskim recikliranjem, saj to ni primerno za embalažo, ki je v stiku z živili. Namesto tega se uporablja inovativen postopek recikliranja, ki plastične odpadke pretvori v granulate z enakimi lastnostmi, kot je deviški material. Ta nova tehnologija podjetju Unilever omogoča reciklažo mešanih plastičnih odpadkov nizke kakovosti, ki bi sicer najverjetneje bili namenjeni za sežig ali odlagališče. V podjetju Unilever pravijo, da trenutno ni mogoče izdelati rPP za stik s hrano z nobeno drugo obliko sistema recikliranja. Magnum do konca leta 2020 načrtuje, da bo porabil približno 160.000 kilogramov certificiranega recikliranega plastičnega materiala.

Coca Cola kartonska resitev

Kartonska embalažna rešitev za pločevinke, plastike bo manj

Coca-Cola Evropski partnerji (CCEP) so danes napovedali uvedbo CanCollarja, kartonske embalažne rešitve za več pločevink. CanCollar je izdelan po postopku, ki ne zahteva uporabe lepila. Pri sodelovanju s ponudnikom embalaže, podjetjem WestRock, načrtujejo, da bo njihova rešitev letno prihranila več kot 18 ton plastike in je v tovarno v Barceloni vložila 2,6 milijona evrov, da bi podprla pobudo. Joe Franses, podpredsednik za trajnostni razvoj pri Coca-Cola European Partners, je dejal: »Sporazum s podjetjem WestRock ponazarja našo jasno zavezo, da bomo zmanjšali plastiko v svoji sekundarni embalaži. Do konca leta 2020 bomo iz sekundarne embalaže v zahodni Evropi odstranili več kot 4.000 ton raclikabilne plastike. To lahko storimo s sodelovanjem na inovativnih embalažnih rešitvah, kot je CanCollar.« Podpredsednik podjetniških rešitev podjetja WestRock je dodal: »Ponosni smo na dolgoletno partnerstvo s Coca-Colo. 70 let podpiramo Coca-Colo pri uveljavljanju inovacij na svetovnih trgih pijač. CanCollar je zadnja pobuda, ki podpira vizijo Coca-Cole, da ustvari svet brez odpadkov.«

LANXESS nova linija

Predpolimerna linija na biološki osnovi za manjši ogljični odtis

Podjetje za posebne kemikalije Lanxess je razvilo novo paleto predpolimerjev polieterjev MDI, ki vsebujejo obnovljive vire na biološki osnovi. Pri podjetju Lanxess, pod blagovno znamko Adiprene Green, pravijo, da so izdelki primerni kot nadomestki za obstoječe predpolimerje na osnovi fosilnih polieterjev za proizvodnjo visoko trpežnih poliuretanskih (PU) elastomerov. Pri razvoju novih izdelkov je bil glavni cilj podjetja ustvariti paleto predpolimerjev na biološki osnovi, ki omogočajo procesorju PU izdelavo komponent z zmanjšanim odtisom CO2. Glede na sistem je možno znižanje CO2 med 20 % do 30 % v primerjavi s fosilnimi predpolimeri zaradi uporabe polieterskih poliolov na osnovi škroba. Delež surovin na biološki osnovi se giblje med 30 % in 90 % glede na trdoto ciljanega sistema. Hkrati po navedbah podjetja ostajajo obstoječe tehnološke lastnosti PU še naprej uporabne, lastnosti končnega poliuretanskega elastomera pa bi bile podobne uveljavljenim elastomerom na osnovi polieterja na fosilni osnovi.

Barcaffe nova embalaza

Barcaffè z embalažo brez aluminija

Vodilna blagovna znamka kave pri nas ne osvaja samo z izvrstnimi okusi, ampak tudi z inovativnostjo in skrbjo za okolje. Tako predstavlja novost v svetu embalaže živil. To je do okolja prijazna folija, v katero bo preoblekla izbrane linije izdelkov in zmanjšala ogljični odtis. Embalaža ščiti kavo pred zunanjimi vplivi in ohranja njeno svežino, zato je zelo pomembno, da je vzdržljiva. Doslej so proizvajalci kave svoje izdelke običajno pakirali v folijo, ki je vsebovala sloj aluminija, a razvoj zahteva do okolja prijaznejše materiale, ki so preprostejši za reciklažo. Tako Barcaffè v sodelovanju s švicarskim podjetjem O. Kleiner, ki je že od leta 2016 popolnoma ogljično nevtralno podjetje, predstavlja folijo brez aluminija GENEPROTECT®. Vanjo bo najprej spakirala izdelke Barcaffè BIO 200 g, sledile pa bodo še druge linije izdelkov Barcaffè. Okolju prijazna folija temelji na obnovljivih virih, kot sta sladkorni trs in repično olje, ki ohranjajo zaščito in izgled, kot jih ima embalaža, ki vsebuje aluminij. Delež obnovljivih virov pri proizvodnji okolju prijazne folije predstavlja 70 %. Barcaffè pa s tem niža tudi ogljični odtis (CO2), saj je za proizvodnjo folije za 63 % nižji v primerjavi s proizvodnjo standardne trislojne folije. Prednost okolju prijazne folije je tudi v tem, da ima velik potencial za reciklažo v prihodnosti. S tem korakom Barcaffè uspešno stopa po poti do okolja odgovornega proizvajalca kave in je med prvimi, ki bodo za svoje proizvode uporabili inovativno embalažo brez aluminija.

Karantoncek lasko union

Karantena botrovala inovativni embalaži

Po uvedbi karantene po prihodu iz Hrvaške se je Pivovarna Laško Union odzvala z domiselnim projektom – Karantončkom. V 24-ih urah je ekipa razvila, ročno pakirala in za dostavo pripravila poseben zaboj piva – Karantonček. Gre za paket piva, ki zadostuje za 14-dnevno karanteno, saj je v njem 14 pločevink piva iz ponudbe Laškega (svetlo in temno pivo Laško Zlatorog, Laško IPA, Laško Golding in Laško 0,0%). Na številne očitke, da je 14 pločevink premalo za 14 dni, odgovarjajo, da morda eno pivo na dan res lahko odžene karanteno stran, so sporočili iz Pivovarne Laško, kjer zagovarjajo odgovorno pitje. Omejena količina »karantončkov« je bila na voljo v spletni trgovini Runda sekunda, vendar je vseh sto na razočaranje številnih pošlo že v pičlih treh urah, s čimer je ta zabeležila nov prodajni rekord.