Krompir v papirnatih vrečkah brez plastike
Podjetje Root Zero je predstavilo »prvi« ogljično nevtralni krompir v Veliki Britaniji z embalažo iz papirnatih vrečk, ki se bo prodajal v 200 trgovinah Co-Op po vsej Veliki Britaniji. Krompir prideluje podjetje Puffin Produce in je pakiran v »papirnate vrečke brez plastike«. Zanje Root Zero trdi, da bodo preprečile, da bi na police supermarketov prišlo več kot pet ton in pol plastike. Poleg tega embalaža uporablja inovacije v črnilih na vodni osnovi in v tehnologiji lepila, da se zagotovi reciklaža in da se lahko ponovno predeluje nazaj v visokokakovosten papir. Uporablja se lahko tudi za shranjevanje druge zelenjave in jo je mogoče kompostirati na domačem kompostu. Papir je v celoti reciklabilen in biološko razgradljiv ter ima visoko vsebnost kalorij, zaradi česar je primeren za uporabo v proizvodnji energije. Embalaža vsebuje tudi nasvete za potrošnike, kako kuhati krompir z lupino, poleg ostalih metod, da se zniža količino odpadne hrane, ki je del Root Zero zaveze k ozaveščanju ljudi o odpadni hrani in podnebnih spremembah.
Bioosnovan pokrovček za stekleničko za parfum
Francoska modna hiša Chanel je objavila, da bo njihov novi parfum Les eaux de Chanel v 125 ml veliki parfumski steklenički, izdelan z bioosnovanim pokrovčkom v sodelovanju s finskim start upom Sulapac. Chanel je parfum Les eaux de Chanel poslal na trg v letu 2018. V podjetju pravijo, da je bil izdelan s trajnostjo, s tanjšo in lažjo stekleničko, ki je porabila nižjo količino osnovnih materialov in z optimizacijo transporta. Poleg tega so zunanjo embalažo iz valovite lepenke podjetja Les eaux de Chanel preoblikovali v »čisto, preprosto«, ji olajšali reciklažo zaradi nič laminacije ali sijajnega premaza, navaja podjetje. Sedaj bodo vse 125 ml stekleničke parfumov Les eaux de Chanel dopolnjene z novim pokrovčkom, sestavljenim iz treh plasti, iz 91 % materialov na biološki osnovi, pridobljenih iz obnovljivih virov rastlinskega izvora in lesnih sekancev s certifikatom FSC. Chanel je bilo eno prvih podjetij, ki je leta 2018 vlagalo v startup Sulapac. Njihov novi pokrovček je rezultat dvoletnega partnerstva s Sulapcem in več kot 48 poskusov doseganja ustreznega končnega izdelka.
Stara nova embalaža sladoleda Planica
Internavti, družba za komuniciranje, so za Ljubljanske mlekarne in blagovno znamko sladoledov Planica ponovno pripravili presenečenje za vse ljubitelje tega sladoleda. Tokrat so uslišali njihovo največjo željo. Kot pravijo v Ljubljanskih mlekarnah, so ljubitelji sladoleda Planica zelo zvesti svoji najljubši znamki sladoleda, poleg tega pa so izredno nostalgični. »Na družbenih omrežjih ter drugod po spletu tako velikokrat zasledimo željo po sladoledu Planica v nostalgični kartonasti embalaži. Da bi ponovno pokazali, da znamo prisluhniti željam potrošnikov in se z njimi zabavati, smo Planico v kartonasti embalaži pripeljali nazaj,« pravijo. Letošnjo oglaševalsko akcijo so poimenovali »Ena sama je legenda« in na ta način izpostavili dvopomenskost: Planica je ena sama, saj je neponovljiv legendaren sladoled in ena sama je legenda, saj so izdelali samo eno in edino Planico v legendarni kartonasti embalaži. Ker jim tehnologija ne omogoča serijske proizvodnje, so izdelano Planico ponudili na dobrodelni spletni dražbi, ki je potekala 29. septembra 2021 na Facebook strani Planica, vodil pa jo je Anže Zevnik. Končni vsoti 410 evrov, ki jo je dosegla kartonasta Planica s strani dražitelja, so Ljubljanske mlekarne dodale še 1.000 evrov. Zbrani znesek bo po izboru novega lastnika namenjen Zvezi prijateljev mladine Slovenije.
Pokrovček iz kartona z manjšim ogljičnim odtisom
Podjetje Paper Lid Company in Metsä Board sodelujeta pri izdelavi pokrova iz kartona iz disperzijske pregrade, ki ga je mogoče »popolnoma reciklirati«. Pokrov je primeren za vroče in hladne pijače. Z uporabo nove tehnologije podjetja Paper Lid Company se lahko karton oblikuje v želeno obliko za stranke. Enodelni pokrov se nato lahko zaskoči na skodelici in po poročanju ponuja zmogljivosti, ki so primerljive s tradicionalnimi plastičnimi pokrovi. Ogljični odtis pokrova kartona je približno 50 % nižji od plastičnega pokrova.
Popolnoma reciklabilen pladenj iz vlaken
Podjetje AR Packaging je napovedalo TrayLite, rešitev, ki je namenjena pakiranju že pripravljenih jedi in drugih ohlajenih živil v spremenjeni atmosferi. Ponuja alternativo plastičnim pregradnim pladnjem. Nov izdelek znižuje količino plastike za 85 %. Alternativa TrayLite je namenjena aplikacijam z visoko zaščito pred pregradami, kjer se trenutno uporabljajo plastični pladnji, vključno z ohlajenimi pripravljenimi obroki, predelanim mesom in svežimi ribami. V skladu z AR Packaging je TrayLite koncept pladenj na osnovi vlaken, narejen iz kartona iz trajnostnih virov. Obložen in zapečaten je s tankimi mono barvnimi folijami z visoko pregrado, kar zagotavlja daljši rok trajanja. Notranja obloga se lahko reciklira kot mono PE material, ki vključuje ultratanko pregradno plast. Ta zagotavlja »ključne« lastnosti zaščite izdelka. Kartonski pladenj, podloga in folija za pokrove se enostavno ločijo drug od drugega, saj koncept TrayLite ne uporablja lepila ali lepil. Vsak del pladnja TrayLite gre lahko v reciklažne tokove po vsej Evropi.
Papirnate nakupovalne vrečke tudi za težo 16 kg
Mondi je sodeloval s podjetjem Taurus Packaging pri nakupovalni vrečki za južnoafriški maloprodajni trg. Pravi, da lahko prepreči, da bi do 2 milijona plastičnih vrečk vsak mesec stopilo v tokove odpadkov v regiji. Kot pravijo pri podjetju Mondi, vrečka uporablja Advantage Kraft Plus papir z mokro trdnostjo, zaradi česar je primerna za prenašanje živil. Lastnost trdnosti na mokri podlagi omogoča nakupovalni vrečki, da izpolni 16 -kilogramske standardne zahteve južnoafriškega trga, ne da bi se raztrgala, ko se v notranjosti kondenzirajo hladni izdelki in tekočine. Poleg tega naj bi bila nakupovalna vreča zasnovana tako, da se spopade z vremenskimi razmerami v Južni Afriki, vključno z vlažnostjo. Vrečke je mogoče reciklirati, so obnovljive, s trajnostnimi viri in s certifikatom PEFC.