Jogurti Mu v posebnih skodelicah za pristen slovenski jogurt
Grrrega, Ana-Marija-Dare in DJ Brundo so junaki na skodelicah, ki so v središču oglaševalske akcije za Mu, blagovno znamko Ljubljanskih mlekarn. »Jogurti Mu se jedo (vsaj!) zjutraj in točno takrat se je ideja o likih porodila Gregi Čeferinu, umetniškemu direktorju agencije Herman & partnerji. Ker je Mu pristen, smo želeli pristnega avtorja in pristne skodelice za pristen slovenski jogurt,« so idejo pospremili pri Ljubljanskih mlekarnah. Like je ilustriral Matej de Cecco, skodelice pa so izdelali in potiskali v Petrovčah v Keramiki Liboje. »Skodelice krasijo prej omenjeni Grrrega – umetniški direktor je dobil svoj alter ego, troglava Ana-Marija-Dare in DJ Brundo, ki z ljubitelji jogurtov Mu v skodelici ne meša samo glasbe, temveč tudi oreške, sadje ali kosmiče. Odzivi na akcijo so že od prvega dne odlični, prvi rezultati pa se že perejo. Tako v pomivalnih strojih kot tudi na roke,« so še povedali za MM.
Embalaža izdelana iz 30 % plastike, ki bi sicer končala v oceanih
Marca je Lidl postal prvi britanski supermarket, ki je lansiral novo embalažo s “plastiko iz oceana”. Plastiko, ki bi sicer končala v oceanu, zbrano s plaž in obalne črte okoli jugovzhodne Azije. Po besedah Lidla med 80 in 90 % plastične embalaže, ki gre v ocean, nastanejo na obalnih linijah v regijah v razvoju, kot je Jugovzhodna Azija. Družba poroča, da bo ta pobuda preprečila, da bi se v ocean letno vnašalo več kot 60 ton plastike – to je okrog 2,5 milijona plastenk. Embalaža je bila razvita v partnerstvu s podjetji Copernus, Sharpak in Bantam Materials in je narejena iz 80 % reciklirane vsebine, najmanj 30 % teže pa je sestavljeno iz plastike, ki prihaja iz oceana. Lidl pravi, da je izboljšal tudi možnost recikliranja embalaže, ki bo očitno odpravila več kot 200 ton plastike z odlagališč z novim reciklabilnim pladnjem. Embalaža bo sedaj označena kot “široko recikliranje”, skladno s smernicami o recikliranju na embalaži (OPRL). Nova embalaža je del pobud iniciative, da se do leta 2025 50 % embalaže izdela iz recikliranih materialov, do 2022 zmanjša poraba plastike za 20 % in da se do leta 2025 100 % embalaže lastne blagovne znamke široko reciklira, lahko ponovno uporabi ali ponovno napolni. Večina oceanske plastike vstopi v morje z desetih glavnih vstopnih mest, od tega jih je osem v Aziji. Države, kot so države v jugovzhodni Aziji, nimajo infrastrukture za ravnanje z odpadki za obvladovanje tega problema, ki ga rast prebivalstva ali turizem še zaostruje.
Pribor za enkratno uporabo iz celuloznih vlaken
Pri podjetju AR Packaging pravijo, da je njihov namen postati prvi na trgu s komercialnimi pladnji, ki ne vsebujejo plastike, in jedilnim priborom za prehrambno industrijo. V ta namen se je skupina pridružila tehnološkemu skladu PulPac Technology Pool in s tem dobila edinstven dostop do optimiziranih postopkov za dajanje na trg izdelke za enkratno uporabo iz vlaken in obnovljivih virov. Suho oblikovano vlakno, ki ga je leta 2015 izumil PulPac, je danes zaščiteno z 38 patenti in patentnimi prijavami, ki pokrivajo več kot 50 držav. Tehnologija, ki suhe kalupe celulira v trdno embalažo in izdelke za enkratno uporabo, je edinstvena in se razlikuje od tradicionalnih metod oblikovanja celuloze ter ponuja nadomestitev plastike za enkratno uporabo po nižji ceni kot prej.
Emabalaža za avokado iz kartona s prilagodljivim dizajnom
Mondi, vodilni proizvajalec embalaže in papirja, je v sodelovanju s podjetjem Cartro, ponudnikom valovite embalaže v Mehiki, izdelal novo škatlo za avokado, ki je “oblikovalsko trajnostna”. Prilagodljivi dizajni embalaže in papirni razredi so pomemben del zaščite svežih izdelkov. Po poročilu ZN za prehrano in kmetijstvo (FAO) za leto 2019 o stanju hrane in kmetijstva se približno 14 % svetovne hrane izgubi med letino in prodajo na drobno. Med glavnimi vzroki sta neustrezna skladiščenje in prevoz. Za reševanje svetovnega problema živilskih odpadkov je ključnega pomena ustrezna embalaža za sadje in zelenjavo. Mondi trdi, da njegov portfelj razredov papirja “FirstClassFlutes by Mondi” in “ProVantage Kraftliner Aqua” izpolnjuje te zahteve. Papir ponuja visoke robne teste (ECT) in test kompresijskega testa (BCT), ki zagotavlja odlično trdnost v vlažnih razmerah, hkrati pa očitno omogoča 18 % zmanjšanje teže. Pri Cartru poudarjajo, da lahko prihranijo tudi stroške in povečajo hitrosti kartonskega stroja, saj škatel ni treba premazati s parafinom. Nov izdelek je stoodstotno recikliran in reciklabilen.
Kisikovi senzorji za odkrivanje napak in za varnost embalaže živil
Podjetje Aimplas je začelo projekt SafetySenseO2 za razvoj tiskanega senzorja, ki je sposoben zaznati prisotnost kisika v embalaži. Družba upa, da bo to omogočilo odkrivanje napak v embalaži z modificirano atmosfero (MAP) na nedestruktiven in ekonomičen način, pa tudi med prevozom in skladiščenjem. Poleg tega bo senzor za kisik potrošnikom ves čas zagotavljal informacije o kakovosti in varnosti hrane, da bi zmanjšal tveganja zastrupitve s hrano. Po besedah podjetja bo ta rešitev vključevala izboljšanje drugih rešitev na trgu, saj bo SafetySenseO2 vgrajen v strukturo embalaže. Prav tako pričakujejo, da bo novi mehanizem dosegel večjo sprejemljivost s strani potrošnikov, saj odpravlja potrebo po vključitvi indikatorskih tablic. V podjetju pravijo, da je kisik eden glavnih vzrokov za razgradnjo hrane, saj prispeva k rasti aerobnih mikroorganizmov in oksidativni pretvorbi lipidov ter uničuje vitamine, topne v maščobi, kot sta vitamina A in E. Glede na to, da je ključna vloga kisika pomembna pri kvarjenje hrane, je večina živil pakirana v spremenjeni atmosferi (MAP), da se podaljša rok uporabe. Toda po navedbah podjetja je največja težava z MAP pomanjkanje preprostega in poceni indikatorja kisika, ki bi 100 % zagotovil celovitost živila. Trenutno obstajajo komercialne rešitve v obliki tablet ali etiket za merjenje ravni kisika v embalaži, vendar so te drage in jih je težko upravljati, razumeti in vdelati v embalažo. Po besedah Lole Gómez, raziskovalke pri Aimplas, »ima ta senzor za kisik lahko tudi druge aplikacije v embalažnem in farmacevtskem sektorju. Na primer, lahko bi bilo zelo koristno nadzorovati delovanje čistilcev kisika v aktivni embalaži, saj je trenutno nemogoče vedeti, kdaj je dosegel nasičenost.«
Sledenje za blagovne znamke otroških formul z dvojno kodo
Pri podjetju Danone so predstavili storitev Track & Connect. Za to digitalno storitev pravijo, da potrošnikom in trgovcem ponuja večjo preglednost na poti izdelka od kmetije do vilice. Po navedbah družbe bodo potrošniki in trgovci na koncu lahko dostopali do novih podatkov, prilagojene podprodajne podpore in storitev za blagovne znamke otroških formul, kot so Aptamil, Karicare, Laboratoire Gallia in Nutrilon. Kupci bodo lahko do te nove storitve dostopali prek svojih pametnih telefonov s skeniranjem dveh QR kod na embalaži otroških formul. V tej inovaciji embalaže z dvojno kodo QR bo na zunanji embalaži natisnjena ena QR koda, na notranji pa druga QR koda, natisnjena za zaščitnim tesnilom, ki jo je mogoče skenirati šele po nakupu. Sistem dvojne QR kode bo kupcem omogočil preverjanje kakovosti in verodostojnosti formule, hkrati pa bo očitno to tudi nov način za potrošnike, da se povežejo z blagovno znamko za poprodajno podporo in storitve. Kupci bodo skenirali QR kodo na paketu otroških formul za dostop do strani blagovne znamke, ki vsebuje preverjene informacije, na primer, kje in kdaj je bila formula izdelana, ter pot izdelka skozi dobavno verigo. Po nakupu in odpiranju zapečatene embalaže bodo kupci nato lahko skenirali drugo, notranjo QR kodo. S tem bodo sprožili enkratno začetno sporočilo in preverili pristnost izdelka. Novo storitev poganja blockchain tehnologija, serializacija in združevanja, ki ponuja varen način shranjevanja podatkov in informacij o gibanju izdelkov otroških formul v podjetju skozi dobavno verigo.
Ohišje za šampanjec iz vlaken, ki znižujejo ogljik
Najstarejša hiša šampanjca Maison Ruinart je napovedala novo lažjo embalažo, reciklabilno, na osnovi vlaken, ki zmanjšujejo odtis ogljika za 60 % v primerjavi z njihovimi trenutnimi škatlami. Po več kot dveh letih raziskav in razvoja bo nova 100 % reciklabilna embalaža nadomestila obstoječe škatle šampanjca Maison. Dediščina podjetja sega tudi na področje embalaže. Leta 1769 so prvič uporabili lesene kovčke za prevoz svojih steklenic. Na podlagi te zgodovine je Maison razvil inovativno, okoljsko odgovorno, ultra-lahko embalažo izdelano iz naravnih lesnih vlaken, ki so pridobljena iz trajnostno upravljanih evropskih gozdov. Embalažo je mogoče enostavno in v celoti reciklirati. Tako kot druga koža iz papirja tudi embalaža sledi črtam krivulj steklenice in omogoča, da se celovitost okusa Ruinart ohrani do pokušine. Njegova surova tekstura in oblika prikimava zgodovinski kleti v Reimsu, ki jo je Unesco razvrstil na območje svetovne dediščine. Obravnavali so sedem prototipov, pridobljenih z eksperimentiranjem z različnimi tehnološkimi napredki v umetnosti izdelave papirja, oblikovanih za natančno sledenje obrisom steklenice v enem kosu. Maison trdi, da odsotnost robov, ki je bila mogoča zaradi natančnega, visokotlačnega vodnega rezanja obrisov trupa (postopek, posebej razvit za Ruinart), naredi izdelek edinstven, prav tako njegov zapiralni sistem, aktiviran s pritiskom na gumb. Poleg tega je nova embalaža devetkrat lažja od obstoječe. Po navedbah podjetja zmanjšuje ogljični odtis za 60 % v primerjavi s sedanjo generacijo škatel Ruinart.
Embalaža kot priznanje nadarjenim ženskam
Pod akcijo so se podpisali v agenciji BETC São Paulo, izhajali pa so iz imena blagovne znamke, v katerem se »skrivata« besedi ‘her’ (ang. njo) in ‘she’ (ang. ona). Poimenovali so jo #HerSheGallery, osredotočili pa so se na ovitke čokolad, na katerih so želeli izpostaviti delo in talent šestih izjemnih žensk. Glasbenice, ilustratorke, pesnice in pisateljice bodo še ves marec predstavljali tudi na družbenih omrežjih in digitalnih kanalih. Vse ženske pozivajo, da sodelujejo tudi same – tako da ob objavah, povezanih z njihovim delom, zapišejo ključnika #HerShe in #HerSheGallery. Priznavanje žensk in njihovega dobrega dela je sicer velik del kulture blagovne znamke Hershey’s. V njihovem vodstvu je žensk kar 52 %, vključno z globalno direktorico Michele Buck. »Delo z znamko, ki razume, kako pomembno je, da se pogovarjamo o uspešnih ženskah, je lepa izkušnja, prav tako ustvarjanje akcije, ki ceni nadarjenost žensk,« je akcijo komentirala Andrea Siqueira, izvršna kreativna direktorica pri BETC São Paulo.