Specializacija v panogi |
 
Cilj! Postati prvi v izdelavi potiskane in kaširane embalaže v Sloveniji. Tak je nedvoumen odgovor Franca Mivška, direktorja podjetja Valkarton Rakek. V zadnjem letu, odkar ga je Duropack pustil na samostojno poslovno pot in ga tako ponudil na trgu strateškemu kupcu, povezav z Dunajem sicer ni nič manj. Vendar pa je novo podjetje iz nekdanje Valkartonove večnadstropne hiše v vse boljši kondiciji.
 
Franc Mivšek

Franc Mivšek

Kar nenadoma?
Ne. Potiskana embalaža ni dajala dobrih poslovnih rezultatov vse do leta 2009. Takrat smo prvič dosegli pozitiven saldo. A ne pozabite, da se Rakek lahko pohvali s stoletno tradicijo proizvodnje potiskane embalaže. Specializirani smo za proizvodnjo primarne potiskane embalaže offset iz kartona in kaširane embalaže z različnimi dodelavami (zlatotisk, okenca …). Kupcem lahko zagotovimo celovito ponudbo komercialne embalaže.

Katerim kupcem?
Iz različnih panog, čeprav je za nas z vsakim letom pomembnejša farmacevtska industrija. Material zanjo kupujemo v podjetju Količevo karton. To je GC-karton, izdelan iz primarnih vlaknin. Mesečno naredimo okrog 12 milijonov zloženk za farmacijo, predvsem za Lek in Krko. Proizvode iz kaširane embalaže proizvajamo na primer za aparate BSH Nazarje in tudi za podjetje Income. To je embalaža za sladolede. Paleta izdelkov je široka in se povečuje. Embalažo za prehrambno industrijo delamo za Drogo Kolinsko, Perutnino Ptuj in druge. Za vse te segmente imamo kompletne linije za izdelavo komercialne embalaže.

Veliko ali malo kupcev?
Dvajset večjih, prek stopetdeset vseh, a želimo seznam še širiti. Ni dobro, da bi bili preveč odvisni le od nekaj kupcev. To bi bilo tvegano.

Bo tudi letos rast?
Bo. Prva polovica leta je taka, kakršno smo načrtovali. Letošnje povečanje naj bi bilo za 16 %, vrednostno za okrog 12 %. Tako bi realizacija dosegla 13 milijonov s 123 zaposlenimi. Blizu 17 % zaposlenih je fakultetno izobraženih. Količinsko bomo proizvedli 6000 ton. Zmogljivosti so polne. Do leta 2015 ne bomo več mogli rasti z večjimi indeksi. Ozko grlo sta izsekovanje in kaširanje.

Kakšne bodo naložbe?
Vsako leto vlagamo v opremo. Zdaj potrebujemo nov stroj za izsekovanje in stroj za kaširanje, potrebujemo do milijona EUR in sredstva še iščemo. Zelo dobro sodelujemo z Duropackom, zlasti z njegovo prodajno mrežo.

Kam prodajate?
Trg EU, okrog 22 % v Avstrijo, Nemčijo, Nizozemsko, Švedsko, Švico, Italijo, nekaj v države nekdanje Jugoslavije. Največ prodamo doma.

Kako optimizirate stroške? In kaj menite o zahtevah kupcev?
Sodelovanje s kupci sta najbolje pokazali letošnja zelo uspela prireditev Dan odprtih vrat in anketa. Polovica vprašanih je odlično ocenila našo ponudbo. Zelo so izpostavili kakovost pri konstruiranju in oblikovanju embalaže. Naši stroški dela znašajo le 24 %, pri stroških materiala pa kupci dajejo prednost kakovosti, čeprav se racionalizacijam ne odrečejo.

Konkurenca?
Ni je malo. Od Tiskarne Novo mesto do podjetij, kot so EGP, Jamnik, Štalekar, Dukart …

Kakšne so vaše konkurenčne prednosti?
No, menim, da jih je nekaj. Najprej celovita ponudba vključno s storitvami lepljenja prozorne folije in vročega tiska različnih folij, kratki dobavni roki, stroji za vse formate oziroma dimenzije tiska, kakovosten servis in res dobri stiki s kupci s svetovalnimi storitvami vred. Zelo skrbno spremljamo, kaj se dogaja v panogi, zlasti mislim na tehnologijo in razvoj tiska.

Tisk z Braillovo pisavo?
To počnemo že od leta 2010. Farmacija tako embalažo potrebuje. Tehnološko to ni zahteven tisk.