Logist leta | | |
Kdo je logist leta 2013? Klemen Bavdek, vodja logistike in informatike v podjetju Sportina Group. Slovensko logistično združenje je priznanje podelilo na srečanju članov v Krki. Žirija je v utemeljitvi zapisala, da je Klemen Bavdek prejel priznanje za uspešno reorganizacijo, to je centralizacijo in racionalizacijo logistike. Upoštevali so več meril, in sicer organizacijsko, tehnološko, informacijsko, ekonomsko, razvojno in okoljsko odličnost. Stroški logistike se v Sportini Group že tretje leto zapored znižujejo. | |
Podjetje, ki posluje na več regionalnih trgih in ima skladišča na različnih lokacijah, mora zaradi stroškov in negativnih vplivov na okolje optimizirati logistično poslovanje. Za kakšen model optimizacije ste se odločili v Sportini?
Moda je posel z izdelki, ki imajo omejen rok trajanja. Zato je ključno, da blago čim hitreje pride v prodajo. Želimo, da bi bila pot od dobavitelja do prodajalne čim krajša. Kjer je le mogoče, blago dostavljamo neposredno, ne da bi ga kakor koli prepakirali. Pogoj za to je seveda, da že dobavitelj opremi vse izdelke tako, da gredo lahko brez kakršnih koli dodelav v prodajo. To pomeni, da morata biti na izdelku že prevedena surovinska sestava v lokalni jezik in deklaracija, ki ustreza lokalni zakonodaji.
Katere prednosti je dala centralizacija logističnega poslovanja v organizacijskem pogledu in kakšna vlaganja, vključno s tehnološko opremo, je zahtevala sprememba?
Odločitev za zaprtje lokalnih skladišč je bila sprejeta zaradi optimizacije logističnih procesov. Lokalna skladišča smo lahko zaprli, ker smo spremenili procese dobave blaga. Z optimizacijo procesov dobave blaga smo povsod hkrati dosegli krajše tranzitne čase dobave. Večjega vlaganja v centralno skladišče zaradi zaprtja lokalnih skladišč ni bilo, saj je bilo centralno skladišče že prej tehnološko primerno opremljeno.
Kot prednost novega logističnega upravljanja navajate, da več kot 60 odstotkov blaga ne pride več v skladišče, ampak neposredno k lokalnim špediterjem. Kako poteka ta del logistike?
To je mogoče samo pri blagovnih znamkah, pri katerih smo se z dobavitelji uskladili, da so pošiljke pakirane po končni lokaciji, izdelki pa tako opremljeni, da gredo lahko brez veliko dodatnega dela naravnost na police. To pomeni, da dobavitelji zagotovijo že na izdelku prevod surovinskih sestavov in v vse jezike. Prav tako pa že izdelajo deklaracijo z vsemi potrebnimi podatki in pravilno ceno.
Informatizacija logističnih procesov je pot k učinkovitosti in odličnosti logistike, elektronsko in brezpapirno poslovanje je do okolja prijazno. Kaj so te poslovne poteze pomenile za zmanjšanje stroškov poslovanja?
V Sportini Group smo že pred več leti opustili tiskanje vseh internih dokumentov, saj so vsi v informacijskem sistemu in so vedno dostopni. Poleg tega uporabljamo OCR-prepoznavo faktur. Dobavitelji nam fakture v PDF pošiljajo na e-naslov, kjer se sproži obdelava. Ko OCR prepozna podjetje, se v sistemu avtomatsko naveže na prejemnico, in če je vrednost pravilna, se vsi podatki že zapišejo v program likvidature.
Logistika si v poslovanju podjetij marsikje še vedno ni pridobila vloge, ki si jo zasluži glede na svoje ekonomske učinke in okoljske posledice. Kako je v Sportini Group in kako kot logist leta ocenjujete razmere v Sloveniji?
Logistika v Sloveniji je popolnoma primerljiva z logistiko v državah, s katerimi največ poslujemo. Večje zaostajanje v katerem koli pogledu bi seveda pomenilo nezmožnost poslovanja v mednarodnem okolju. Vsekakor ima logistika v Sloveniji še kar nekaj prostora za izboljšavo, če se primerjamo s smernicami, ki se uveljavljajo v svetu. Njeno pravilno vlogo v podjetju pa lahko dosežemo samo z dobrim sodelovanjem z drugimi deli podjetja. Pogoj za to pa so seveda pravilno opredeljeni procesi. Ni pomembno, koliko si pomemben v podjetju, pomembno je, da je delo narejeno dobro in kakovostno.
Sportina Group specialist za modo. Ali zahteva ta dejavnost tudi specializirane logistične poteze?
Seveda obstajajo specifike, vezane predvsem na ravnanje z blagom, zahtevane podatke na izdelkih ter podobno. Gledano celostno pa je izdelek samo izdelek, ne glede na to, ali je vijak ali obleka, in je, kljub specifikam, na koncu delo z izdelki, gledano procesno, zelo podobno.
Kakšen vozni park imate in ali razmišljate tudi o zelenih vozilih?
Naši procesi so zelo dinamični in izkazalo se je, da smo lahko najbolj učinkoviti, če imamo zunanje upravljavce voznega parka. Skoraj vse prevoze opravijo pogodbeni prevozniki. Pravzaprav nam je v celotni skupini ostal samo še en kombi.
Kakšen mora biti odličen logist?
Predvsem organiziran in sposoben, da iz kompleksnih problemov najde preproste rešitve.