Ravnanje z okoljem v podjetju |
 
Evropska letališča se zavedajo, da imajo svoj delež odgovornosti pri okoljskih obremenitvah letalske dejavnosti. Na daljnosežno pot k ogljični nevtralnosti postopoma stopa tudi Aerodrom Ljubljana. V zadnjem času je odmevalo nekaj okoljskih projektov Aerodroma Ljubljana. Prejel je priznanje Evropske zelene pisarne, in sicer za menedžment zelene pisarne. Projekt so zasnovali na podlagi raziskave o prednostih in pomanjkljivostih obstoječega ravnanja z okoljem. Okoljske projekte podjetja pojasnjuje Primož Primožič, strokovni sodelavec za letalsko tehnologijo.
 
Primož Primožič

Primož Primožič

Kaj je analiza konkretno pokazala – na katerih področjih so rezultati spodbudni in kje imate še največje izzive?

Za varovanje in ohranjanje okolja smo odgovorni vsi zaposleni v družbi, zato smo med zaposlenimi izvedli anketo, s pomočjo katere smo identificirali prednosti in slabosti okoljskega ravnanja naše družbe. Sodelavci so odgovorili, da pogrešajo spodbudo vodstva k zelenim aktivnostim, ustrezno komunikacijo ter spodbujanje mobilnosti na okolju prijaznejši način, medtem ko so bili prepričani, da se v družbi ustrezno ločuje odpadke, ravna s pisarniškim papirjem in da je poskrbljeno za zdravje in varnost pri delu.

Družba je svoja prizadevanja za stalno zmanjševanje škodljivih vplivov svojih dejavnosti in aktivnosti na okolje nadgradila z ukrepi za ozelenjevanje pisarne v okviru projekta Zelena pisarna. V letu 2013 smo tako posledično prejeli certifikat Evropske zelene pisarne in posebno priznanje za najboljši sistem za menedžment zelene pisarne.

Katere nove ukrepe ste v okviru projekta uvedli in kako? Kakšne rezultate si obetate?

Okoljska politika družbe je postala bogatejša za zelene prakse na področju pisarniške dejavnosti. Z osveščanjem in spodbujanjem zaposlenih k odgovornemu odnosu do okolja tudi v pisarni ter uvajanju novih ukrepov na tem področju se je družba zavezala k še učinkovitejši rabi naravnih virov in ravnanju z odpadki, večji kakovosti zraka v zaprtih prostorih, trajnostni politiki nabave sredstev in materiala ter večji rabi trajnostnih oblik prevoza.

Na prvi stopnji ste opravil certificiranje Airport Carbon Accreditation v okviru pobude Združenja evropskih letališč za zmanjševanje toplogrednih plinov na letalskem področju. Kaj je to certificiranje konkretno pomenilo za Aerodrom Ljubljano? Kaj odkriva vaš oglični odtis?

Vzporedno s projektom Evropske zelene pisarne je družba izračunala tudi svoj ogljični odtis za leto 2012 in na prvi stopnji uspešno opravila certificiranje Airport Carbon Accreditation (ACA) v okviru pobude Združenja evropskih letališč (ACI Europe) za zmanjševanje toplogrednih plinov na letalskem področju. Certificiranje Združenja evropskih letališč je namreč edini institucionalno priznan standard za certifikacijo na področju upravljanja z ogljičnim odtisom letališč.

Izračun odtisa Aerodroma Ljubljana je pokazal, da imajo med posameznimi viri emisij največji vpliv na odtis poraba elektrike (61,6 odstotka), ogrevanje prostorov (19,4 odstotka), prevozi na delo (9,4 odstotka) in lastni vozni park (9,3 odstotka), sledijo pa jim službene poti (0,3 odstotka) in generatorji (0,1 odstotka).

Kakšne korake predvidevate v prihodnje?

Okoljska politika družbe predvideva ogljično nevtralnost do leta 2020 in opredeljuje prehod v nizkoogljično družbo kot enega strateških okoljskih ciljev. Izračun ogljičnega odtisa toplogrednega plina CO2 za leto 2012 je bil prvi korak na tej poti. Poleg obveznega poročanja o odtisu zaradi vstopa v programsko shemo Airport Carbon Accreditation je osnovni namen izračuna odtisa predvsem želja, da bi družba obvladovala in sčasoma zmanjšala emisije CO2, ki jih povzroča s svojo dejavnostjo.

Kako ocenjujete ambicioznost evropskih letališč pri njihovi preobrazbi v trajnostna letališča? Vam je katero letališče za vzgled?

Letališča, vsaj v Evropi, se zavedamo, da letalstvo obremenjujoče deluje na okolje in da je naše delovanje na dolgi rok vzdržno le, če bo trajnostno naravnano. To je prepoznano tudi na nivoju krovne organizacije, v katero se združujemo letališča – Airport Council International (ACI), ki je izdelala program Airport Carbon Accreditation. Cilj programa je zmanjševanje oz. nevtralizacija ogljičnega odtisa. V program je bilo leta 2013 vključeno že 75 letališč, kjer se odvije približno 60 % letalskega prometa v Evropi.