Količina odpadne plastične embalaže, ki v veliki meri konča na odlagališčih ali v sežigalnicah, še narašča, posebej perečo težavo pa predstavlja uporaba takšne embalaže pri spletni prodaji oblačil in obutve. Primer dobre prakse predstavlja Zalando, ki je v sodelovanju z DS Smith v celoti prešel na papirnato embalažo. Podatki raziskav kažejo, da si sprememb želijo tudi potrošniki, ki so Zalandovo rešitev sprejeli pozitivno. Družba DS Smith, ki inovativne embalažne rešitve razvija in trži tudi v Sloveniji, na težavo uporabe plastičnih ovojev in vrečk v spletni prodaji opozarja s kampanjo Let Plastic Go Out of Fashion.
V Sloveniji je od leta 2019 prepovedana brezplačna delitev plastičnih vrečk v fizičnih trgovinah, in sicer z namenom znižanja porabe pod 40 vrečk na osebo letno, v veliki meri pa ostajajo tovrstne vrečke v uporabi pri spletni prodaji mode. Na Poljskem in v Španiji je na primer 98 odstotkov pošiljk še vedno pakiranih v plastično embalažo. Vodilno podjetje za proizvodnjo kartonske embalaže DS Smith je na družbenih omrežjih zagnalo novo mednarodno kampanjo z naslovom Let Plastic Go Out of Fashion, ki opozarja na hitro rastoči problem plastičnih ovojev in vrečk v spletni prodaji oblačil in obutve. Primer dobre prakse na tem področju predstavlja Zalando, ena vodilnih spletnih trgovin mode v Evropi, ki je v sodelovanju z DS Smith v celoti prešla na papirnato embalažo.
Oglejte si spletno konferenco: Novosti in trendi trajnostnih embalažnih rešitev
Prehod na reciklabilno embalažo, v kateri pakete Zalanda prejemamo tudi slovenski potrošniki, je po podatkih tega spletnega trgovca prinesla kar 16 odstotno povečanje zadovoljstva strank.
Količina plastičnih odpadkov še narašča, sprememb si želijo tudi potrošniki
V Združenem kraljestvu, Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji in na Poljskem, ki predstavljajo šest največjih evropskih trgov, naj bi bilo po podatkih raziskave, ki jo je za DS Smith izvedlo podjetje Development Economics, do leta 2030 porabljenih več kot 22 milijard plastičnih vrečk za sekundarno embalažo spletnih modnih pošiljk oz. skoraj 10 milijonov na dan. Le 7 odstotkov teh vrečk se reciklira, ostale pa končajo na odlagališčih ali v sežigalnicah. Tudi v Sloveniji, kjer je leta 2022 vsak prebivalec ustvaril rekordnih 26,9 kilograma plastičnih odpadkov iz embalaže, bo njihova količina še naraščala.
Potrošniki si sicer po podatkih anketne raziskave, ki jo je v šestih državah februarja 2025 izvedlo podjetje Censuswide želijo sprememb. Kar 74 odstotkov vprašanih meni, da bi morali plastične vrečke v spletnh modnih trgovinah opustiti, če obstajajo alternative, 67 odstotkov jih ima raje papirnato ali kartonsko embalažo kot plastično, 51 odstotkov pa jih zaradi količine plastične embalaže, v katero so zapakirani modni izdelki v spletni prodaji, čuti krivdo.
DS Smith inovativne rešitve razvija in trži tudi v Sloveniji
Družba DS Smith, ki tudi s pomočjo slovenskih strokovnjakov razvija inovativne papirnate rešitve, kot so kartonaste kuverte Fastpak ter poštne škatle Tape Back in Safe Sender, ob tem v sporočilu za javnost izpostavlja: “Na voljo je že veliko papirnih in kartonskih alternativ za sekundarno embalažo, zato je najbolj smiselno, da se najprej osredotočimo prav na ta segment. Menimo, da lahko tako mi kot tudi spletne modne blagovne znamke naredimo več. S tem bomo povečali stopnjo recikliranja in zagotovili daljšo življenjsko dobo materialov.”
Družba DS Smith je s tremi obrati prisotna tudi v Sloveniji, s partnerji pa so implementirali že vrsto inovativnih rešitev. V farmaciji na primer ponujajo varno, polnorecikabilno – okolju prijazno embalažo, s Skupino Panvita pa so s kartonsko embalažo “Easy Bowl” zmanjšali porabo plastike za do 85 %. S TPV, Danfoss in BSH, pa na primer intenzivno razvijajo zaščitne elemente in inserte iz valovitega kartona, ki bodo nadomestili stiroporne.