Dobra stran športa


Podjetja in blagovne znamke za svoj ugled skrbijo tudi s podporo športnikov, s katerimi delijo iste vrednote. Argeta v okviru projekta Dobra stran športa izpostavlja tudi spregledane plati športa in ljudi, ki so ključni del uspehov, a niso v ospredju. Kot razlaga Valentina Erčulj Džuban, vodja razvoja blagovnih znamk/sponzorstva, SPP delikatesni namazi, v Atlantic Drogi Kolinski, gre za zgodbe, ki izpostavljajo vrednote, kot so trud, predanost in vztrajnost.


Pri Argeti redno podpirate različne športe in športnike, s projektom Dobra stran športa pa skupaj z Valom 202 spodbujate tudi prave vrednote v športu. Od kod ideja za projekt?

Argeta je leta 2023 združila svoja prizadevanja za trajnostni razvoj z gradnjo ugleda blagovne znamke v enotno komunikacijsko platformo »Dobra stran športa«, ki izhaja iz vrednot in izkušenj, ki jih šport prinaša v življenje vsakega posameznika in so hkrati tudi vrednote Argete. Že v lanskem letu smo s komunikacijsko kampanjo Podpiramo dobre strani športa želeli javnosti sporočiti svoja prizadevanja in vrednote ter spodbuditi športno aktivnost v družbi. Glede na raziskave komunikacijske učinkovitosti smo bili zelo uspešni, saj smo imeli statistično značilen vpliv na motivacijske atribute v povezavi s športno aktivnostjo posameznikov. Letos smo želeli projekt nadgraditi in javnosti omogočiti vpogled v zakulisje športa ter predstaviti skrite in pogosto spregledane plati športa ter ljudi, ki so ključni del mozaika športnih uspehov. Projekt smo pripravili skupaj s partnerjema Val202 in portalom MMC RTVSLO. V ospredju so zgodbe, ki jih ne vidimo, so pa nepogrešljiv del uspehov naših športnic in športnikov. Novinarji uredništva Vala 202 poiščejo in pripravijo zgodbe, ki jih vsako nedeljo, v okviru športnega programa, predstavijo poslušalcem Vala202. Vsaka zgodba je objavljena kot podcast in v obliki članka na portalu MMC RTVSLO. Konec meseca pa bralci in poslušalci glasujejo za zmagovalca meseca, ki glede na oddane glasove najbolj odraža dobre strani športa.

Katere vrednote izpostavljate in kakšne zgodbe so v ospredju?

V sodobnem športnem svetu je poudarek pogosto na biti najhitrejši, najmočnejši in najboljši. Rezultati, medalje in rekordi so tisto, kar se znajde na naslovnicah in v središču pozornosti. Toda za vsakim uspehom je nešteto nevidnih zgodb. Prav te zgodbe so tiste, ki jih želimo razkriti in nagraditi. Tokrat želimo v ospredje postaviti tudi ljudi in vrednote v športu, ki so temelj vsakega uspeha. Nagrajujemo tisto drugo stran medalje, pogosto spregledano, ki se ne blešči zaradi žlahtnih kovin, ampak zaradi truda, predanosti in vztrajnosti – vrednot, ki so ključni del uspehov. Javnosti želimo omogočiti, da odkrijejo, slavijo in nagradijo tiste vidike športa, ki jih ne vidimo na stopničkah.

V skupnost vlagate tudi s podporo mladih športnih talentov, tudi iz socialno ogroženih družin. Kakšne so potrebe na tem področju v družbi? Kako lahko šport prispeva k razvoju pravih vrednot med mladimi?

Sponzorstvom in donacijam vsako leto namenjamo vsaj odstotek letnega dobička (EBITa), pri čemer se delež vlaganja vsako leto povečuje in krepko presega 1 odstotek. Zavedamo pa se, da v kolikor želimo vplivati na družbo, samo finančna podpora športu ni dovolj. V okviru našega trajnostnega delovanja smo si na področju športa zadali cilj: spremeniti zavedanje o pomenu športa, še posebej med mladimi. Šport ima v tej ciljni skupini pomembno vlogo pri razvoju pravih vrednot. Spodbuja disciplino, vztrajnost, timsko delo in spoštovanje. Prav tako pomaga pri razvoju socialnih veščin in samozavesti, kar je ključno za njihov osebni in profesionalni razvoj. Posebej smo ponosni, da smo že nekaj let podpornik akcije Šolar na smuči, ki vsako leto generaciji 4. razreda osnovne šole omogoči brezplačen voden smučarski dan, otrokom približa lepoto zimskih športov in jih spodbuja k aktivnostim v naravi. Večina otrok v sklopu programa prvič stopi na alpske oziroma tekaške smuči.